enne, ja heb er wel zin in. wel spannend hoor zo lang op gewacht, en dan nu eindelijk zover. en dat foliumzuur, gelukkig maar, ik dacht het zelf ook al.
thanx rach, kon hem echt niet meer vinden. vandaag nog ziek thuis, vanmorgen antibiotica van de dokter gekregen, kon geen kwaad volgens haar i.c.m de lucrin die ik maandag ga spuiten.
Hey Lisa, Spannend joh. nog een paar daagjes en dan begin jij met Lucrin. Wat doet dat trouwens precies? En volgens mij loop jij dus een paar dagen voor op je vriendin. Is dat bewust zo of loop jij toevallig voor zeg maar. En gaan ze bij haar trouwens 1 eicel weghalen als het zover is of meerdere om ook in te kunnen vriezen? Ik heb vandaag de 2e insiminatie met donorzaad gehad. De timing was alleen niet goed, heel dom. Eigenlijk een dag te laat. Mijn vruchtbare dagen zijn deze maand eerder dan gedacht. Ik had gisteren een positieve test en behoorlijke eisprong pijn, maar kon vandaag dus pas geinsimineerd worden, ik hoop maar dat het niet te laat was.
hi lotje, had net ook al in je eigen topic gereageerd. ik hoop dat je nog op tijd was en een mooie test in handen hebt over 2 weken. de lucrin legt je eigen cyclus stil, en ik ga ook progynova tabletten slikken om mijn baarmoeder klaar te maken voor de tp. dus ik loop iets voor ja, waarvoor dat is weet ik ook niet precies, dit zal wel meer tijd nodig hebben dan het stimuleren straks. zei gaat dan gonal-f spuiten als het goed is 16 okt. ze gaan proberen meerdere eitjes te kweken, en met de hoop er een paar in te vriezen. erg spannend begint het nu dus allemaal te worden.
vanavond weer de eerste spuit zetten, wel weer spannend! ben nog steeds een beetje ziek, hoop dat ik me snel beterder ga voelen.
gister weer de eerste spuit gezet. het ging als vanouds, het was zo klaar, omdat er maar 0,20 ml. in het spuitje zat. de vorige keer moest ik er 0,60 ml. in doen. dus vanaf nu officieel begonnen. donderdag spuitles met onze donor.
gisteravond dus de spuit gezet zonder prikpen, ik vind het spuiten allemaal niet zo eng als de vorige keer, maar zonder prikpen vond ik het toch wel eng. mijn vriend heeft de spuit gezet, en alles ging weer goed. vanmiddag dus de prik instructie met mijn vriendin, en dan gelijk nieuwe spuiten vragen of een andere prikpen, voor kleinere spuiten, omdat ik nu een mindere hoeveelheid spuit. vanmorgen was ik vroeg wakker en kon gister avond bijna niet in slaap komen. gek he', toch omdat we vandaag weer naar het ziekenhuis gaan.
Nou voor jou/jullie is het nu ook echt begonnen! Ja tis toch allemaal spannend he...tis ook allemaal niet niks. Succes vanmiddag in het ZH
nou pfff weer een stapje verder. duurde allemaal wat lang voor we aan de beurt waren. uiteindelijk binnen, weer een hoop informatie gekregen. mijn vriendin vind naalden doodeng, maar ze heeft haar angst overwonnen, en zichzelf gespoten. wat ben ik trots op haar. ik heb een kleinere prikpen gekregen, dus vanavond ga ik weer spuiten met prikpen. vind ik toch wat prettiger. vandaag stop ik met de pil, en vanaf 2 okt. ga ik progynova slikken, moet weer terug naar de apotheek want ze hebben met te weinig meegegeven. deze tabletten moet ik tot aan de test datum slikken, en die houden dus ook mijn menstruatie tegen. ik zie dus alleen aan de uiteindelijk zwangerschaps test of deze poging geslaagd is. best wel eng. 6. okt gaat onze donor spuiten. nu dus op naar de volgende data's.
het spuiten gaat me goed af. heb er ook eigenlijk helemaal geen last van. ik dacht dan zal het de vorige keer wel door de gonal zijn gekomen, maar de verpleegkundige zei donderdag, dat je juist meer last van de lucrin kunt hebben omdat dit je kunstmatig in de overgang brengt. hopen dat het zo blijft dus.
Lisa, i ben keihard aan het duimen achter de schermen. Dat het maar een poging mag worden met een heel mooi positief einde Gr Flam
dank je flam, lief van je dat je zo mee duimt voor iedereen hier. vanochtend de eerste progyvona ingenomen. voel me niet ziek, dus kan volgende week gewoon de andere voorraad op gaan halen. vanavond de lucrin verminderen naar 0,10.
met het spuiten gaat het goed. gisteravond alleen huilbui gehad. we hadden een etentje met m'n ouders zus haar man en kinderen. en waar het gesprek ook begon, het kwam steeds op kinderen en baby's uit. mijn fam. weet niet dat we met ivf bezig zijn. ik weet gewoon niet hoe te reageren steeds, zeg dus maar niks, en doe net alsof ik het gesprek tussen de mannen aan het volgen ben. op een gegeven moment kwam het gesprek op s Ɣvonds in slaap vallen op de bank voor de tv, en zei dat dit mijn vriend ook regelmatig gebeurd, waarop mijn moeder tegen mijn zus zegt, oooh geen wonder dat jou kids nog geen neefje of nichtje hebben. waarop iedereen stil bleef, nou hoeven jullie niet ineens stil te zijn zegt ze. ben daarna snel naar huis gegaan. en barste in tranen uit in bed. ik dacht , ik kan dit niet, dit is teveel voor me, eiceldonatie , en voelde me zo klein en verdrietig. vandaag ook nog van slag geweest. de kleinste opmerkingen, kunnen je zo klein maken, en intens vertietig. ik heb me altijd staande weten te houden, maar gister dacht ik echt dit was het dan, hoe kom ik hier doorheen.