lisa's ivf met eiceldonatie

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door lisa, 4 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    hey dames. zp doet het nog steeds.

vanmorgen weer in ziekenhuis geweest, en echo gehad, er zat een follikel van 16 mm, heel wonderbaarlijk want die heb ik zelfs met 300 IE gonal-f nog niet zo groot gehad, baarmoederslijm was redelijk, er is reactie in mijn lichaam en dat zonder hormonen, ik maak nu zelfs vrouwelijk hormoon aan uit mezelf. :confused:
    best goed dus allemaal.
    morgen ochtend weer echo en bloedprikken, als alles stijgt gaan we de goede kant op. vanavond en morgen ochtend moet ik ovulatietesten doen, de follikel mag dus niet springen.
    ovitrelle heb ik ook meegekregen.
    best heel spannend nu dus, morgen middag krijg ik een telefoontje hoe het er voor staat. [-o< [-o< [-o<

2. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Spannend! Hoe zorgen ze dat die follikel niet springt?

3. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    daar kunnen ze niks aan doen aquilegia, gewoon hopen dat ie niet gaat springen.

4. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Oh, jee, dan is het zéker spannend! Maar je hebt nog een cyclus, toch? Dan gaat-ie toch gewoon springen? Of niet als ze de cryo eerder terugplaatsen? Ik weet er niets van, hoor.

5. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    lisa, hele domme vraag misschien:

Doen ze ondanks die follikel een cryo tp?
    Of wordt het dan een IUI?

Succes in ieder geval!

6. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    ik weet het niet precies aquilegia, ik moet vanavond dus een ovulatietest doen en morgen ochtend, en dan ook bloed laten prikken en dan een echo, als de ovutesten negatief blijven, en de echo is morgen goed, dan moet ik de ovitrelle gaan spuiten, dan wekken ze de eisprong dus op, en een paar dagen later wordt de cryo tp. die gaan ze dan morgen laten ontdooien.
    is dit allemaal niet het geval, zal ik de eerst volgende cyclus starten met hormen om de cryo tp.
    heel spannend dus morgen, ik sta er van de kijken dan mij lichaam dit gewoon zelf doet. \:D/

smoeltje, nee het wordt geen iui, want de cryo's zijn ontstaan uit een eiceldonatie. mocht het allemaal niks worden deze keer, ga ik toch lekker klussen, je weet nooit heh, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. :)

7. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Nou, dan ga ik voor je duimen dat het allemaal goed gaat! Veel succes!

8. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    dank je aquilegia,
    ik ben heel erg benieuwd wat ik morgen te horen en te zien krijg op de echo.
    ben er best een beetje hyper van, ik ben onze gyn zo dankbaar dat hij ons persoonlijk terug heeft gebeld afgelopen donderdag.

9. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    ik moet bellen als mijn ovutest positief is...
    als dan de eicel springt is het niet erg meer...
    zodra ik bel word de cryo ontdooit...
    2 a 3 dagen later dan de tp..

ik moet alleen nog 2 weken wachten

10. Niet meer actief

lisa, wat spannend, een follikel van 16mm, heel veel succes vandaag!...ik duim voor je!

11. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Heel veel succes vandaag meid! Spannend zeg!

Liefs Zora

12. lisa wat spannend. en wat super dat je zelf ook hormonen aanmaakt! :D

heel veel succes vandaag!

13. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    weet je al wat? jeetje wat spannend zeg!

14. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    hey meiden ben ik weer, net terug van werk.
    vanmorgen dus echo gehad, follikel was mooi gegroeid naar 17,5 mm, en slijm was ook mooi dikker geworden, alleen de ovulatietest gaf en tweede lichte streep.
    bloed laten prikken, en helaas mijn lichaam is een eisprong in gang aan het zetten. waardoor de tp niet meer getimed kan worden. want nu weten ze niet precies wanneer ie gaat springen, en dat is een te groot risico voor onze zo kostbare cryo's.
    mijn gyn wil geen risico nemen.
    het was ook te mooi geweest om waar te zijn natuurlijk. het is geen gemiste kans, want ik had in eerste instantie ook gerekend op een tp met hormonen en dan rond half febr.
    dat gaat het nu ook worden. op de eerst volgende cyclusdag 1 begin ik met spuiten van lucrin en de progynova tabletten. en dan heb ik 14 dagen later een echo om te kijken of het slijm dik genoeg is voor de tp. helaas helaas dus voor nu, het was ineens zo dichtbij.
    ik vroeg nog of het geen iui kon worden, om eruit te halen wat erin zit, want een follikel van 17,5 mm heb ik nog nooit gehad, dus wie weet zit er een ei in. het had geen meer waarde dan zelf aan de slag te gaan, ze adviseerde me dus om het extra gezellig te maken vanavond, hihi.
    ja je weet nooit, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
    x lisa.

15. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    ik snap er even helemaal niks meer van?
    als je ovutest nog niet posi is dan moet ie dat toch nog worden?

bij mij is het zo dat als de ovutest posi is dat ik dan moet bellen en dat dan de cryo word ontdooit..
    jij zit nog voor dat stadia...wat is nou het probleem?

sorry als ik onzin bazel hoor, maar ik snap het effe niet

16. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    klopt pekske, ik lees hier ook andere verhalen.
    onze gyn heeft ons uitdrukkelijk verteld als m'n ei gaat springen hebben ze er geen grip meer op.
    de ovulatietest gaf gisteravond en vanmorgen al een tweede streepje, wel lichter als de controle streep maar op het doosje stond dat je hem dan toch als negatief moet beschouwen.
    mijn bloed is vanmorgen op oestradiol getest en'm'n lh is getest, en die was dus al vet positief, en heel hoog, er komt een eisprong aan, alleen hebben ze het nu niet zelf in de hand, als de test negatief was gebleven dan had ik vanavond oviterelle moeten spuiten om de eisprong in gang te zetten en dan wisten ze precies op het uur af wanneer dan de eisprong was. en dat weten ze nu dus niet precies.
    snap je het nog,
    x lisa.

17. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    nee eerlijk gezegt niet...
    waarschijnlijk als je morgen test is ie wel positief..
    en wat maakt het uit als ie springt?
    bij ons helemaal niks....
    ze moeten wel weten wanneer de test positief was en dan rekenen ze uit dat een normale bevruchting er ongeveer 3 dagen over doet om in de bm te komen en dan volgt dus de tp...

naar mijnmening word je nu dus gewoon onnodig telleurgesteld...vind ik dan door mijn ervaringen he...
    maar goed hij is arts dus hij zal wel weten wat hij doet.

18. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    ja daar ga ik ook vanuit dat hij weet wat ie doet. hij is een goede arts en echt top op dat gebied, dus vertrouw op hem. ze willen gewoon geen risico nemen, onze cryo's zijn zo kostbaar, die hebben we niet zomaar nog een keer.
    hij heeft ons gister verzekerd dat er bij twijfel geen cryo's worden ontooid.
    en ik zie het niet als onnodig teleugesteld worden. hij heeft mij van te voren gezegd dat we het konden proberen in eigen cyclus, er is geen tijd mee verloren. het was alleen mooi meegenomen als ik niet aan de hormonen zou moeten. over 2 weken zal ik mijn volgende menstruatie verwachten dus dan starten we, en daar waren we als eerste vanuit gegaan.
    zo zie je maar dat ze in elk ziekenhuis andere regels hanteren.
    vind het wel fijn dat ze heel zorgvuldig met onze cryo's omgaan.

19. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    dat is zeker waar!

ik hop dat de twee weken snel om zijn en dat je dan lekker van start kan...
    succes in ieder geval...

ik bedoel het allemaal niet bot he....ik snaptte het gewoon allemaal niet zo omdat het bij ons allemaal anders gaat...

20. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    nee hoor zo vatte ik het ook niet op hoor, het is ook overal weer anders, dat maakt het zo verwarrend.
    x lisa.

Deel Deze Pagina