Hallo allemaal! Ik vroeg me af met welke leeftijd jullie je kindje in een kinderstoel wat te drinken/eten gaven. Op het cb werd mij verteld dat ze er pas vanaf 9 maanden in mag, maar hoe geef je dan een beetje handig een groente-/fruithapje? Ik hoor graag jullie reacties!
Ik heb Vigo er vanaf 6 maanden in gezet met ondersteuning van een grote opgerolde handdoek. Vigo wil echt niks meer van zijn wipper weten (op af en toe per ongeluk na ) Heb alleen even 'geoefend' met hapjes eten geven. Werd natuurlijk een grote smeerboel. In het begin zat hij er zo'n 5 minuten in om te wennen en te leren om in die stoel te zitten. Daarna nam ik hem op schoot om verder te eten. Nu (7,5 maand) eet hij al zijn hapjes (fruit, brood en warme hap) in de eetstoel, dus ongeveer zo'n 10 minuutjes per keer.
Hier ook 6 maanden met extra ondersteuning....wel maar eventjes hoor minuutje of 5.....En de rest gewoon in het wipstoeltje........
Hier vanaf dat Kian goed zelf kon zitten, 8 maanden ongeveer. Daarvoor kreeg ie zn fruit-en groentenhapje in de wipper
hier z\it hij er al in! 6 mnd dus! met een stoel verkleiner maar hij kan al los zitten dus dat scheelt!
Hey meissie, Dano zit vanaf dat hij 6 maanden is in zijn kinderstoel. DIt is wel zo'n Chicco die bijna helemaal plat kan, dus vergelijkbaar met een wipper zeg maar. p.s. ik bel je snel
omdat daan altijd overal graag bij wilt zijn hebben wij de chicco stoel gekocht zo kon hij lekker optijd bij ons liggen haha hij vond het geeldig met 5 maanden hebben we hem erin gelegd omdat deze bijna helemaal plat kan.
Jelle zat er al in met een maand of 4, toen we op vakantie gingen. Ik heb zo'n chicco, en die kan helemaal plat. Alleen als we gezellig met z'n allen aan tafel zaten wilde hij perse rechtop zitten.. Gelukkig zit er nog een stand tussen rechtop en helemaal plat, zo kon ik hem een beetje voor de gek houden...
Bij het CB zei de arts dat ze al in nde kinderstoel mag. Dit doet je trouwens ook harstikke goed. Ze ziet er ook zo schattig uit als ze zit (zie album). Liefs, Duveldraakje
Vrienden die in Belgiƫ wonen, kregen van Kind en Gezin (Belgisch CB) te horen dat hun kindje al met 4 maanden in de stoel kon, als het alleen voor het eten was. Zij hebben dat dus zo gedaan. Nu eet hun kindje goed en snel, dus die zit er hooguit 5 minuten in. Wij hebben daarom afgelopen weekend een stoel gekocht, want in het nieuwe jaar gaan wij waarschijnlijk beginnen met de wortelhap. Ga vanmiddag op het CB maar eens vragen wat zij vinden. Raar he, 30 km verderop weer totaal ander advies...
Bedankt voor jullie reacties! Inky; Louise doet dat dus ook in de wipper... ze komt helemaal naar voren toe en ik moet haar echt terug in de stoel "duwen". Ik denk dat ik dan gewoon haar in de stoel voor de hapjes zet met extra ondersteuning. Liefs Manuela
sinds een week, het fruit en groenthapje gaat er dan beter in. wel kort natuurlijk. ze kan ook al bijna zelf los zitten (nog niet gaan zitten) dus dacht dat het dan wel kon