lisa, bedankt voor je berichtje! Ik wens je een fijne vakantie,ik hoop dat jullie er een beetje vn kunnen genieten. Knuf Liefs LiAnn
Hey Lisa, wij vertrekken morgenochtend, dus nog 1 dagje!!! Jammer weer niet gelijk op, maar heb je goed hoor dat je even een maandje rust houdt weer, soms heb je dat ook gewoon nodig om alles geestelijk te verwerken en weer moed en hoop te krijgen voor een volgende poging. Meid, geniet er lekker van in Italie, aan het weer zal het niet liggen en ik spreek je daarna weer!!! Liefs Linda
hey meiden, ben weer terug uit italie, het was heerlijk, we hebben er echt van genoten. het weer was super! ben echt tot rust gekomen, even helemaal geen gedoe en nergens aan te hoeven denken, soms werd ik s'morgens wakker en dacht ik heey ben ik som iets vergeten in te nemen, maar toen kwam gelijk het gevoel van lekker helemaal niks op het moment. het heeft me dus zeker goed gedaan, en m'n vriend vond het ook heerlijk. ik kan dus wel zeggen dat ik weer redelijk sterk in 'n schoenen sta, er waren natuurlijk een hoop kleine kinderen, en kon er weer voor het eerst naar kijken, en genieten hoe die kleintjes in het zand speelden. zit vandaag 5 weken na de miskraam, en ongie heeft zich nog niet aangediend. dinsdag dus alweer het gesprek met de gyn, en we willen niet gelijk de volgende cyclus beginnen maar die erna. ondanks dat ik me weer goed voel, vind ik het nog steeds lekker zo. ook wil ik straks gaan proberen om de poging niet vooraan op de eerste plaats te zetten, dat heb ik de afgelopen anderhalf jaar wel gedaan, het was bezig zijn met ivf en de rest van mijn leven kwam daarbij, ik moet gelijk denken aan het gezegde van onze gyn naar lindinha toe, je moet zorgen dat de behandeling zich aanpast aan jou leven en niet andersom, het klinkt mss wel heel stoer hoe ik het zeg, en weet ook niet of het me gaat lukken, maar ga het zeker proberen, en juist daarom willen we nog wat langer rust. ook omdat m'n cyclus nog niet normaal op gang is na de mk. voor nu dus deze update, want ga ook proberen om hier wat minder te komen, ook dat zal mee helpen, om straks de behandeling zich te laten aan passen aan ons leven. liefs lisa.
Hey Lisa, Wat fijn dat jullie hebben genoten van de vakantie. Vind het knap van je dat je probeert er weer een weg in te vinden en dat je je best gaat doen om het op je eigen manier te doen. Ik hoop dat het je gaat lukken om het iets meer los te laten, maar dat je er al zo over denkt, is denk ik al een hele goede stap. Ik wens je heel veel succes met alles en ik hoop dat je af en toe wel een update komt brengen, want ik ben toch heel benieuwd hoe het straks allemaal met je gaat. Een hele dikke knuffel en hou je taai!
Lisa wauw, ben gewoon trots op jou na het lezen van je berichtje. Hele goed berichten en fijn dat jullie zulke goede keuzen hebben kunnen maken waar je je ook fijn bij voelt. Het heft weer in eigen handen nemen, dat herken ik ook van onze afgelopen poging. Hierdoor was ik echt rustiger. Ik heb het toen ook minder mensen in mijn omgeving verteld. Ik ga je natuurlijk uitgebreid volgen! Wij hebben de afgelopen poging ook later ingepland, destijds vanwege de bruiloft. Ik ga nu niet zeggen: jaja en toen is het gelukt bij ons, want daar heb jij nu niks aan maar wat ik ermee bedoel is dat ik me toen echt fijner in mijn vel voelde. Het draaide om ons, de pogingen waren ineens een onderdeel van ons leven. Nou meis, ik denk heel veel aan en uiteraard ook aan Liann, ik mis jullie heel erg maar laat jullie niet vallen!!! Hou je taai en als je bij de gyn bent geweest kom je vast even posten toch? Liefs L
Hey lieffie, Ik wil je even heel veel succes wensen met jullie gesprek morgen, hoop dat je er een fijn gevoel aan over houdt en dat je met een goed gevoel verder kunt gaan met de cryo's!!!!! Dikke kus Sabrien!
