Hoeveel woningen hebben jullie bezichtigd

Discussion in 'De lounge' started by consider, Apr 22, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Hoeveel verschillende huizen hebben jullie bezichtigd voordat je een huis kocht?

1. 1 huis

2. 2 huizen

3. 3 huizen

4. 4 huizen

5. 5 huizen

6. 6 huizen

7. 7 huizen

8. 8 huizen

9. 9 huizen

10. 10 of meer huizen

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,028
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Hoeveel verschillende woningen hebben jullie bezichtigd voordat jullie een huis kochten?

Zaterdag gaan wij huis nummer 4 bekijken.
    We zijn al ruim een jaar op zoek naar een koopwoning.
    -Nummer 1 was een leuke woning maar de wijk sprak ons toch niet aan.
    -Nummer 2 was het bod al geaccepteerd, maar de verkopers bleken falliet verklaart en er kwam te veel bij kijken.
    -Nummer 3 was een leuke woning, maar kozijnen en houtwerk was verrot.

We hopen dat nummer 4 wel aan onze eisen voldoet.

2. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,804
    4,191
    113
    bij mijn vorige huis heb ik wel 10 woningen bekeken voordat het naar mijn zin was
    Het huidige huis was denk ik de zesde ofzo die we bekeken.
    Succes met je zoektocht

3. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    1 huis haha en het was het huis waar we nu alweer met een jaar plezierig in wonen :D
    Eerst werden we verliefd op de omgeving en toen zeiden we al 'als het huis netjes is en onderhouden dan kopen we het'
    zo gezegd zo gedaan ;) Bod uitgebracht dat veel lager was dan de vraagprijs en geaccepteerd.

4. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

Jul 8, 2009
    1,445
    0
    0
    3 huizen, het 3e is het geworden (of zijn het er dan 2, want de 3e hebben we gekocht)
    Eerste huis, op zich prima, maar net iets te klein voor ons
    Tweede huis, veel te veel verbouw werk. Beetje was niet erg, maar dit was te veel. Was verder wel echt iets heel leuks van te maken
    Derde huis, waren we meteen verkocht

5. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Wij nu nummer 2, qua koopwoningen en hiervoor 2 huurwoningen waar we beide in zijn gaan woning.

Helaas kunnen wij ons alleen koopwoningen van de woningbouw veroorloven en dan moet je dus eerst ingeloot zijn wil je een huis mogen bekijken van binnen...

Nou zijn we niet veeleissend, de omgeving is super met speeltuinvereniging tegenover en onze 1e keus basisschool op 200 meter.
    Dus als dit huis goed genoeg is, dan gaan we er gewoon voor.

6. giraf

giraf Niet meer actief

1e huis moest veel te veel aan gebeuren, eigenlijk alles opnieuw, en daar wilden ze niet met de vraagprijs zakken. Dus dat huis is het niet geworden.

2e huis vonden we ontzettend leuk, maar wel een beetje duur, dus een bod gedaan veel lager dan de vraagprijs, en ze zijn gelijk accoord gegaan...
    Daar wonen we nu ruim 1 jaar in, zijn nog wel vollop in de verbouwing, maar het wordt wel helemaal naar onze wens.

7. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Wij hebben 3 huizen bezichtigd geloof ik.

Nummer 1 was heel slecht onderhouden en moest dus heel veel aan gebeuren. Wij wouden meer een huis wat al zo goed als af was.

Nummer 2 vonden wij in verhouding te duur. Leuk huis opzich maar wat ze er voor vroegen vonden we veel te veel

Nummer 3 hebben we gekocht, op slag verliefd. Niet veel onderhoud eraan gehad, staat in een leuke wijk met veel groen, lekker veel ruimte.

8. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Huis nummer 1 had boven een hele rare indeling, er zaten overal vreemde hoeken, waardoor je moeilijk kasten etc. neer kon zetten. Daarnaast bleek de badkamer niet roomwit, maar een beetje smerige beige tint te hebben. De woningen daarnaast schenen huurwoningen te zijn (en dan met huurders die blijkbaar dus ook geen zin hadden om ook maar iets te investeren in een leuke tuin ofzo, dus niet echt handig als je daarna je huis weer wilt verkopen).
    Tweede huis was gelijk goed, zelfs nog mooier dan op de foto's, daar wonen we nu.

9. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

2 Huizen bezichtigd.

Huis nr. 1 was in dezelfde straat als huis nr.2. Aan dit huis moest sowieso verbouwd worden en daar hadden we geen zin in.

Huis nr. 2 is het geworden. Een hoekhuis in dezelfde straat, alles perfect en we hoefden er niks aan te verbouwen. Ja misschien de tuin nog een keer aan pakken en andere schuttingen etc... en likje verf hier en daar buiten. Maar het huis zelf van binnen was perfect voor ons.

