Lippenstift op school

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Amarens, 3 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Mijn moeder droeg nooit make-up, toch heb ik als tiener heel veek make-up gedragen.ondanks dat mijn moeder altijd aan gaf dat ik al mooi was zonder.
     
  2. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.391
    4.246
    113
    Vrouw
    Mijn moeder heeft nooit make up gedragen. Ik wel ...
    Mijn dochter (6jr) mag wel lipgloss, zo’n glansje of met glitters, maar dat doet ze alleen thuis. Ik heb geen idee hoe ik er over 5 jaar in sta, maar ik hou helemaal niet van lippenstift en ook niet van make up bij kinderen.
    In mijn klassen (klas 2/3 havo en vwo) dragen er trouwens nog weinig meiden make up, een paar, maar niets opvallends en zeker geen lippenstift.
     
  3. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Make UP naar school vind ik echt no go. Zelf draag ik ook geen make UP in dagelijks leven. Onnodig. Met kerst, kinderdisco prima. Die dat ook met uitgaan of feestdagen.
    Zodra ze op middelbare zit zou ik lipglose en wellicht wat mascara goed keuren. Gelukkig heeft ze de behoefte ook niet. Als je zelf nou elke morgen zou sminken zou de behoefte misschien wat groter zijn Ze is net 11 groep 8
     
  4. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Same here. Al snap ik wel wat er wordt bedoeld, je hebt als ouders natuurlijk wel veel invloed op de gewoontes van je kind, en op hun zelfbeeld.
    Ik merk dat bijvoorbeeld nu met mijn puberdochter die sinds kort haar oksels onthaart. Ik vind het zelf fijn om overal haarloos te zijn behalve op mijn hoofd :rolleyes:, en is dat voor haar normaal. En vertelde ze me gisteren dat ze het vies vind om oksel of beenhaar te zien bij anderen. Ik heb haar toen uitgelegd dat dat niet vies is en dat iedere vrouw iets anders prettig vindt enzo. Maarja, ze ziet bij mij natuurlijk dat ik altijd glad ben.
    Ik denk dat je je daar wel van bewust moet zijn.
     
  5. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Natuurlijk moet je je daar bewust van zijn, ik reageerde vooral op het stuk dat als een kind op "jonge" leeftijd make-up op wil, ze dat vooral heeft afgekeken bij mama. Dat is natuurlijk wel eens zo maar lang niet altijd. Net zoals je geen invloed er op hebt als een kind geen interesse heeft in make-up.
     
  6. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Inderdaad, hier ook hoor. We zijn met drie vrouwen hier thuis (Mijn twee dochters en ik) en Ik draag dagelijks basis make-up (oogpotlood, oogschaduw, lippenstift en een beetje blush. Geen plamuur ofzo :D), mijn oudste dochter heeft helemaal niets met make-up (beetje een tomboy) en de jongste is dol op uitgebreide mooie make-up. Dus drie verschillende smaken/interesse. :)
     
    Athina en Lieke1989 vinden dit leuk.
  7. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.222
    3.670
    113
    Hier net zo, maar das inderdaad voor de weekenden en niet op schooldagen tot ze naar de middelbare gaat
     

Deel Deze Pagina