Hallo! Ik ben nu bijna 8 weken zwanger en ik werk in de zorg als helpende. Ik verschoon ouderen, douche hen en help met aankleden en de kamer opruimen. Nu kom ik bijna elk half uur (als het niet meer is) in aanraking met faeces en urine. Soms ook met spuug, maar dat komt zelden voor. Bloed kom ik eigenlijk nooit tegen, want ik ben niet bevoegd om wonden te verzorgen. Ik vroeg me af in hoeverre dit schadelijk voor mij en het kindje is qua lucht en aanraking. Groetjes, Dicky
Hoihoi, In aanraking komen met feces en of urine kan geen kwaad. Ik zou wel en waarschijnlijk doe je dat ook wel, handschoenen dragen. De lucht kan geen kwaad. Indien je ouderen verzorgt die chemokuren krijgen is het advies deze personenen niet te verzorgen en zo wel altijd met handschoenen aan. In de zorg werken is best pittig gedurende de zwangerschap, let goed op je houding met tillen en draaien! En je hoeft ook geen nacht diensten te draaien als je zwanger bent. Imke
hai immie ok! bedankt voor je antwoord, dat stelt me weer wat gerust. Alleen een ding: ik ben de nachtdienst, en daar ben ik ook voor aangenomen. Mijn baas weet het nog niet, maar als ik het heb verteld zal ik het niet erg vinden om nacht te doen. In ieder geval zolang het goed gaat natuurlijk! Groetjes, Dicky