hey meiden, gister zijn we weer in het ziekenhuis geweest voor een gesprek met onze gyn. gevraagd waarom het weer mis is gegaan, of we er onderzoek naar kunnen doen, en hoe weer verder met onze cryo's? het is dus weer domme pech dat het weer mis is gegaan, het is de vraag waar de zwangerschap heeft gezeten, mss was het wel een bbz. daarom moest ik nogmaals bloed laten prikken, om te kijken of al het hcg weg was, op 31 juli, was dit nog 40, maar verwacht zelf dat het helemaal weg zal zijn. ook mogen we een chromosonen onderzoek laten doen, hij achte de kans heel klein dat er iets mis was, maar voor onze gemoedsrust, mocht dat na 2 miskramen. vrouwen die eicelonatie doen hebben wel meer kans op een miskraam, en op een vroege geboorte van de baby en zwangerschapsvergiftiging. het adsvies van de gyn was dus doorgaan en hopen dat het de volgende keer wel blijft zitten. dit gaan we dus ook doen, we hebben nog 6 cryo's die allen per een ingevroren zijn. we gaan het eerst proberen om het in natuurlijke cyclus terug te laten plaatsen, op dag 9 van de cyclus moet ik dan komen voor een echo, en wordt dan goed in de gaten gehouden met extra bloedonderzoek. lukt dat niet dan zal ik toch weer hormonen moeten gaan gebruiken. we hebben aangegeven dat we nog niet de eerst volgende cyclus willen starten maar die daarna, en dat zal dan in oktober zijn. ik ben er nog niet helemaal klaar voor. ik vind de rust echt even lekker, en daarom probeer ik ook niet al te veel op het forum te komen, ga toch te veel mee in andere verhalen, goed of slecht ik was er te veel mee bezig, en merk dat ik dat niet meer moet doen. ik zou het ook fijn vinden als het lukt om het zonder hormonen te doen, merk nu echt verschil dat ik nu niks gebruik, de vorige keer is te heftig geweest en denk dat de rust ook goed is om mijn lichaam weer optimaal te krijgen voor de volgende poging. een klap kan ik nu ook nog niet weer aan, en daar moet je toch elke keer weer rekening mee houden. maar het gaat nu goed met me, de laatste daagjes van de vakantie zitten er bijna op, en maandag begin ik weer volledig met werken, en heb er ook echt weer zin in. liefs lisa.
Lisa wat een mooi bericht, klinkt als een goed gesprek, volgens mij als ik het zo lees heb je er een goed gevoel bij en dat is het belangrijkste, lekker toch een beetje de touwtjes in eigen handen. Geniet nog even van je laatste daagjes, straks weer lekker in het gewone ritme en dan tegen de tijd dat het oktober is ben je weer opgeladen. Op zich wel prettig denk ik, eerst zonder hormonen of niet? Het traject is dan natuurlijk ook wat korter, een cyclusmaand. Spannend hoor, wel super dat jullie nog cryo's hebben hoor! Moet je vriendin dan ook meedoen met het onderzoek? Meis, ik denk heel veel aan je en steun je in gedachte elke dag hoor!!! Liefs van mij
hey meid, ik ben de laatste periode wat afwezig geweest van het forum, maar wat ik lees vind ik ook heel knap van je. vooral ook dat je zei dat de MMM niet je leven moet beheersen, al vind ik dat zelf ook erg moeilijk! wat fijn dat de vakantie top was, even lekker helemaal niks! en als ik het goed lees ben je vandaag weer aan het werk gegaan, wat gaat de vakantie toch altijd snel he?! meid ik wens je veel succes,sterkte toe! en ik duim voor je! liefs mounia
Hey Lisa, Ik ben het helemaal met je eens, en dus met wat dr. B. zei, dat je moet proberen om je leven niet om de behandelingen heen te plannen maar de behandelingen moeten zich maar aanpassen aan jouw leven. Ik ga dat nu ook proberen deze keer, zal dus ook minder op het forum zijn. En wat misschien ook wel helpt als afleiding....... WIJ GAAN TROUWEN!!!!!! Het duurt nog even maar 12 juni 2010 is het zover! Lieve meid, rustig aan, ik denk aan je en hou je taai de komende tijd!!! Liefs Linda
Lindinha wil je via deze weg even feliciteren!!! Wauw, dat is echt leuk zeg, heerlijk om naartoe te leven. En tip, hihi, Lisa heeft mij geholpen met de keuze voor de bloemen van het bruidsboeket
Hey Lisa, zie dat je ook op vakantie bent geweest, fijn dat je een goede vakantie hebt gehad, en fijn dat het gesprek bij de gyn goed is verlopen. Nu even rust, goed om te doen. Ik blijf aan je denken meis!
hey meiden, het gaat goed met mij, ben hier bewust niet veel om er niet al te veel mee bezig te zijn, het lukt aardig, maar toch denk ik er nog veel aan. ik zou bv nu al 12 weken zwanger zijn geweest. en tja daar word je dan weer verdrietig van. ik hoef ook voor m'n gevoel niet gelijk verder, want heb er nog helemaal geen zin in. maandag heb ik nog met het ziekenhuis gebeld, omdat m'n menstruatie nog steeds niet is geweest na de miskraam, en dat is nu al bijna 8 weken geleden. ik moet het nog 2 weken afwachten, en als het er dan nog niet is, gaan ze het op wekken. en dan in die volgende cyclus dag 9 moet ik komen voor een echo. alles schuift nu dus weer verder op omdat mijn lichaam nog van slag in van alle hormonen en de mk. maar ik vind het wel even oke zo. x lisa.
