nou morgen is het dan weer zover, de bespreking over de cryo tp. zijn we eindelijk weer bezig. ben benieuwd hoe ze het willen gaan doen, en of ik ook weer zal moeten spuiten om mijn eigen cyclus stil te leggen, want ja die heb ik nog steeds elke maand. hoop iig snel weer te kunnen starten. x lisa.
Ben heel benieuwd Lisa en ik hoop dat je met een fijn gevoel terug komt. Krijg je dan 1 of 2 cryos teruggeplaatst?
Spannend, Lisa! Ik hoop dat 2009 een bijzonder mooi jaar wordt voor jullie met de geboorte van een gezond kindje! Mag ik vragen waarom je eiceldonatie doet, zijn er te weinig eicellen voor IVF met "eigen" eicellen, of is de kwaliteit niet voldoende? Waren er van tevoren aanwijzingen dat het niet goed zat, bijv. hoog FSH of een lage follikelelling op dag 3?
Hoi Lisa, ben benieuwd hoe jullie gesprek is gegaan en wanneer je de cryo's mag terug krijgen? Ik lees nog steeds met je mee hoor, ook al ben ik en typ ik minder op het forum! Zo spannend, ik duim voor jullie en wens je een prachtig zwanger 2009! Eef
Lisa, ik ben benieuwd hoe je gesprek is gegaan, ik hoop dat jullie snel met jullie eskimootjes mogen starten!
nou daar ben ik dan meiden, wat een rot dag heb ik gister gehad zeg, we kwamen in het ziekenhuis aan, was er eerst al vette file want we waren er in de middag en toen was er natuurlijk bezoekuur. toen 3 kwartier in de wachtruimte moeten wachten, waren we eindelijk aan de beurt. we hadden niet onze eigen gyn, maar een andere vrouwelijke gyn, we hadden haar nog nooit eerder gezien. mijn hele medische verleden werd naar voren gehaald, nadat ik mezelf eerst moest verdedigen waarom ik het raar vond dat ik bij de positieve zwangerschapstest geen bloedtest kreeg. zei vond dat ik wel een tp in eigen cyclus kon doen omdat ik nog gewoon een cyclus heb. ik zei dat ik de vorige keer ook hormonen heb gehad, en dat dat met onze eigen gyn besproken zou worden. zei wist dus nergens van en we kregen echt woorden waarop het mij echt te veel werd en in tranen uitbartse, er was gewoon niks voorbereid voor onze afspraak niks besproken er was een communicatie van nul comma nul, alles was langs elkaar heen gegaan en ze had ons dossier pas een half uur voor onze afspraak doorgelezen. ik was gewoon een apart geval zei ze. ze moest eerst met onze eigen gyn over leggen. en mss dat ik dan eerst weer terug moest komen om alles met hem te bespreken. en anders kreeg ik a.s. donderdag een telefonisch consult met haar. dat viel me echt in het verkeerde keelgat waarop ik weer zei dat er gewoon geen goede communicatie was. nou zei ze welkom in de wereld van de nieuwe zorg we zijn opgestapt want ze begreep ons gewoon niet en ik zei we komen er toch niet uit. op de gang kwamen we onze eigen gyn tegen die vriendelijk gedag zei. toen we weer boven waren om mijn nieuwe pons plaatje in de computer te zetten, vroeg een verpleegkundige gaat het wel, want ik was in dikke tranen. weer ons hele verhaal aan haar gedaan, ze kon niets anders voor ons doen op het moment dan de gyn laten overleggen met onze eigen gyn. met vette hoofdpijn verlieten we het ziekenhuis. bijna thuis ging mijn telefoon. het was onze eigen gyn, die zag ons al verslagen op de gang staan er ging verhaal halen bij de andere gyn. waarop hij ons belde. daar was ik heel blij mee, hij wist nergens van daar kon ik niks aan doen en hij ool niet. zondag hebben we een echo, dan zit ik op cyclus dag 10 en gaan we kijken of we een tp in mijn eigen cyclus kunnen doen, bij twijfel wordt er niks ontdooid, en start ik als ik weer ongie wordt met hormonen. ik bedankte de gyn vriendelijk dat hij ons terug belde. x lisa.
jeetje wat een verhaal! misschien heb je wel een mooie baarmoederslijmvlies en kan de tp in eigen cyclus... ik hoop het voor je lisa... misschien staat geen eicel wel los van het baarmoeder slijm vlies.... wel goed dat je gyn je persoonlijk op heeft gebeld... ik hoop dat de echo goed uitvalt! ik ga een schiet gebedje voor je doen...
