Hoi, Ik zit op het moment eigenlijk met twee dingen; Ik geef nu ruim 9mnd bv, sinds 3 maanden krijgt Tygo ook bijvoeding. Mijn cyclus is al een poos op gang en voor mijn menstruatie krijgt mijn productie vaak een dipje, maar voor twee dagen terug was mijn opbrengst met kolven ineens ruim gehalveerd! normaal kolf ik per sessie 120cc, krap aan genoeg voor een flesje. Maar nu is het krap aan 50cc... Ik heb niet het idee dat wanneer ik thuis ben Tygo te kort komt, hij is overdag goed te pas.. Wat zal dit kunnen zijn en belangrijker wat kan ik doen om toch weer meer te gaan kolven (ik kolf al om de 3uur, meer kan niet op mijn werk).. En de avond is een ander verhaal... Tygo gaat lekker slapen, maar wordt sinds twee dagen na een half uur / uur huilend en overstuur wakker. Hij wordt alleen stil als hij bij mij mag hangen, zou gauw ik hem terug leg begint hij weer te huilen, als hij eenmaal weer slaapt is hij binnen een uur weer overstuur wakker, dit gaat zo een keer of 3 á 4 door.. Ook papa kan hem dan niet troosten.. Best lastig en intensief. We twijfelen of we hem nu moeten laten huilen tot hij slaapt, of dat we hem juist wel moeten kalmeren en dan in zijn bedje leggen.. Vanwege ruimte gebrek slaapt hij nog bij ons op de kamer.. Een heel verhaal geworden, hopelijk kunnen jullie wat ideeën opperen.. Alvast bedankt, Groetjes Maaike
Als je het gevoel hebt dat je productie op de dagen thuis nog wel voldoende is en alleen tijdens je kolfdagen tekort schiet kun je er voor kiezen om op die dagen kunstvoeding bij te geven. Wil je het toch weer op peil krijgen dan zou je een weekendje kunnen plannen om eens een extra boost te geven aan je productie. Dat doe je door ongeveer zo'n heel weekend zo-vaak-als-je-kan te kolven. Tijdens zo'n weekend zul je dan geen resultaat zien, maar de dagen erna waarschijnlijk des te meer. Wat wel mogelijk is, is dat deze vermeerdering van je productie slechts tijdelijk is. Kijk ook nog eens op naar 'domperidon' Dat is een medicijn dat vermeerdering van je melkproductie als bijwerking heeft. Niet iedereen vindt dat een optie; ik zie er goede resultaten van. succes linda
Oh ja, je tweede vraag. Als je baby ineens 's nachts wakker wordt is daar meestal wel een reden voor. Waarschijnlijk maakt hij overdag veel mee en is hij dat 's nachts aan het verwerken. Je ziet dan wel vaak zo'n fase waarin ze 's nachts wakker worden en op zoek gaan naar veiligheid van mama of papa. Mijns inziens kun je hem dus niet verwennen maar door er voor hem te zijn zal hij weer meer vertrouwen krijgen en uiteindelijk beter doorslapen. Dit onderwerp blijft natuurlijk lastig en er zijn ook heel ander visies op. Volg vooral jullie eigen gevoel hier in. groet Linda
Hoi, Nog bedankt voor je advies! Ik ben ondertussen achter de oorzaak van mijn productiedip; ik ben inverwachting!!! Niet gedacht, maar helemaal gelukkig zijn wij hiermee. Geloof dat de productie nu kan gaan schommelen, voorals nog denk ik erover om met name overdag wat af te bouwen met bv.. Tygo eet behoorlijk veel bijvoeding en wat me vooral tegen staat is dat mijn tepels nu heel gevoelig zijn en tijdens de hele kolfsessie erg pijn doen. Weet niet of dit over gaat.. Groetjes Maaike
Gefeliciteerd met je zwangerschap!! Het klopt dat je tepels wat gevoeliger kunnen zijn. Ook komt het voor dat de smaak van de melk wat veranderd en dat je zoon dus wat anders gaat drinken. groet Linda