lisa's ivf met eiceldonatie

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door lisa, 4 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieve Lisa,
    waarom maakte je moeder die opmerking dan? omdat je vriend weleens in slaap valt op de bank?

Nou ik vind het ook echt niet leuk als er steeds van die 'duidelijke' hints worden gegeven. ik snap dat dat echt vreselijk veel pijn doet. hoe reageerde jij op die opmerking?
    en wat zegt jou vriend er dan van?

je bent niet klein hoor Lisa, dit avontuur is hartstikke spannend en daar moet je heel erg sterk voor zijn!

2. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    ja, maar die opmerkingen maken je wel heel klein.
    en het ging niet over het in slaap vallen, maar idd de hint, van wanneer komen jullie nou eens met nieuws.

m'n vriend laat die opmerkingen langs zich heen gaan, ik kan ze normaal ook wel hebben, maar werd me gister dus toch teveel.
    ik zei tegen m'n vriend zie jewel dat komt omdat niemand het mag weten van jou, en zei nou is het zeker mijn schuld, waarop wij dus woorden kregen door een opmerking van een ander.
    kwam me later wel weer troosten.
    ik weet we zitten nu midden in de behandeling en moet sterk zijn. maar begin de spanningen nu wel te voelen.

3. oh wat naar zeg :cry: Mijn man is ook veel meer gesloten dan ik ben.
    Moeilijk om dan tot een compromis te komen waar jullie beiden achterstaan en julie goed bij voelen.
    Gelukkig hebben jullie het samen weer goed gemaakt.
    Ik hoop voor je dat het niet lang meer zal duren lieverd!

4. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    dank je meis!
    ik hoop dat ik ook snel zo'n mooie banner als jou mag maken.

5. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hey Lisa,

wat moet dat moeilijk voor je zijn, als niemand in je familie er van af weet.
    Hebben jullie het echt aan niemand verteld?
    Het is zo zwaar om dit alleen te dragen.
    Je blijft van die K*T opmerkingen krijgen, want niemand weet beter.
    ( alhoewel, je krijgt ze ook van mensen die wel beter weten ;) )

Mag ik vragen waarom je vriend / man niet wilt dat anderen het weten?Het moet toch voor jou ook draagzaam blijven?

Ik zou zeker, als je een goed contact hebt met je moeder, haar inlichten.
    Als ze weet wat er speelt, zal ze ( denk ik) nooit meer zo`n pijnlijke opmerking geven.

En dat gevoel van: je klein te voelen.
    Dat lijkt misschien wel zo.
    Dat denk ik zelf ook vaak, dat ik zwak ben als ik me ziek meld of als ik weer eens huil.
    Maar ik denk dat wij "vrouwen uit de MMM" de sterkste van allemaal zijn.
    En weet je wat? daar hoor JIJ ook bij, zeker weten. :thumup:
    Ik heb altijd respect voor ieder die deze weg bewandeld.
    We doen het toch maar en ieder doet het op zijn eigen manier.

Lieverd, ik hoop dat ik je even een hart onder de riem heb kunnen steken en dat de tranen even weg zijn.

Liefs hope

6. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    lisa ik wil je ook even een hart onder de riem steken meid...je bent wel sterk... zeker niet klein.. ook al voelt het wel zo op die momenten..
    mensen zijn soms heel hard zonder dat ze het zelf in de gaten hebben... het lijkt me heel moeilijk als niemand het weet... heb je behalve je man en dit forum geen vriendin ofzo waarbij je je hart kunt luchten?
    het is ontzettend veel om zo samen te moeten dragen.... ik hoop dat jullie wens snel in vervulling gaat..

veel liefs jose

7. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    hoi meiden, vandaag voel ik me weer beter, ik ben weer sterk, en morgen gaat onze donor beginnen met de lucrin.

hope, dank je voor je berichtje, niet veel mensen weten er van nee, dat hebben we bewust zo gedaan, en als ik zelf ivf met mijn eitjes zou hebben gedaan, zouden we het ook voor ons houden. mijn werkgeefster weet ervan, een vriend en tevens collega van mijn vriend, zijn ex vriendin, die weet alleen niet van de eiceldonatie alleen ivf, daar heb ik sinds hun uit elkaar gingen niet veel contact meer mee. en mijn beste vriendin onze donor en haar man weten ervan.
    ik denk ook zeker dat als mijn familie ervan weet ze niet meer zulke opmerkingen zullen maken.
    en ja soms als mensen het weten maken ze ook misplaatste opmerkingen, helaas heb jij daar ervaring mee.

en we hebben samen besloten om het voor ons te houden, alleen vrijdag werd het me even teveel, zal ook vast door de hormonen komen.
    ik weet ook wij meiden in de mmm zijn heel sterk, en daarom is het ook zo fijn dat je hier je hart kunt luchten, en waar nodig is mensen op te beuren.

joseetje, ook bedankt, ik hoop dat voor iedereen hier snel dezelfde wens in vervulling mag gaan.
    zoals ik hierboven al schreef is mijn beste vriendin onze donor, dus bij haar kan ik zeker terecht, we doen dit tenslotte samen.

8. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    jazeker weet ik dat lieve rachel.
    dank je meis.

9. goed om te lezen dat je je weer wat beter voelt vandaag (las ik gelukkig ook al in ivf/icsi).
    fijn dat je vriendin gaat beginnen met spuiten.
    welke dag van de cyclus begint ze dan? cd 21 of cd 1?

10. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    wij zijn eerst beiden aan de pil gezet rach,
    28 en 29 aug mee begonnen.
    ik 25 sept. mee gestopt en zij stopt er 9 okt. mee.
    eerst morgen beginnen met lucrin.
    dus zit iets anders in elkaar.

ja ik voel me vandaag weer beter, gelukkig maar, morgen toch weer een belangrijke dag, de volgende stap.
    liefs,

11. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    MOED HOUDEN

lief klein wondertje,
    zolang jij hier nog niet bent.

zal het aan de wolken zijn die gaan fluisteren,
    zal de wind, jou mee laten waaien,
    zal de maan, een gezichtje geven,
    zal de regen, elke traan weer wegnemen van mijn gezicht,
    zal de zon, voor jou wondertje elke dag stralen,

en daar zullen wij, jou toekomstige papa en mama weer moed uithalen.

12. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    m'n baarmoederslijm was nog niet dik genoeg.
    moest bloedprikken en zit nu op telefoon te wachten.
    waarschijnlijk progynova tabletten omhoog, en schema schuift een week op.
    schrok wel toen hij zei het is nog niet goed, en dacht echt van nee heh daar gaan we weer.
    maar het was niks ernstigs zei hij.
    dus nu wachten op telefoon..........

13. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hey Lisa,

Wat een mooi gedicht. Heb je het zelf gemaakt?

Even over dat baarmoederslijm. Als alles nu wat verschuift, wat houdt dat dan in voor je donor?
    Moet zij dan ook weer ales aanpassen?
    Of gaat voor haar gewoon alles door?
    Misschien een domme vraag hoor, maar ik vroeg het me af.

Liefs Hope

oja en houdt moed he? ;) dat doe ik ook ( zoveel mogelijk)

14. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    hoi hope,
    nee heb ik niet zelf gemaakt, las het op internet, en vond het wel mooi in mijn topic staan.

en voor mijn vriendin schuift het nu ook een week op.
    zij is bezig met lucrin, en mag nu nog niet met de gonal-f gaan beginnen.
    als het bij mij goed was mocht dat namelijk wel vandaag. dus de punctie is nu ook een week later.

ik zit weer op telefoon te wachten.
    ze zouden rond 4 uur bellen.

15. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    succes dan maar weer, ik denk aan je.

XXX

16. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    dank je!

17. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Mooi gedichtje lisa! Jammer natuurlijk dat alles weer een weekje opschuift maar natuurlijk beter dat alles perfect op elkaar is afgestemt dan dat er ergens iets niet optimaal is he! hopelijk goed nieuws gekregen aan de telefoon!

18. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    dank je marisha,
    ja dat is wel zo, het moet precies op elkaar zijn afgestemd, een weekje vooruit maakt opzich niet zoveel uit. morgen hoor ik of de dosis van mijn tabletten omhoog gaan.

nog een paar weekjes marisha, jeetje wat is dat snel gegaan zeg, hoe voel je je?
    veel succes alvast straks met de bevalling.

19. mooi gedicht Lisa. Het past inderdaad erg goed in je topic!

Inderdaad jammer dat alles een week vooruit word geschoven, maar als niks in het gedrang komt valt het nog wel mee toch?
    wel enorm fijn dat het met de lucrin gewoon kan, die week vooruitschuiven.
    Toch is het ontzettend spannend he!
    duim duim duim duim duim

ben je om 4 uur nog gebeld?

20. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    dank je rach,

ja het maakt opzich ook niet uit, maar toch wel ff balen.
    ik ben om 4 uur gebeld, alleen was de uitslag er nog niet, dus weet nog niks.
    morgen bellen ze terug, ben dan wel aan het werk, dus zei al dat ze m'n voice mail maar moesten inspreken als ik niet op nam.
    dan hoor ik of ik de progynova moet ophogen.
    ik schrok wel enorm vanmorgen, en dacht echt van nee heh, is zelfs dit ons niet gegund.
    maar het was niet ernstig zei de arts.
    m'n baar moeder slijm was 4, 6, 8, mm. hij heeft 3 keer op verschillende plekken gemeten.
    ik heb ook geen idee wat goed is.
    iemand een idee?

maar het is idd wel heel spannend.
    hoe is het met jou rach?
    ik las bij de april mama's dat je vandaag naar de vk ging, is alles goed met de kleine beeb in je buikie?

Deel Deze Pagina