10. Miza

Miza Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    1,801
    1
    0
    Wij hebben 2 woningen bezichtigt aan dezelfde kant van de stad,

Het 1e huis konden we kopen van de woningbouw, maar moesten dan zelf voor een keuken zorgen, deze was er uitgebroken. En er zat een wenteltrap in de woonkamer, groot minpunt wat ons betreft.
    Daar waar we al snel over uit dat dit niet was wat we zochten.

Nummer 2 leek van de buitenkant klein, maar van binnen werden we verrast door de ruimte. Minpunten badkamer en keuken wat verouderd, maar dat komt met de loop van de jaren wel. De keuken heeft een verfje gehad en ziet er weer prima uit. Pluspunten de vaste trap naar de zolder, alle ruime (slaap)kamers, kinderrijke buurt en woning ligt aan een doodlopend stuk, daardoor erg rustig voor de deur. We wonen er nu 6 jaar.

11. suikerboon

suikerboon Bekend lid

Dec 30, 2007
    924
    0
    0
    arbeidster
    menen
    voor het huis waar ik nu voorlopig in woon heb ik 3 huizen gaan bekijken en het derde hebben we gekocht. We hebben wel altijd gezegd dat als het huis van mijn buurvrouw te koop zou staan we het zouden kopen als de prijs meeviel. In januari kregen we telefoon van mijn buurvrouw en die zei: ik verkoop mijn huis en jullie hebben eerste keus. Ze vroeg wel wat veel maar ze heeft 15.000 euro gezakt en in juni gaan we er in wonen:):):)

12. PenF

PenF VIP lid

Aug 20, 2009
    8,387
    2,241
    113
    Female
    Coach
    Dordrecht
    Wij hebben 3 huizen bezichtigd waarvan we de 2e gekocht hebben.
    Huis 1: Moest toch teveel aan verbouwd worden, dat konden wij ons niet veroorloven met die vraagprijs.

Huis 2: Prima naar ons zin, moest wel veel aan gedaan worden, dus zijn we nog even gaan kijken naar een gelijke woning ergens anders.

Huis 3 : Hoefde niet veel aan gedaante worden, maar niet echt onze smaak en tuin was erfpacht.

Dus hebben we huis 2 gekocht en zijn nu sinds september aan het verbouwen en hopen er eind juni in te trekken :)

13. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    3 woningen.

Heel gek, we hadden het huis gezien op internet en zijn direct erheen gereden (80km van waar we toen woonde) en ik heb aangebeld bij de bewoners. Aan de deur vertelde hij mij dat het verkocht was en dat het wachten was op de financiering, maar ik mocht toch wel even binnen komen kijken (voor het geval dat). De dag erna belde ik de makelaar, om voor het geval dat ons nummer achter te laten en in dezelfde straat nog een woning te bekijken (precies dezelfde woning).

De dag erna werden we gebeld dat het toch niet doorging met de ander, we hebben toen nog dat andere huis bekeken en een huis in een andere wijk, maar uiteindelijk toch de 'verkochte' woning gekocht en daar wonen we nu al ruim 3 jaar.

De andere woning in dezelfde straat had een vijver en alles binnen was van mat glas, supermooi, maar niet met een kinderwens in ons achterhoofd.

Het huis is de andere wijk was super, maar een nare wijk en hele vervelende gekke ronde drempels voor de deur, waar wij met ons toenmalige auto al krassen van kregen bij de bezichtiging.

14. Valerie

Valerie Fanatiek lid

Jun 22, 2007
    4,206
    1,041
    113
    Female
    Mijn antwoord staat er niet bij: wij hebben geen enkel huis bezichtigd. ;) Wij hebben een nieuwbouwwoning gekocht al voordat ze die aan het bouwen waren. We hebben tekeningen en een maquette gezien bij de makelaar. Inmiddels hebben we bijna een jaar de sleutel (volgende maand), en we zijn erg blij met de keuze die we destijds hebben gemaakt.

15. bulldog

bulldog Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    4,378
    0
    0
    NB
    even een vraagje tussendoor
    kregen jullie veel van de vraagprijs af???
    mn makelaar zei dat het tegenwoordig gemakkelijk 20.000 onder de vraagprijs geboden word?

16. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Wij kunnen niet gaan zakken omdat er vanuit de woning bouw een vaste prijs is.

17. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    Wij hebben er toen niet veel af gekregen (ik geloof 5000) maar dat was een andere periode. Ik denk dat je gewoon een heel laag beginbod moet doen en daarna komt het vanzelf wel.

18. namya

namya Niet meer actief

2 huizen, bij de derde (ons huidige huis) was het meteen raak, was zelfs zonder man gaan bezichtigen en mijn man heeft het huis dan ook pas voor het eerst gezien toen we de sleutels kregen

19. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Ook het 10e zoiets.

20. hulkie

hulkie Actief lid

Feb 12, 2010
    218
    0