Reageerde ik 1-2 week geleden nog op een ander winterjastopic dat ik er voorlopig nog niet eentje ging kopen, kom ik vandaag toch met een winterjasje thuis... Van de CenA, 20 euro hartstikke leuk jasje. Nog gevraagd of ze deze jasjes doorlopend binnenkrijgen of dat het is van weg is weg. Ze konden niks garanderen, dus na rondje centrum toch maar jasje meegenomen. Tijd getwijfeld over de maat. Dochtertje is nu 14 maanden, dus in de winter 1,5 jaar. Ze heeft nu maat 80, zowel boven als onder. Heb het jasje in maat 86 gekocht, 92 stond bij voor 2 jaar dus dat lijkt me echt te groot. Kom ik thuis, laat het aan mijn vriend zien, zegt hij meteen; ja leuk, maar die is te klein... Haar zomerjasje wat nog best aan de ruime kant zit is een slagje korter dus op zich moet het kunnen lijkt mij, maar hij denkt dat ze over 3/4 maanden het jasje echt niet meer pasr. Nou wil ik morgen gewoon even passen en hoop ik dat hij nog erg ruim zit, anders kan ik hem natuurlijk gewoon gaan ruilen. Maar wat denken jullie; zou ze echt zo snel groeien deze winter? Niemand kan dat voorspellen natuurlijk maar hoe gaat dat meestal bij kindjes rond deze leeftijd? Mijn dochtertje is gemiddeld qua lengte en gewicht dus heeft alle maten redelijk netjes volgens schema doorlopen. ( behalve dat overal staat dat je maat 80 hebt van 9-12 maand want ze heeft pas nu goed maat 80)
Ik denk dat 86 prima is hoor! Mijn zoon is geen kleintje en die gaat nu pas deze winter naar 92, heeft nu en afgelopen winter 86 gedragen van jas. Hij gaat nu met 19mnd over naar 92van bovenkleding.
Het is idd heel moeilijk om nu al een winterjas te moeten kopen. Ik zelf zou denk ik niet naar 92 gaan. Zit vaak best wel verschil tussen de kleinere maatjes t/m 86 en dan naar 92. Of je zou ze eens op elkaar moeten leggen in de winkel en kijken wat het verschil is. Of hier even een foto plaatsen met de jas aan zodat we mee kunnen kijken.
Ja wat voor jasje is het? Hoe zit het nu? Ze zal in 4 maanden vast geen 2 kledingmaten groeien. Daarentegen valt C&A vaak kleiner. Bij een jas komt het niet zo heel precies vind ik. Maar nogmaals hangt van het model af.
Het is een roze/paars/blauw geruit jasje, gladde stof met fleece voering, sportief model, merk baby club. Haar zomerjasje is van hetzelfde merk en is ook maat 86, die viel klein vond ik en zit haar nu mooi. Deze winterjas is een stukje langer en iets breder. Ik weet wel zeker dat ze het jasje in oktober past, maar hoe zit het in februari??
Misschien kun je de jassen even op elkaar leggen? Bij het zomerjasje van mijn dochter scheelde het namelijk maar een zoom en misschien 1 cm in de breedte! Als het niet zo veel scheelt kun je evt een groter maatje kopen zodat je zeker weet dat ze erin blijft passen..
Denk er wel aan dat ze er over 3 mnd in moet kunnen, maar over 7 mnd ook nog. Het is dan pas begin maart en met een voorjaar zoals dit jaar heb je 'm over 9 mnd zelfs nog nodig.
Mijn dochter droeg afgelopen winter een jas van bfc in maat 74 terwijl ze kledingmaat 80 droeg. ( in febr 1 geworden). Het jasje was in het begin van de winter te groot en kon de hele winter door en had ook nog wel lange gekund. Maar het ligt wel aan het merk. Haar winterjasje van de v&d heeft ze maar even aangekund en dat was ook 74....gelukkig was dat een jasje uit de sale en had me nog geen 10 euro gekost Doet me eraan denken dat ik de jasjes snel op marktplaats ga zetten nu iedereen op winterjassen jacht gaat
Kijk even in het boekje van het cb. Daar staat een groeicrurve. Volg het lijntje van je kleine meid en dan zie je wat je van groei ongeveer kan verwachten. Na 1ste jaar groeien de meeste kinderen een stuk minder hard Als je nu met een dikke trui onder de jas nog ruimte hebt en de mouwen nu eigenlijk net te lang zijn is de maat voor deze winter wel goed hoor. Vallen de mouwen nu kort dan zou ik voor grotere maat gaan. Maar let wel op, ze gaat steeds meer willen lopen..te groot is dan niet handig. Enne mocht ze nu toch heel hard gaan groeien, in december is het uitverkoop hè!
