Bij de bekende presentatrice Floortje Dessing vind ik het anders prima passen die naam. Ons nichtje heet trouwens ook zo dus ben er compleet aan gewend. Daarnaast ken ik volwassenen met de naam Maartje, Bregje/Brechtje, Noortje. @ TS: nog als aanvulling op mn vorige post. Noor zoals hier veel als suggestie gegeven wordt is helemaal hot net als Nora, dus als je dertien in een dozijn wilt moet je vooral daar voor gaan. Zelf vind ik ze erg hard en bij Nora heb ik de associatie met een buitenlands meisje. Lize of Lise (in die volgorde) vind ik leuker dan Lisa trouwens.
Hij vond em ook leuk dus hij staat op het lijstje Ondertussen is Lisa en Noortje van de lijst geschrapt want ik vond het ineens helemaal niks meer Hormonen denk ik dan maar, Haha Nu hebben we Nikki, Lilly, Lieke en Loes Voor een jongen is het echt een ramp... Gijs of Guus hebben we maar echt leuk vind ik ze niet... Een 4de keer namen bedenken is echt lastiger.
Ik zou ook voor weer een 1 lettergreep / 4 letters naam gaan! Gijs leuk, suggesties jongensnaam: Duuk - Tijs - Niek - Joep - Noud - Loek - Teun En suggesties meisjesnaam: Noor - Saar - Fien - Roos - Nouk - Juul - Pien - Suus Ik ben benieuwd of je er wat mee kan als inspiratie!
Ik heb Lisa gestemd, omdat ik Noor-tje- niet zo leuk vind. Was het Noor geweest, had ik daar voor gestemd (of nog beter, Nora(h)) maar dat blijft toch een kwestie van smaak
Officieel kiezen voor Noor. En dan in het dagelijks leven verkleinen naar Noortje als koosnaam. Ik hou niet zo van -tje namen voor als ze later ouder zijn.