ja belle dat is idd heel waardevol als iemand zoiets voor je wilt doen, ik zie dat het bij jullie net andersom is, maar net zo waardevol dat die vriend jullie wilt helpen, jij ook veel succes! @ benthe, jeetje dus bij jou mss ook, het is een hele klap als je zoiets te horen krijgt, maar bij jou kan het mss tovh nog zelf lukken, dat zou natuurlijk helemaal super zijn, en als het dan toch niet kan, hoe erg dat ook is, er is nog een oplossing. en dat heb ik ook altijd in mijn achterhoofd gehouden, en daarom ben ik denk ik ook nooit ingestort van verdriet, voor jou ook heel veel succes! @ rach dank je meis, voor jou ga ik echt duimen.
gaat goed rach, dank je! wordt ik dinsdag gebeld door de maatschappelijk werkster van het ziekenhuis, ze moest een afspraak met mij maken en of dat deze week nog effe kon, en dan had ze alleen donderdag om 2 uur nog, want mw. ging met vakantie 3 weken, normaal moet je altijd weken wachten voor een afspraak, ik zeg dat word een beetje moeilijk, ik heb in mijn geval wel met 4 mensen rekening te houden die vrij moeten nemen op hun werk. nu wordt ik volgende week terug gebeld door haar collega voor een andere afspraak. we hebben tenslotte toch nog tot 28. aug. en ik ken die hele mevrouw niet eens, dus maakt het toch ook niet uit bij welke maatschappelijk werkster we een afspraak hebben dacht ik zo.
nog steeds aan het wachten op het telefoontje van de maatschappelijk werskster. mag van mij nu wel bellen, dan staat dat tenminste ook vast. verder gaat alles goed, heb er helemaal zin in.
ja ben ik ook wel, het is nou eenmaal, zo dus halen we alle positiviteit eruit. ik volg jou straks gewoon hoor met zwanger worden, hihihi.
Wel goed van het ziekenhuis dat jullie een gesprek krijgen met een maatschappelijk werkster. Ik ben wel benieuwd wat er zo'n beetje besproken wordt in zo'n gesprek. Mijn moeder had het er al over tegen mij dat dat voor ons misschien ook goed zou zijn. Zijn jullie er al over uit of jullie het jullie kindje gaan vertellen? voor jullie natuurlijk extra gecompliceerd omdat jullie de donor zo goed kennen.
ja nah ja ik vind het niet zo nodig, ik heb meer het idee dat ze je op alle negatieve punten willen wijzen, en zie het meer als een standaard ritueel. zoals we er nu tegenover staan, vertellen we niks, onze donor heeft dat ook liever niet, het wordt ons kindje dat in mijn buik zit 9 maanden lang en door ons wordt opgevoed. het zou het alleen maar lastiger maken voor het kindje zelf. maar dat is hoe we er nu tegen over staan he'. mss veranderdt dat nog. maar omdat ik ook beval van het kindje voelt het ook helemaal als eigen denk ik. dus nu nee. het blijft onder ons. en jullie, hebben jullie daar al over na gedacht, met een sperma donor is het ook weer anders denk ik. maar ieder moet doen wat zijn/haar gevoel zich ingeeft.
Wij gaan het ons kindje vertellen. Zoals we er nu tegenaan kijken al op jonge leeftijd, zodat hij/zij erin mee kan groeien en het (hopelijk) minder als een shock zal ervaren. Maar ik vermoed dat wij dat op het moment zelf liever uitstellen en uitstellen. Dus ja,we kunnen nu nog makkelijk praten dat we het al gauw zullen vertellen, maar hoe dat in de toekomst loopt weet ik natuurlijk niet zeker. Ik kan me heeel goed voorstellen dat dat voor jullie heel anders is. Zeker ook omdat jullie de donor goed kennen (en dat dat dus heel verwarrend zal zijn voor je kind) maar ook omdat het gaat om eiceldonatie en niet om spermadonatie. Ik vermoed dat ik, als ik in jou schoenen had gestaan, het ook niet zou vertellen. Heb je verder nog nieuws? op wat voor termijn gaat het gebeuren denk je?
hi lotje, ja dat is ook hoe we er nu tegen over staan met z'n allen, je kan het mss straks in de toekomst anders zien. maar dat zien we dan wel. voor nu blijft het ons geheimpje. we hebben 28 aug. een afsraak bij onze fertifiliteits arts, en dan gaan we een spuitschema opstellen. we gaan eerst beiden aan de pil, en het zal wat langer duren omdat onze cyclussen gelijk moeten komen. en dan ergens eind okt. begin nov. een punctie.
super spannend joh! Wel jammer dat jullie 28 aug pas terecht kunnen. ik kan me voorstellen dat nu jullie die beslissing hebben genomen, het niet snel genoeg kan gaan! Wel lastig ook dat jullie cyclussen tegelijk moeten lopen.. dat zal ook niet al te gemakkelijk zijn denk ik. Hebben jij en je vriendin wel een regelmatige cyclus? waarom moeten jullie eigenlijk eerst aan de pil?
