Wij hebben vanmorgen een vroege echo gehad ik ben ongeveer 5,5 weken.. nu vertelde de gyn dat hij het ongeveer 5 weken schatte en zeker geen 6 weken.. maar mijn man en hij dachten het hardje al te zien kloppen wat vinden jullie van deze echo?
Van harte gefeliciteerd meid!! Met 5/5,3 (5 en halve week) is het onmogelijk om een hartje te zien kloppen Bij 6,0 weken is je kindje net 4mm en klopt het hartje ooit net Bij 5,3,(5 en halve week) is je kindje net 1 mm en dus te klein om te zien op de echo Op de foto zie ik enkel een vruchtzak (zwart rondje) met daarin een dooierzakje (voeding vd baby)
Raar, ziet er echt uit als een dooierzakje Kindje is bij 5 weken net 1 mm en dus niet zichtbaar op de echo, het vruchzakje dan wel al
ik denk ook dat dat dus het dooierzakje is , en vind de echo eigenlijk prima voor het termijn , ik plaats even ter vergelijking mijn echo met precies 6 weken (wel kloppend hartje ) hier zie je mooi het dooierzakje en daarnaast heeel klein het vruchtje
Als de arts een hartje zag dan zal dat idd wel Maar dan ben je geen 5 weken Misschien 5 weken en 6 dagen, dan kan het idd
ik had met precies 6 weken een mooi kloppend hartje misschien net iets verkeerd berekend van duur kan dat ? een halve millimeter op dit termijn scheelt een paar dagen , voel je niet te onzeker komt vast goed !
Idd Dooierzakje is bij 5/5,5 al prima te zien Vruchtje van 1 mm heeeeel moeilijk Daarom kan je nooit een hartje zien kloppen bi een vruchtje van 1 mm dat kleiner is als deze punten .... Hartje begint normaal pas vanaf 6 weken te kloppen. Soms pas bij 6,3 soms ook pas bij 7 Bij 5,0 is uitgesloten Maar als het vruchtje zichtbaar is, dan moet je ook de dooierzak zien
Niet drukmaken TS Je bent nog geen 6 weken en er is al een duidelijk mooi vruchzakje en dooierzakje te zien, beter kan gewoon niet voor dit termijn. Niks om je zorgen over te maken
Maar in mijn berekening moet ik bijna 6 weken zijn heb 4 weken geleden een eisprong gehad... Het is al 4x fout gegaan.
ik snap je angst , maar dit is toch een prima echo voor een kleine 6 weken ? ik vind het alvast positief uitzien hoor ! wanneer moet je terug ? o ene je hoeft geen 6 weken te zijn omdat eisprong ' weken geleden was , je kan evengoed een wat tragere innesteling hebben gehad
Dat is niet (altijd) waar, maar ze moeten wel goed inzoomen. Bij mij was de kleine bij 5 weken prima te zien. Het is natuurlijk nog helemaal "niets"...gewoon een streepje naast de dooierzak. Zo bijzonder dat dat "streepje" nu lekker boven ligt te slapen!
Mijn eerste echo bij deze zwangerschap was ook bij 5.5 en zag er precies zo uit als die van jou. Niet druk maken. Wanneer mag je weer terug voor een nieuwe echo?
Niet alleen je eisprong telt mee in de termijnbepaling, maar ook de duur van de innesteling: die kan varieren van een paar dagen tot wel 2 weken. Als je een late innesteling hebt gehad, ben je dus al snel wat korter zwanger dan je op basis van je ei dacht, (bij Thirza hier gehad: eerst 2,5 week teruggezet, later gecorrigeerd naar 1,5 week!). Daarnaast is meten op deze termijn heel erg lastig, omdat alles dus zo klein is. Kan dus heel goed dat ze daardoor nu korter uitkomen en je bij een volgende echo meer in de buurt van je cyclusdatum komt. Niet voor niets dat de echte termijnbepaling pas tussen 9 en 13 weken gedaan wordt! pas dan kunnen ze echt goed meten!
Dank jullie wel dames, 8 augustus heb ik weer een echo.. Voor de foto heeft de arts uitgezoomd maar hij heeft ook een paar keer ingezoomd.. We moeten gewoon afwachten.
Ik had met 5 weken en 6 dagen een echo en dat zag er precies zo uit als bij jou. Ik ben inmiddels al 15 weken zwanger! Heb vertrouwen, het ziet er echt goed uit.