Kickboxster vanuit ring kraambed in!

Discussie in 'De lounge' gestart door Mama San, 25 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama San

Mama San Actief lid

6 sep 2006
    114
    0
    0
    Echt bizar en dat meisje heeft echt geluk gehad.. :confused:

DEN BOSCH - Ruim zeven maanden zwanger stond kickbokser Pamela Vugts (17) zondag nog in de ring.

Amper 24 uur na het duel in deze keiharde sport beviel ze via een keizersnede van een dochter: Charity.

De jonge moeder wist zelf niet dat ze zwanger was, toen ze zondag haar partij bokste op het vechtsportgala Vendetta in Den Bosch. Maar de ringarts kreeg tijdens het gevecht grote twijfels.
    Na overleg met de jury staakte hij het demonstratiegevecht, omdat Pamela Vugts in zijn ogen alle uiterlijke kenmerken van een zwangere vrouw vertoonde. Verder boksen was in zijn ogen niet verantwoord.

Dat besluit was terecht, zo bleek een dag later. Pamela schonk in het Groot Ziekengasthuis in Den Bosch om zeven uur ’s avonds het leven aan een dochter. Charity kwam zes weken te vroeg, ze is slechts 1450 gram zwaar. Ondanks de hectische start gaat het nu goed met het kindje van de kickbokser. Wel verblijft ze voorlopig samen met haar moeder in het ziekenhuis.

De kersverse oma Marie Vugts zegt nu dat ze zondag pas voor het eerst echt in de gaten kreeg dat haar dochter wel eens zwanger zou kunnen zijn. Dat was toen ze Pamela in bokstenue in de ring zag stappen. ,,Vorige maand heeft mijn dochter nog een zwangerschapstest gedaan, daaruit bleek dat ze niet in verwachting was,’’ zegt de grootmoeder.

,,En ze is al die maanden ook gewoon ongesteld geweest, dus wij én Pamela hebben geen moment in de gaten gehad dat ze zwanger was.’’

Zo kon het gebeuren dat Pamela gewoon vier keer in de week kickbokstraining kreeg, met alle risico’s van dien.

Trainer John de Ling: ,,Ik heb wel getwijfeld of ze niet in verwachting was. Ze kwam de laatste tijd steeds in een dikke trui trainen. Ze antwoordde dat ze dat deed om zweet op te vangen. En als ik het aan haar vroeg, ontkende ze. Dan vroeg ik maar niet door, want het is een pittige tante. Zo begreep ze ook niets van het besluit om zondag de demonstratie te staken. Pamela wilde nog wel doorgaan.''

,,’s Maandags is ze opnieuw een test gaan halen, en toen bleek dat ze wél zwanger was,’’ vertelt Marie Vugts. ,,Toen dachten we misschien een maand of drie. In de loop van de middag kreeg ze een bloeding. We dachten eerst aan een miskraam. Maar nee, een paar uur later ben je oma.’’

2. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Ik las het bericht ook eerder vanmorgen en vind het heel bizar.
    Zo zie je maar dat het wel echt kan.
    Zwangerschapstesten geven niet altijd de juiste uitslag.

Mirre

3. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Wat een verhaal. Zou ze het echt niet geweten hebben?

4. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    ik denk wel dat ze het geweten heeft, want anders komt ze niet ineens in dikke truien na een training, dat is toch om iets te verbergen.

na mijn idee is het gewoon een schreeuw om aandacht.

5. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ik vind de verklaring van die dikke trui een hele legitieme hoor. Als je eenmaal de 20 weken voorbij bent, dan kan het zijn dat het zweet er aan alle kanten uitgutst, en om dan niet meteen kleddernat te worden op je huid kun je dan een dikke katoenen trui aantrekken.

Ik ben blij te horen dat ondanks de wervelende start het toch goed gaat met haar kindje.

Groet van Kiki

6. Silly

Silly Fanatiek lid

24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Ik denk ook wel dat ze het geweten heeft. Dat geeft je lichaam toch op een gegeven moment aan.
    Zal niet makkelijk voor d'r zijn; ineens een kleintje, de opvoeding en de rust die ze moet nemen terwijl ze altijd zo actief bezig was.

Silly

7. lydia

lydia Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.024
    0
    0
    Kan er ook niet bij dat ze het niet wist...lekker onverantwoord zeg...

