Hallo dames, Ik ben 7 weken geleden bevallen van een dochter ons 1ste kindje. En ben sinds donderdag ongesteld geworden. Maar sinds vandaag is het heel heftig ben zelfs door me tampon gelekt binnen 3 uur en na 3 kwartier door me maandverband. Wat kan ik er aan doen om niet meer door te lekken. Dit heb ik nog nooit zo erg gehad, zit niet aan de pil maar dinsdag ga ik een spiraal plaatsen bij de dokter. Mag dat tijdens de menstruatie of moet ik het uitstellen? groetjes patricia
Hallo, Het is prima om een spiraal tijdens de menstruatie te laten plaatsen, dan staat de baarmoedermond een beetje open wat het plaatsen makkelijker maakt. De eerste menstruatie na een bevalling is vaak meer dan normaal doordat het de baarmoeder even goed schoon maakt. Groetjes Ineke
maar is het dan ook normaal dat ik zoveel doorlekt. ik gaf net met kleine meid de fles en lekte weer gigantisch door. welke maandverband kan ik dan het beste ervoor gebruiken? voel me op het moment zo vies en het gevoel dat ik de hele dag wel op het toilet kan gaan zitten om niet door te lekken. groetjes patricia
hoi ja, dat kan best, dat het zoveel is dat je steeds doorlekt. Gebruik een grote maat tampons (superplus) en neem een flink maandverband erbij. En vaak naar de wc inderdaad. Spiraal plaatsen tijdens menstruatie is inderdaad prima. Mirjam