Wie werkt hier nog meer onregelmatig?

Discussie in 'De lounge' gestart door melloncollie, 23 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Nou ik werk dus onregelmatig....dat houdt voor mij in dat ik alleen 's avonds werk in slaapdiensten. Begin dan 's middags en slaap van 12 tot 6 en om 9 uur weer weg. In het weekend 13.00 uur.

Dus voor mij valt het nog redelijk mee. Maar toch ben ik het zó zat. Ik zit er nu een jaar en eigenlijk had ik het na een half jaar al weer gezien. Dingen plannen gaat heel moeilijk. Mijn weekenden zitten t/m eind maart vol. Elk weekend is er wel iets: werk of een verjaardag, optreden, whatever. Heb echt het gevoel voor iedereen maar klaar te moeten staan.
    Zie mijn vriend ook niet zo heel veel dan. Moet vaak in het weekend werken als hij thuis is. Alleen maandag, dinsdagavond, want donderdagavond repeteren en vrijdagavond vaak al aan het werk. Ohja, hebben we de zondag samen. Vaak nodig om huis op te ruimen of op familievisite te gaan.

Help wie herkent dit?! Ben echt zo in staat om een andere baan te zoeken.

2. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ik werk in de zorg en heb ook wisseldiensten. 3 nachten per maand gemiddeld en dan de nodige avond diensten en ochtenden wek gemiddeld 2 weekeinden per maand. vind het werk heel leuk maar soms baal ik ook wel eens van de wisselingen qua tijden.

3. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Ik werk ook onregelmatige uren. kan een dag 12u tot 20u zijn en de andere dag 17u tot 1u en dan weer 11u tot 19u. Ook 6u tot 14u etc. Mijn man en ik wisten dit van te voren. Ik heb hem nu alleen in bed gezien. Nu is hij thuis omdat hij ziekjes is en ik moet straks weer van 12u tot 20u. In de weekend zien wij elkaar ook niet altijd omdat ik ook op zaterdag en zondag kan werken. Soms erg vervelend vooral met een 38u contract... Maar staks beebie erbij ben ik vaker thuis! :D En het scheelt nu ook dat hij niet meer om de week ploegen draait maar gewoon netjes kantoor uren maakt :D

4. melloncollie

38 uur?! Shit...ik zit aan de 32 uur. Al is het wel zo dat ze bij ons niet meer dan 36 uur geven. Maar daar moet ik niet aan denken.

Ik heb bijna elk weekend wel een dienst. Ben vaak maar 1 weekend helemaal vrij; dus vrijdag, zaterdag en zondag.
    Lullige is dat ik op sollicitatiegesprek kwam en daar pas hoorde dat ik slaapdiensten zou gaan draaien. En dat wilde ik nou juist niet. Maarja...ik had toch werk nodig zat al 3 maanden thuis na mijn afstuderen.

Werk wordt er bij mij ook niet boeiender op. Normaal gesproken 1 slaapdienst en 1 avonddienst die samenwerkten. Wegens bezuinigingen nu dus maar 1 slaapdienst. Kom je niet echt meer aan de clienten toe. Veel praktische zaken moeten worden gedaan. Ik zat ook te denken dat het misschien wat saai wordt omdat het werk beneden mijn opleidingsniveau is.

5. maxie

maxie Actief lid

19 nov 2007
    183
    0
    0
    ik werk ook onregelmatig, 4 nachten in de maand, avonden en om het weekend. snap je irritatie, ik werkte laatst 4 weekenden achter elkaar, toen ik eenmaal 1 weekend vrij was heb ik alleen maar lopen rennen :rolleyes:
    maarja de andere kant is dat je 5 dgn door de weeks zou werken, dat lijkt me ook weer helemaal niks, saai. en je zou geen ort meer hebben :)

6. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik werk ook heel onregelmatig. Op onregelmatige tijden en zonder rooster ! Ik vind het vooral nu met een kleine zeer lastig te combineren. Kinderdagverblijf/gastouderopvang is allemaal niet mogelijk. Ben dus afhankelijk van familie. Ik zit er ook over na te denken om ander werk te gaan zoeken vooral omdat ik 7 dagen achter elkaar moet werken.

7. melloncollie

Dat klinkt heftig Linda. Ik zou het al binnen een week gezien hebben op jouw werk, helemaal niks kunnen plannen? Poeh...