8. Niet meer actief

wauw!

9. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Wat een verhaal zeg!

10. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Jeetje...wat een verhaal. Gelukkig is alles goed met het kindje.

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Bijzonder verhaal....

Ik twijfel of ze het wist of niet,

Maar het kan wel, het echt niet weten.... :eek:

12. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Als de zwangerschapstest zegt: niet zwanger
    Als je elke maand wel ongesteld wordt
    Oke, je vermoed soms iets omdat er rare dingetjes in je lijf zijn.. maar ja je bent 17 dus nog aan het volwassen worden, dus hormonen doen dan al hun werk.

Ik kan me zo heel goed voorstellen dat je het niet weet, oke misschien vermoeden. Als je aan je huisarts vraagt: ik heb een negatieve zwangerschapstest en ik wordt gewoon ongesteld en mijn buik groeit niet extreem.. ben ik zwanger, dan zegt de huisarts gewoon: nee hoor er is niets aan de hand.

13. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    het gebeurt vaker dat iemand niet weet dat ze zwanger is.... mijn pa heeft een keer'een vrouw in de ambu gehad..... ze had hevige buikpijn.... bleek dat ze aan het bevallen was... ze had niet eens een buik(je)! ze dachten in de eerste instantie aand e blindedarm..... gelukkig is dat ook allemaal goed gekomen....

maar het stukje van de dikke trui zet mij aan het twijfelen of ze het echt niet wist..... maar goed, alles is goed en gezond!

14. IkenKleine

IkenKleine Bekend lid

23 mrt 2006
    975
    0
    16
    Sluit me aan bij Daphne. En daarbij. Op een gegeven moment is het HCG uit je lichaam, dus dan geeft een test negatief aan.
    Misschien twijfelde ze inderdaad, maar de test zei niet zwanger, dus dan gooi je het inderdaad maar op je hormonen. Helemaal als je nog elke maand ongesteld wordt... en je bent 17, dan ken je je eigen lichaam volgens mij nog niet zo goed.

Zal schrikken zijn zeg voor iedereen. Gelukkig dat alles goed is afgelopen.

15. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Mijn nichiej is er pas met 16 weken achter gekomen..en de dokter wou haar niet geloven! Het kon niet want ze was aan de prikpil werd er gezegd. Dus toen heeft ze zelf maar getest en bij haar deed de test wel zen werk want hij werd positief en zelfs toen wou die haar nog nie geloven! ( ze is trouwens ook 17 en nu dus 21 weken zwanger)

16. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    mijn schoonzusje was ook ruim 5 maanden zwanger van nr. 1 toen ze pas ontdekte dat ze zwanger was ze menstrueerde altijd onregelmatig en dat heeft ze tijdens de zwangerschap ook nog gewoon gedaan. het zal de eerste niet wezen die in het ziekenhuis komt met hevige buikpijn en blijken weeen te zijn van een voldragen baby.
    Die man van dat moord drama zegt toch ook nooit geweten te hebbben dat zijn vrouw 4x zwanger was.

17. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Khoorde het op de radio, en ik denk idd ook dat ze het wist, hoewel als ze het wist neemt ze wel een groot risico om door te gaan met kickboxen

18. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    iedereen word om een mening gevraagd, en er word gezocht naar het wel of niet weten. als een trainer nu achteraf gaat zoeken naar een verklaring en komt met de truien dan kan je daar natuurlijk niets uit afleiden.
    maar het is ook wel raar dat een ringarts bij de weging en keuring vooraf niets gezien heeft.
    ik denk dat als je zelf weet dat je zwanger bent dat je je niet meer kan concentreren en dat je hoofd wel ergens ander naar staat.
    en dat iemand schreeuwt om aandacht, als ze die aandacht had gewild had ze er vast al wel voor uitgekomen.
    het blijft natuurlijk een bijzonder verhaal, maar ik hoop dat met haar en de kleine alles goed gaat komen.

19. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Wow wat apart zeg. Lijkt me toch heel raar als je op eens na zoveel testen wel zwanger bent. Zou het meisje niet aan haar lichaam hebben gemerkt dat ze zwanger was?

20. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    Pas 17 jaar en dan al een kind........ niet echt ideaal lijkt me :(

Deel Deze Pagina