Zoals de titel al zegt wie heeft de tip Ik heb al een furminator Foto van als ik de kat heb geborsteld Als ik morgen weer doe heb ik weer zo berg haar Dus wie heeft een tip
Kijk eens of het helpt als je zalmolie geeft. Over het vlees heen of los in een bakje. Schijnt goed te helpen. Hier krijgen alle dieren het.
Furminator de deur uit doen die haalt niet alleen het dode haar weg maar snijdt als ware ook een goeie haar eruit. Haal de furminator maar eens over je arm.. ik had de krassen in mijn arm staan, waardeloos borstels! Als ik jouw was zou ik goed advies vragen bij een goeie trimsalon.. die weten hoe je dit goed aan kan pakken.
Zalmolie werkt hier inderdaad heel goed. Ze verharen dan een paar dagen razendsnel en dan is het meteen over. En de furminator was echt dé uitkomst, maar dat werkt voor jou dus niet zo te zien
Dit doe ik niet dagelijks hoor 1x in half jaar ofzo Maar word gek van de haren die zalm olie werkt hier ook niet Heb ook hair en skin van roal canin werkt ook niet
Tja, het is weer lente hè? Hier verhaart onze langharige kat ook als een malle. Ik heb niet echt tips. Hier gebruik ik ook de furminator, verder hopen dat hij weer snel zijn wintervacht kwijt is
Royal Canin Fit 32 als voer geven. Écht het beste voer. Toen wij onze kat uit het asiel haalde, haarde hij zooo extreem veel dat alles onder de haren zat. Nadat we van het asiel-voer overgestapt waren naar die RC, was het echt helemaal voorbij. Hij heeft nu zijn rui-periode gehad. Maar dat heb ik met een normaal kattenborsteltje in 1 dag eruit geborsteld. En dat was nog geen kwart van wat er op jouw foto staat. Uiteraard krijgt hij af en toe een pakje natvoer, maar RC dagelijks als hoofdvoer. Zijn slaapplek is mijn witte stoffen bank, als ik al een haartje aantref, is het een snorhaar, zeker geen zwarte haar van z'n vacht.
Wij hebben 3 persische katten met haaruitval. Onze oplossing: trimster. Zij komt eens in de 2 maanden tijd om de katten te "plukken" en te kammen enz. Ook kammen wij ze stuk voor stuk om de dag als het lukt en als ze willen en dat helpt ook al een stuk. De furminator haalt inderdaad ook de goede haren weg dus dat is de reden waarom je elke dag zo een bos haar krijgt als je kamt. ook het eten speelt een grote rol bij haaruitval. Welk merk voer geef je je kat? Mijn ouders hebben al 10 jaar een dierenwinkel dus als je wilt kan ik even extra info vragen.
Royal canin hair and skin krijgt hij En hij verhaart het hele jaar door zo Exstreem dus niet alleen Met vacht wissel... Dat Royal canin is toch best goed voer?
Niet het beste van het beste hè, na mijn mening zijn ze vooral goed in reclame maken. Onze hond reageerde heel slecht op RC, huid problemen. Het beste zou vers vlees wezen, kun je kant en klaar kopen in rollen. Dan heb je nog brokken van bijv acana en orijen.. dat zijn goeie brokken. Maar elk dier doet het weer ergens anders goed op in jouw situatie zou ik het in ieder geval proberen om over te stappen naar een andere voeding.
Je kunt dagelijks met een licht vochtige doek (of met je eigen hand) over je kat heen gaan en zo haal je alle losse haren eraf. Je kunt ook zo'n "ouderwetse" kam kopen (soort vlooienkam maar dan in het groot met ijzeren (?) pinnen) en daarmee je kat af en toe kammen. Dat doe ik eens in de zoveel dagen en hij (Sibeer) vind het erg fijn. De klitten haal je er met deze kam ook beter uit zonder dat de kat helemaal gaat 'schreeuwen' (wat bij ons met de furminator wel het geval is). En je haalt er soms ook echt plukken losse vacht er mee uit
Niet teveel kammen, daarmee stimuleer je de verharing. Vochtig doekje werkt goed. Is het een binnenkat? Zo ja, dan is de kans groot dat hij daardoor het hele jaar door verhaart. Dat hebben honden ook vaak tegenwoordig. Komt door het stabiele "klimaat" in huis. En sommige honden/katten verharen nu eenmaal meer dan een ander. Wij hebben 4 katten waarvan er 2 heel veel haren, tot soort van klitvorming aan toe en de andere 2 nauwelijks verharen. Is bij mensen ook heel verschillend. Trimmer kun je proberen, maar daar zul je veel katten meer stress (en dus haarverlies) mee bezorgen dan een fijner vachtje.
Die van ons, Ragdolls, verharen nu ook als een malle. De oudste borstel ik eigenlijk nooit, is niet nodig met zijn makkelijke vacht. De jongste kam ik elke week voorzichtig, met zo'n ijzeren kam. Ze krijgen bijna altijd kvv, heb nog wel wat brokken er naast staan en schapenvet er over.
Onze katten verharen ongelooflijk momenteel. De htk kat nog meer dan de Maine Coon. We kammen regelmatig, maar vinden ondanks dat elke dag pollen haar door het hele huis. Vreselijk