Ik heb van nature heel erg de hang naar regelmatig en gewoon structuur. Nee ben niet autistisch maar misschien verklaart het waarom ik goed met ze kan werken ;) Ik vind het ook heerlijk om overdag vrij te zijn maarja dan is iedereen aan het werk. Het zou trouwens al fijn zijn als ik geen slaapdiensten meer hoef te draaien.
    Ik wil absoluut geen 5 dagen werken. Dan raak ik mijn balans helemaal kwijt. Zoals ik al schreef in een ander topic, ik ben hoog sensitief en ik heb gewoon veel rust nodig. Het kostte me al heel veel energie om het schuldgevoel daarover weg te werken. Want elke jonge meid werkt toch met vol enthousiasme 5 dagen in de week? En ik kan dat gewoon echt niet opbrengen. Werken betekent gewoon de hele dag niet mezelf kunnen zijn in bepaalde mate en dat is voor mij echt moeilijk. Daarom zoek ik ook een baan waarin ik zoveel mogelijk mijn eigen gang kan gaan en waar niemand op mijn vingers kijkt. Dat werkt het beste.

En ja die ORT. Ik vind het best wel hypocriet want zonder ORT blijft er NIKS over van je salaris. Zo houden ze dus mensen op de werkvloer die misschien liever weer in dagbesteding gaan werken.

Ik mis gewoon de structuur in mijn leven. Het weg zijn op momenten dat anderen lekker vrij zijn.

8. maxie

maxie Actief lid

19 nov 2007
    183
    0
    0
    Dat is een geregel linda! ik denk daar nog maar niet te veel over na, maar idd kinderopvang is noet zomaar geregeld met dat werken op allerlei tijden...
    en zonder rooster werken? dan lijkt het wel onmogelijk, dan moet je wel een lieve familie hebben

ik kijk ook weleens naar vacatures met regelmatig werk, maar de ort lijkt steeds meer argument voor me te worden om niet naar ander werk over te stappen, na 7 jaar..
    en onregelmatig werken is shit voor je sociale leven, maar ik vind eigenlijk de weekendjes en nachten op het werk veel relaxter dan door de weeks , als je er eenmaal bent dan he bedoel ik.

9. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik werk ook onregelmatig.. Soms van 9 tot 5 en soms van 1 tot 10. Dan weer weleens van 3 tot 10. Verschilt echt iedere keer.

10. melloncollie

Mijn ervaring is dat de weekenden juist heeeel saai zijn. We hebben 7 clienten in totaal daar wonen, nu is er vaak maar 1 of 3 thuis in het weekend...gaan vaak hun eigen gang...dus kan je elk weekend dingen doen als boodschappen, schoonmaken...op zich gaat de tijd dan wel snel maar dan denk ik goh geef mij dan maar een dienst van doordeweeks,dan kun je vaak nog lekker kletsen met de bewoners en gebeurt er weer eens wat. Kan ik de pedagogische begeleider in me ook eens laten zien ;)
    Maar een nachtdienst is natuurlijk anders dan een slaapdienst. Al zou een nachtdienst toch nog vervelender zijn om dat je dan thuis bij gaat slapen. Iki blijf dan gewoon wakker.

Bij ons in de gehandicaptenzorg zijn de salarissen gewoon laag...vooral bij mijn instelling. Met ORT verdien ik maandelijks rond de 1200 euro voor 32 urige werkwerk. Tja...

11. maxie

maxie Actief lid

19 nov 2007
    183
    0
    0
    ja pff dat klinkt erg saai, dan zit je daar maar een beetje :)
    in het ziekenhuis is het wel anders dan.
    maja 't blijft onregelmatig, kijk jij al een beetje om je hee naar vacatures in jou vakgebied die regelatig zijn?

12. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ik werk 16 uur en heb incl. ort ongeveer 800 a 900 euro. werk in een verpleeghuis en vind de nachten niet erg heb tenminsten wat te doenen thuis slaap ik een paar uurtjes en dan kan ik er weer vrolijk tegen.