hey meiden, vandaag toch maar weer eens met het ziekenhuis gebeld omdat m'n ongie er nog steeds niet is. moest eigenlijk maandag pas bellen maar ja ongeduldig heh. en omdat ik ook nog geen ongie gevoel heb, heb ik het idee dat het deze week nog niet gaat komen. m'n cyclus ligt volledig plat heb ik het gevoel, heb het ook nog steeds vaak warm, dus echt nog een opvliegerig gevoel. de assistente zei dat het best een tijd kan duren voordat alle hormonen weer uit je lichaam zijn, en dat het vaker voorkomt dat een menstruatie langer uit blijft. ze ging dus over leggen met de gyn en werd later vanmiddag terug gebeld. ik moet dus een test gaan doen omdat een spontane zwangerschap niet uitgesloten is. en als die negatief is wat ik niet anders zal verwachten dan nog een maand aankijken, want het zal dan vast wel vanzelf door gaan komen, zo niet dan over een maand weer bellen. hoe kan ik nou afstand nemen van dit alles, ik kan het gewoon niet loslaten. denk er iedere dag aan en dan wel bijna de hele dag door. tijdens de vakantie lukte het me aardig om het los te laten. maar nu het normale leven weer is begonnen kan ik het gewoon niet los laten. zo gek ik was er echt even helemaal weer klaar mee, maar nu de ongie zo lang uit blijft zit ik er echt op te wachten, want ik wilde eerst nog een cyclus rust nemen en daarna pas weer beginnen, maar dat duurdt nu dan ook alleen maar weer langer. het is ook iets wat je niet uit je gedacht krijgt. het gaat best wel weer goed me me na alle ellende van de afgelopen ivf met de miskraam, maar het is toch een onderdeel van m'n leven, en nu moet ik weer uit gaan kijken dat het niet weer alleen maar om de ivf gaat draaien in m'n leven, ik probeer het echt wel hoor maar toch is het moeilijk om er niet aan te denken. vanavond voor het eerst bij m'n nichtje op kraam visite gweest, het kindje is al 3 maanden, maar eerder moest ik er niet aan denken, dus vanmorgen bij de hema baby kleertjes uitgezocht, ik dacht echt jeetje kijk mij hier nou staan. maar het ging goed, en dus wilde ik vanavond toch maar een test doen, deed de digi test het niet hij gaf een fout melding, dus kan je hem een uur niet gebruiken, dus tja dan morgen ochtend maar weer proberen. lekker confronterend weer, de test van de zwangerschap zat er nog in met twee streepjes, en dan straks weer een negatieve test in handen te krijgen, ik kan het aan hoor maar het is wel elke keer een confronatie, en los laten nee hoor dat lukt me niet echt op het moment. zo heel verhaal geworden, maar moest het even van me afschrijven. x lisa.
Lieve Lisa, Wat ontzettend vervelend dat je ongi nog niet is doorgezet, super frustrerend he.............. Dat ze nu maar eens actie gaan ondernemen (dit hou je niet vol hoor), tegen mij zeiden ze ook dat het langer kon duren maar dat je na 8 weken toch echt aan de bel moest trekken. Gelukkig is het bij mij niet nodig geweest na 40 dgn werd ik ongi. Dit trek je echt niet, inderdaad weer een test doen die dan (waarschijnlijk) weer negatief is pffffff verschrikkelijk moeilijk meis................. Zo kun je gewoon niet verder. Logisch is het dat je er de hele dag mee bezig bent. Toen wij vakantie hadden ging het ook beter met me maar nu ik naar de 4e ICSI poging zit aan te hikken (volgende week woensdag starten met Deca) zit ik er ook weer aardig doorheen soms. Hoe sterk ik ook wil zijn soms lukt gewoon niet.................... Het is gewoon ontzettend moeilijk allemaal vooral die teleurstellingen die we gehad hebben. Eindelijk na al die jaren een mooie positieve test en dan nemen ze het geluk weer van ons af........Dat doet zoveel verdriet! Dit kan je ook niet in een paar weken verwerken dat merk ik zelf ook. Meis hoop dat je ongi zich snel aandient en dat je verder kunt. Ik denk aan je, een hele dikke knuffellll Sabrien
Lieve Lisa, ik kom je ook even een hele dikke knuffel geven. Ik hoop echt dat je ongi snel doorbreekt die onzekerheid is echt niets. Daar heb je al genoeg mee te kampen zonder je zorgen te maken of je ongi komt of niet. Sterkte met alles en schrijf het hier maar lekker van je af! Liefs Zora
sabrien en zora, thanx voor jullie lieve berichtjes. vanmorgen maar even met de foute test terug naar de apotheek geweest, en kreeg een nieuwe mee. dus als ik strakjes een keer moet plassen dan die ik die test maar, dan ben ik daar ook weer vannaf. x lisa.