noujaaaaaaaaaaa zeg wat een verhaal! kon wel meejanken toen ik het las! wat een slechte arts! zeg dan eerlijk dat je niet goed bent geinformeerd! wel echt super dat je eigen gyn je heeft gebeld, dat vind ik dan wel weer de andere kant. herken het trouwens heel erg, wij vragen altijd heel specifiek een gesprek aan bij onze eigen arts, ik vraag het altijd drie keer na tot irritatie van de assistenten toe maar het kan me niks schelen. nou ik hoop dat je een beetje bent bijgekomen. ik zou me ook even goed inlezen en alles navragen zondag omdat het nu anders gaat als de vorige keer. waarom toen niet in eigen cyclus? (weet er zelf weinig van qua verschil enzo) nou jullie komen zo te lezen wel goed voor jezelf op, blijf dat doen, het zijn JULLIE cryos! Heel veel sterkte meis, hopelijk kan je een beetje uitrusten en alles op een rijtje zetten. zulke taferelen vragen veel energie he, nou dikke knuf!
ja niet normaal heh zo iemand, ik was ook heel blij dat onze eigen gyn terug belde. als het in eigen cyclus kan hebben we al heel snel een tp. linda, de vorige keer kon dat niet in eigen cyclus want toen moest mijn cyclus aangepast worden aan die van mijn vriendin. pekse, het staat idd los van elkaar, de gyn zegt ook het gaat om de follikel. dus mss heb ik volgende week al een tp.
Lisa, jeej meis wat een nare ervaring. Lief van je eigen gyn dat hij terug belde, heel veel succes zondag!
aquilegia, klopt ik doe eiceldonatie, omdat ik weinig eicellen heb die niet reageren op de hormonen en waarschijnlijk van zeer slechte kwaliteit zijn. ze zijn hier achter gekomen door bloedtesten o.a. op cyclusdag 3 en echo's waarop weinig tot geen eiblaasjes te zien waren. x lisa.
Nu snap ik het Lisa, nu met cryos hoef je natuurlijk alleen maar van je eigen cyclus uit te gaan. Oei wat spannend, het kan dus nu ineens heel snel gaan! Hihi ga je me toch nog inhalen! Ik duim voor morgen, wordt misschien dus een hele spannend week voor jullie, ik begin alvast met duimen!
Lisa, wat een verhaal zeg! Echt heel naar voor jullie! Jullie cryo's zijn super-belangrijk; daar ga je zorgvuldig mee om. Vervelend dat zo'n gyn daar dan niet serieus mee is... Bedankt voor je antwoord! (Ik zit het een beetje te vergelijken met mijn eigen situatie).
ja klopt linda, het kan nu ineens heel snel gaan, al verwacht ikzelf dat het toch met hormonen zal moeten. maar je weet nooit natuurlijk. toch wel weer spannend morgen. graag gedaan aquilegia, mag ik vragen welk stadium van de mmm je nu zit, en jou situatie?
Ja, hoor. Wij waren in oktober 2008 een jaar bezig zwanger te raken zonder resultaat. Toen hebben ze bloed geprikt, mijn FSH was 12. Op de grens van normaal/niet normaal. Toen dacht ik meteen aan vervroegde veroudering, omdat wij ook al een kindje met een chromosoomafwijking hebben gehad (wat is overleden; we hebben een kinderwens sinds oktober 2005) en een vroege miskraam. Daarna raakte ik helemaal niet meer zwanger. Vandaar mijn gedachte: vervroegde pré-overgang. Wij hebben toen al met elkaar de optie van eiceldonatie besproken. De tweede keer was mijn FSH 10, alle andere bloedwaarden waren normaal. Op dag 3 hebben ze 22 kleine follikels te zien, dus dat is mooi. Ze denken nu dus dat er toch geen sprake is van vervroegde veroudering. Morgen krijg ik een HSG met lipiodol (baarmoederfoto met oliehoudende contrastvloeistof) om het zwanger worden te bevorderen (eileiders worden doorgespoten en er blijft een soort goed geleidend laagje in de eileiders liggen). Daarna mogen we het weer 6 maanden zelf proberen. Ik hoop dus dat het klopt dat mijn eicellen nog van goede kwaliteit zijn. Als dat toch niet zo is, zullen we waarschijnlijk wel eiceldonatie doen. We weten wat het is om een kindje te verwachten en te krijgen, al is het dan doodgeboren. Dus we weten wat we missen. Adoptie is niets voor ons. Bovendien vond ik zwanger zijn heerlijk en ik wil mijn partner zijn kans op biologisch ouderschap niet ontnemen. Dus hoewel we het eerst zelf gaan proberen, houd ik toch nog in gedachten dat het ooit eiceldonatie zou kunnen worden.
oke thanx voor je verhaal aquilegia, jeetje wat erg ook van jullie overleden kindje. dan weet je idd zeker dat je weer zwanger wilt zijn. ik hoop voor je dat de hsg van morgen jullie de komende maanden zal brengen waar je al zo lang op wacht. hebben we morgen allebei een spannende dag. x lisa.
Bedankt! De HSG is trouwens pas maandag; ik ben er al zo mee bezig dat ik per ongeluk morgen schreef. Jij ook succes/sterkte morgen bij de echo!