Wat vinden jullie de mooiste naam: Lise/Lize of Lieke? Ik vind Lise mooier en volwassener klinken, maar anderzijds is Lieke (in Belgie) dan weer wat specialer en minder gewoontjes. De ke bij Lieke houdt me wel tegen... En wat vinden jullie de mooiste schrijfwijze van Lise/Lize? Ikzelf vind Lise het mooiste, maar heb een beetje schrik dat het verkeerd gaat worden uitgesproken (liese ipv lieze). Wat denken jullie?
Ik vind Lise/Lize ook mooier dan Lieke. Qua schrijfwijze vind ik het moeilijk te kiezen, het heeft allebei wel wat. Maar als je Lise mooier vind, zou ik voor Lise gaan, ook al wil je het als Lieze gaan uitspreken. Mensen wennen daar vanzelf aan als ze het verwarrend vinden. Wij hadden zelf Nadin bijvoorbeeld als meisjesnaam op ons lijstje, en dan uitgesproken als Nadien. Mensen wennen er vanzelf wel aan dat er geen e in de naam Nadin staat.
Ik zou gaan voor Lise/Lize of, wat wij bedacht hadden als we een meisje hadden gekregen, Lyse. Oma heet Elisabeth en zo konden we toch vernoemen. Lieke vind ik erg mooi, maar is hier in NL erg populair - helaas..
Wij hebben ook getwijfeld, beiden stonden op ons lijstje. We vonden Lieke uiteindelijk toch 'beter', om 3 redenen waarvan er 2 ook voor jou zouden kunnen gelden 1. de spelling - bij Lise/Lize krijg je altijd de vraag hoe je het moet schrijven of mensen schrijven het fout. Lise vond ik zelf het mooist staan, maar inderdaad, misschien spreken mensen het dan fout uit. 2. combinatie met achternaam (nvt voor jou) 3. Lieke vonden we net iets 'frisser' klinken. Wij twijfelden ook nog over Ilse, misschien ook nog een optie?
Lise! Stond ook in mijn top favo namen. Helaas is er een familielid die een naam heeft die er wel erg veel op lijkt. O ja, en m'n man vond de naam niet zo geweldig..