ik vind het niet zo erg lotje, over 3 weken hebben we eerst vakantie, dus kunnen we daar eerst lekker van gaan genieten. het is ook al over 6 weken en de tijd gaat best snel. mijn vriendin is aan de pil dus haar cyclus is netjes, die van mij is ook wel redelijk gelijk zo tussen de 25 en 33 dagen. toen wij in maart zelf ivf deden moest ik ook eerst aan de pil, dat is standaard in ons ziekenhuis. dus nu is het geval mijn cyclus gelijk te gaan plannen met die van haar. het zal iets meer tijd kosten, maar goed dat maakt over die 2,5 zelf proberen ook niet meer uit, hihi. 13 aug. gaan we naar de maatschappelijk werkster, ik had haar vrijdag aan de telefoon, en ze willen er in het ziekenhuis zeker van zijn dat we er allemaal heel goed over nagedacht hebben. een standaard ritueel dus zoals ik al dacht. mijn vriend zei nog hehe wat dachten ze dan dat we daar kwamen doen, zoiets overdenk je toch eerst zelf goed voor je stappen gaat ondernemen. wat ik ook heel raar vind is dat ze nu ineens met maatschappelijk werk komen, hadden ze me dat niet in april kunnen aanbieden, dat sta je verdorrie met je mond vol tanden omdat je te horen krijg onvruchtbaar te zijn, je wereld stort in, dan bied je toch als ziekenhuis zijnde hulp, en niet als je er al weer bovenop bent. maar ja we gaan er gewoon heen, en ik denk dat ik er mss wel wat van ga zeggen.
zo weer even een update van mij, het is echt warm nu, maar wel lekker zomer. over anderhalve week hebben we lekker vakantie, in de vakantie dus twee keer naar het ziekenhuis voor de voorbereidigen van de ivf, en dan daarna kunnen we eindelijk beginnen. ik heb vanmiddag babyboom op de laptop gekeken, die had ik vorige week gemist, en ik moet zeggen dat is best handig, dan kun je tenminste die gelukkige stellen doorspoelen, daar zit ik nu niet echt op te wachten. ik voel me verder wel goed, als we eind aug. weer een schema hebben komt de spanning denk ik weer terug, verder wissellen positieve en boze buien zich nog steeds af. het ene moment denk ik wij zijn ook een keer aan de beurt, maar het andere moment lijkt het wel alsof iedereen zomaar zwanger wordt en mij voorbij loopt met gelukkige gezinnetjes maken, en ik nog steeds stil blijf staan, dat gevoel zal altijd wel zo blijven denk ik zolang je in de mmm zit. ik ga weer ff van het mooie weer genieten.
oh lieve Lisa, ik kan me goed voorstellen dat je het raar vind dat ze je toen hulp aanboden en nu je juist met iets positiefs bezig bent ze opeens willen praten. ik hoop heel erg dat jullie tijd snel komt. gelukkig is de kans groot aangezien je vriendin gewoon mooie eitjes heeft. succes 13 aug. met je gesprek. ik hoop dat je naast je dubbele gevoel, ook wat frustratie van je af kan praten. liefs rachel
dank je wel rachel, ik hoop dat ik jou in november mag volgen. dan zijn we toch nog samen zwanger. zou wel geweldig zijn. en idd mijn vriendin heeft goede eitjes, ze heeft al 2 gezonde kinderen. dus dat geeft me veel goede hoop..
hey Lisa, hoe gaat het nu met je? 28 augustus komt nu aardig in de buurt. Bij ons is het spannend nu. Ik zit nu tegen mijn vruchtbare periode aan. Ik heb nu gelukkig zonder clomid een mooi eitje. ik heb vandaag nog een follikelmeting gehad en ik heb een follikel van 17 mm. Hij zou dus vanaf morgen kunnen springen. Zodra ik een positieve ovulatietest heb moet ik naar Duitsland. Ik hooop alleen dat dat niet morgen al is omdat de kliniek dan dicht is Dat zou weer een verloren cyclus betekenen. Ook hoop ik dat het uberhaupt wel kan deze cyclus. Ik heb nog geen concrete toezeggingen van de arts alleen een 'waarschijnlijk'.. Heel irritant. Ik moet zeggen dat ik wel hele wisselende stemmingen heb door dit hele gebeuren. Het ene moment ben ik heel erg verdrietig; het andere moment een beetje nerveus en blij dat het nu snel zou kunnen gebeuren; en het andere moent ben ik heel bang omdat het anoniem is. Echt vreemd allemaal.
hoi lotje, wat goed zeg dat het bij jullie nu allemaal al in gang is. je wisselende buien herken ik wel. verdrietig, boos opgewekt en weer positief. hoort erbij zullen we maar zeggen. ik geloof ook dat ik gister ook niet zo aardig ben geweest in een ander topic over eiceldonatie, soms kan een bepaald woord je de haren recht overeind krijgen. ik hoop ook voor je dat je eitje niet morgen springt. en het is ook heel begrijpelijk dat je angstig bent omdat het vreemd is. hoe staat je vriend er nu tegenover, waar jullie heen moeten in duisland is dat vanuit jullie ziekenhuis? ik ga duimen voor je dat het goed komt deze cyclus. en voor ons nog 2 weekjes idd, wel spannend ook. dan weten we hoe ons schema eruit gaat zien. afgelopen woensdag zijn we bij de maatschappelijk werkster geweest, en het was echt een aanfluiting, kan begrijpen dat veel mensen het nodig hebben, maar voor ons was dit niet het juiste moment, ze hadden er eerder mee moeten komen, en dat gaat ze ook doorspelen aan de arts, en het is omdat het standaard hoort bij deze behandeling, en ze vond ons allen ook erg postief, dus wist eigenlijk ook niet zoveel te zeggen, had ook echt het idee dat ze het uur vol wilden praten, op een gegeven moment begon ze zelf over andere stellen, en wat als dit zo was geweest of dat zo, nah ja. we bereiden ons nu voor op de 28e . hebben nu nog lekker vakantie. en daarna er vol tegen aan. ik ben erg benieuwd wanneer je je ovulatie hebt hoor. heel veel succes voor deze spannende dagen.
Hey Lisa, ik kom je ook alvast even succes wensen. 28 augustus gaat beslist snel voorbij. (voor mij hoop ik ook hahaha) Geniet nog van je vakantie en dan met volle moed ertegenaan. Liefs Hope