zichzelf pijn doen van kwaadheid

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Yellowsun, 3 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Gisteren was mijn zoontje (van 13 maanden)lekker buiten aan het spelen.Dat vind hij geweldig en doet hij het liefste ,weer of geen weer.
    Gisteren was het lekker weer en was hij al zeker 3 kwartier buiten.(ik kan hem vanuit de keuken dan goed in de gaten houden want dat zijn glazen puien.
    Toen het tijd was om te eten tilde ik hem op om naar binnen te gaan en zijn jas uit te doen.
    Natuurlijk ging dit niet zonder protest.Maar hij werd zo kwaad dat hij me aan mijn haren begon te trekken.Ik werd echt kwaad op hem en zei dat hij me pijn deed.Toen ik hem op de grond zette werd hij zo driftig dat hij met zijn hoofd tegen de trap aan begon te bonken.
    Vanmorgen weer zoiets , hij mocht iets niet van mijn,begon hij kei hard te brullen en liep weer naar de trap om met zijn hoofd te bonken.
    Dat is toch niet normaal???

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    helaas wel 'normaal' , tenminste, het komt meer voor hoor- mijn dochter begon er op die leeftijd ook mee... *zucht* ik vind het verschrikkelijk om te zien. Ze deed het overal tegen, net wat het dichtste bij was. De rand van de tafel, de deur, het raam en als er niets was, had je altijd de vloer nog.

Daarna werd het zichzelf pijn doen, door te slaan. Op haar eigen hoofdje, zodra ik 'nee' zei.

Het is een manier om te uiten, maar geen prettige manier. Negeren is het beste geloof ik. Maar toen ze op haar hoofdje ging slaan, corrigeerde ik dat een beetje door te zeggen: 'neeeee, niet slaan! Aaien! Aaien en kusjes geven.' En dat deed ik dan bij haar.

Maar verder toch negeren dat bonken, tenzij je hem in een omgeving kunt zetten waar hij zichzelf geen pijn kan doen, maar ik geloof niet dat die er is ;) . Helaas zijn kinderen erg creatief...

Gelukkig is het een fase. Het bonken is voorbij. Hoewel ze nu weer een beetje begint met kopstoten te geven, (als spelletje?) en het bonken doet ze nu ook een beetje maar voornamelijk nu op de zachte dingen... dus dat scheelt al. Maar ze had het weer een tijd niet gedaan gelukkig...
    Als ze boos is, gaat ze nu gewoon voorover met haar hoofd op de grond liggen brullen/krijsen ;)

3. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Gelukkig , ik was me al zorgen aan het maken.
    Als het een fase is hoop ik dat deze niet lang duurd want het is niet prettig om aan te zien.

4. Karinnetje82

Karinnetje82 Bekend lid

9 jan 2008
    537
    0
    0
    Dat hoofdbonken doet Ryan niet maar als hij boos is of iets lukt niet of het gaat even niet naar zin dan gaat hij in zijn hand bijten. Eerder deze week was het zelfs zo hard dan ik zijn tandafdruk in zijn hand zag staan.

Dan vraag ik me ook echt af of dit wel normaal is;).

Ik denk misschien dat ze het ook doen omdat ze het gewoon niet kunnen zeggen en dan gefrustreerd zijn, en ik hoop ook maar dat het gewoon een fase is.

5. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    is helaas normaal mijn dochter heeft het extreem
    als ze boos is gaat ze kopstoten uitdelen en helaas ok tegen de muur en deur tot bloedens toe en ja ze doet het nog steeds is net 3

mijn zoontje nu 15 maand is er ook mee begonnen
    en als ze geen kopstoten uit kan delen aan de muur moet mijn hoofd
    eraan geloven ook met bijten slaan spuugen schoppen:x

6. matje

matje Niet meer actief

tygo is dan iets jonger en hij doet het vooral als hij erg moe is
    met de fles tegen zijn slaan en dat soort ongein:(

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Onze meid bijt zichzelf in d'r vinger of ze knijpt in haar armpje. Nu ze doorheeft dat dat pijn doet, doet ze het eigenlijk niet zo vaak meer.

8. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    Als Esmee driftig is ... is het hier andersom , dan begint ze mij juist te slaan , of ze slaan , het is maar net waar ze is , daar tegen aan ,bv. bank , tafel ...
    probeer heel direct te zijn ,dat dat absoluut niet mag !!!!
    maar ze maakt er een spelletje van ! heel irri..

9. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Die van mij is pas 4 weken en krabt zijn gezicht en handjes gewoon open als hij langer huilt en lichtelijk hysterisch wordt. Dacht ook dat dit niet normaal was maar schijnbaar komt het vaker voor!

Zie nu dat de kindjes allemaal wat ouder zijn...

10. mama90

mama90 Niet meer actief

Hier nog zo eentje. Als hy zijn zin niet krijgt bonkt hij zijn hoofd tegen de box of tegen de muur.

11. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    helpt afleiden niet? bij mij gebeurd het nog niet. maar als hij het doet gaat hij meteen op een strafplek, het poefje, dan ga ik achterhem zitten en houd ik hem vast. na een halve minuut ofzo zeggen dat hij dat niet meer mag doen. doet hij het weer,,, terug op het poefje! (heb het eens gezien bij supernanny of tiny tearaways ofzo, daar werkte het heel effectief) als hij mij pijn gaat doen dan sla ik hem terug of bijt ik hem terug (niet echt kei hard natuurlijk) maar wel om te laten voelen dat het pijn doet en dat het niet lief is. ps! jij hebt altijd het laatste woord!

ook na een driftbui en na een strafpauze weer gewoon doen alsof er niets aan de hand is...

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik kan me voorstellen dat dat vasthouden en het poefje een idee is. Maar het terugbijten, of knijpen , juist niet. Simpelweg omdat ze heus wel wéten dat het pijn doet, ze doet het toch al bij zichzelf ook...

@luna: Sneu he, als ze zo klein zijn.... Het enige wat helpt is de nageltjes goed kort en rond afvijlen. En als dat niet voldoende is, eventueel krabwantjes aan. Ook sneu, maarja, je moet iets als ze zichzelf anders helemaal openhalen.

13. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Ik maakte me al zorgen.
    Hier hebben we ook zo'n driftkikker.
    Als ik iets afpak bijv wordt ze BOOS! Mopper mopper, gil, slaan, schoppen, dingen gooien. Binnen een minuut is ze haar boosheid kwijt hoor, en is alles weer goed. Ze "praat" heel veel, maar ik versta er geen kont van natuurlijk, behalve een paar woordjes, maar KWAAD dat ze wordt ik al ik niet meteen begrijp, weer een woede aanval.

Volgens mij is het (nu ik de leeftijden van de andere kindjes hier ook zie) puur frustratie. WEL een eigen willetje hebben op deze leeftijd, maar zich nog niet voldoende kunnen uiten omdat ze nog niet goed genoeg praten.

Hoop ik dan he...
    :)

Deel Deze Pagina