Zal even kijken idd! Vorige winter heeft ze van okt tot maart gedaan met hetzelfde jasje (68) maarja in het begin was die te groot maar toen lag ze toch in de kinderwagen dus maakte niet uit, lekker warm juist. En aan het eind werd die wel te kort, maar zat ze nog in de wandelwagen in een warme voetenzak dus maakte ook niks uit. Deze winter zal ze lopen en dan vind ik een te grote jas echt niet handig en ook niet mooi, maar ja een te kleine jas in februari kan ook echt niet meer! December uitverkoop? Oke, ik vond dit al zo'n spotprijsje!
Ik zou wel een 92 nemen. Ze moeten tot maart/april met hun jasje kunnen doen. Voor mijn dochtertje die volgende week 20 mnd word heb ik maat 104 gekocht. Ze is 97 cm en draagt 98/104. Ik denk dat ik er voor erbij nog 1tje koopt in maat 104/110. Mocht die van Vingino en Monalisa niet meer passen kan ze de grotere aan. Ze moet er nog 8 mnd meedoen als je vanaf nu rekent. Denk dat 92 dan beter zou zitten. En leeftijdsaanduiding zegt niets. Mijn dochter zou kwa leeftijd op 86/92 te zitten nu maar daar komt ze toch echt al 7 mnd niet meer in. Ik zou gewoon passen en kijken naar de mouwen en de onderkant van de jas. Is het 1 maat goed te groot nu zal hij in de winter goed passen.
Ik heb nu net zo'n dilemma: Mijn zoontje draagt nu 62/68, meestal is 68 nog iets te groot. Ik heb een heel leuk jasje gezien op marktplaats maat 74, maar de verkoper zegt dar het jasje groter valt, meer richting 80. Nu weet ik niet wat ik zal doen... Over 8 maanden moet hij hem ook nog aankunnen, maar hij zal over 3 maanden nog wel (veel) te groot zijn. Ik februari wordt hij 1. Wat zouden jullie doen?
Ik denk dat 86 echt wel prima is hoor, mijn dochter is nu 1,5 en ik verwacht dat zij echt nog wel even in 86 zal zitten. Oh en mocht ze halverwege de winter ineens een enorme groeispurt hebben, kun je altijd nog wel een leuk jasje voor weinig vinden hoor!
Mijn dochter werd ook in februari 1 en heeft de hele winter gedaan met een jasje in mt80; in het begin vrij ruim natuurlijk, maar toen ze goed stevig los liep, past hij prima en zat hij dus netgens in de weg ofzo. Als die 74 groot valt, zou ik 't dus gewoon proberen! Je kunt ook proberen z'n lijntje op de groeicurve door te trekken, maar bij mijn dochter gaf dat geen goede voorspelling; ze ging van boven +1 naar exact op de 0-lijn...
Onze dochter volgt de middenlijn in de groeicurve en gaat denk ik binnenkort uit maat 86, ze is nu bijna 22 maanden.
Hier ook hetzelfde dilemma, wij gaan zondag voor winterjas kijken, Ze heeft nu langzaamaan maat 74, wil voor winterjas toch altijd maat groter nemen dus 80. Maar sommige merken zoals lief! En frendz vallen klein uit, dus ben aan het denken om maat 86 te nemen. Ze moeten er immers de hele winter mee doen, en evt een trui nog eronder aan kunnen doen. Vind zelf een winterjas die wat ruimer zit lekkerder zitten dan zo krapjes.
Ik vind het bij een winterjas juist fijn als deze wat groot valt. Het moet vaak toch over wat dikkere kleding. Een iets ruimere jas trekt makkelijker aan en zit lekkerder. (Meer bewegingsvrijheid) Ik koop winterjassen voor onze zoon standaard een maat te groot. Zeker bij C&A, die valt vaak zo smal.
Verschilt echt bij ieder kind.. Mijn dochter is 19 maanden en zit nog in 80. Van bepaalde merken past ze zelfs nog in 74..
Een maatje groter doen wij ook bij een winterjas, maar zeker niet 2 mt groter. Dit jaar gaan we voor mt 86, desnoods koop ik na een paar maandjes nog eentje ergens afgeprijsd ofzo.
Heb de jas even gepast vanmorgen, hij is haar helemaal niet veel te groot.... eigenlijk zou het best al kunnen... dus ik ga hem straks toch maar ruilen voor een 92. Had in de winkel al even vergeleken en zoveel scheelde het niet.. dus ze vallen inderdaad klein denk ik. Goh wat wordt mijn meisje toch al groot...