13. melloncollie

@maxie: ja ik kijk nu wel om me heen. Ik wil me niet alleen focussen op de gehandicaptenzorg. Ik ben sociaal pedagogisch hulpverlener dus ik kan veel kanten op. Het is een HBO opleiding en ik zit nu in een MBO functie. Op mijn werk mag het allemaal wat heftiger haha, het is er zeker rustig. En dan ook nog eens in een heeeele rustige wijk...nee ik wil wat anders. De ouderenzorg trekt mij heel erg. Dus ik zoek daar een beetje in. Toch, kinderen in de gehandicaptenzorg vind ik ook helemaal toppie.

@tweety: dan verdien jij op zich wel lekker. Maar ik denk ook dat je ORT hoger is wanneer je ''s nachts echt een dienst draait. Ik lig gewoon in mijn bedje te snurken dan op het werk ;)

14. ik werk enorm onregelmatig. werk in de zorg dan krijg je dat.. moet om t weekend werken en verder draai ik alle diensten, dus van ochtend tot ochtend en tussen de middag tot verschillende avonddiensten.. nooit een vast rooster..

15. melloncollie

Als je om het weekend werkt, werk je dan een heel weekend?

Ik draai nu een slaapdienst van vrijdag op zaterdag.
    Maar in de zomer was het dikwijls vrijdag op zaterdag en dan zondag op maandag, omdat we 1 begeleider te weinig hadden en er eentje op vakantie was.

16. ja als ik mijn weekend werk dan werk ik de zaterdag en de zondag... vaak ook telefoondienst. maar dat is dus niet snachts ofzo he.. dat zijn dan gewoon je diensten zoals ze ingeplant staan...telefondienst loopt wel de hele dag door tot savonds 23.00 als je pech hebt.. als je geluk heb dan tot 17.00u

17. maxie

maxie Actief lid

19 nov 2007
    183
    0
    0
    nou melloncollie als ik je zo hoor lijkt het me een heel goed idee om eens om je heen te gaan kijken, als je bv een hbo functie kan gaan utivoeren met regelmatig werk, dan zou je toch zeker hetzelfde (miss ook meer) kunnen verdienen en gelijk structuur kunnen hebben hierdoor?
    als er tenminste regelmatige banen zijn, ik ben verpleegkundige en dan blijft in de meeste functies het onregelmatige werken erbij horen is dat bij sph ook zo?

18. melloncollie

za+zo....das fucked up. :(

Ik denk gewoon dat mijn werk inhoudelijk toch niet echt is wat ik zoek. Als het nou helemaal super was geweest, had ik waarschijnlijk ook niet heel veel moeite gehad met de onregelmatigheid.
    Echter, plan me dus gek voor dingen die ik WEL graag doe. Iets heel basaals is bijvoorbeeld mijn band....optredens plannen is een crime. Als ik in het weekend overdag zou werken, was het al een stuk minder erg.

19. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.048
    2.186
    113
    Brabant
    Hai, ik werk ook in de gehandicaptesector en ook onregelmatig.
    Ik ben vpk, dus ben niet anders gewend! Maar ik heb wel echt een superbaan, misschien is het voor jou ook iets? Ik werk als pb'er in een logeerhuis en dat is echt leuk werk.
    Altijd iets te doen, en in de zomer zit ik dus lekker met de kids in het zwembad:)
    Daarnaast hebben we dus steeds andere kids, dus nooit dezelfde sleur (tenzij je veel op dezelfde dag werkt) En er zitten een hoop pittige kids tussen hoor!

Merk wel dat ik het zkh mis:( Maja, voor mij was het wel een goede keuze om daar weg te gaan, maar dit is toch wel heel iets anders!

Maar goed, je moet dus maar eens verder kijken.
    Oja, mijn weekenden werk ik wisselend, of slaap van 1700-1200 of dagdiensten, net wat je voorkeur is en wat mogelijk is!
    Succes

20. melloncollie

@maxie: het ligt eraan in de gehandicaptenzorg. Je hebt dagbesteding en wonen. Wonen is dus onregelmatig. Ik werk op een woning.
    Ja ik moet gewoon eens rondneuzen. Ik houd nu al mijn opties open.

Een logeerhuis lijkt me ook wel leuk...de afwisseling lijkt me ook heerlijk. Je hebt trouwens mooie uren voor de slaapdiensten zeg! Mijn slaapdiensten in het weekend zijn altijd 1300-1300 de volgende dag. Dagdiensten zijn er niet ook niet doordeweeks, dan zijn alle bewoners aan het werk.

Deel Deze Pagina