Verdoving bij de tandarts

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door fitty, 12 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Ik was vandaag op controle bij de tandarts
    en mn vulling zit los, moet een nieuwe in over 2 weken
    Volgens hem kan een verdoving geen kwaad tijdens zwangerschap
    maar toch heb ik mn twijfels..

2. inerob

inerob Lid

22 jun 2014
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ikzelf had een gaatje in men vulling als ik zo'n 20 weken was.
    Aangezien ik het ook niet echt vertrouwde heb ik eens gebeld naar mijn gynaecoloog. Die vertelde me dat deze verdoving nooit tot bij de baby kon geraken en ik mij dus geen zorgen moest maken.

3. Upkedupke

Upkedupke Bekend lid

30 okt 2012
    611
    0
    16
    Limburg
    Onze tandarts gebruikt een speciale verdoving bij zwangerschap.

Ikzelf wordt altijd heel onrustig van de normale verdoving, dus het zal toch wel iets met je lichaam kunnen doen.

4. Annemarieke

Annemarieke Actief lid

6 okt 2014
    219
    0
    0
    NULL
    NULL
    In het 2 de trimester kon het geen kwaad is mij verteld.
    Ze hebben wel mijn afspraak verzet toen ik in het begin van mijn zwangerschap zat.
    Ook heb ik een speciale verdoving gekregen voor tijdens een zwangerschap ��

5. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik had ook een gaatje en wilde vullen zonder verdoving. Het bleek zo'n krater te zijn dat geen verdoving niet tot de mogelijkheden behoorde, en uitstel eigenlijk ook niet...

Mijn tandarts zei dat het kon, mijn gynaecoloog zei dat het kon,en toch twijfelde ik nog ;) maar achteraf gezien kan ik me niet voorstellen dat het gevaarlijk is voor de baby. Het is niet voor niets lokale verdoving :)

6. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    In begin van zwangerschap nog een gaatje gevuld met verdoving. Vorige zwangerschap ook. Tandarts zei dat het kon dus prima.

7. VSC

VSC Niet meer actief

Als een ruggenprik al mag, kan een verdoving voor de tandarts ook :D

8. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Als zowel tandarts en gynocoloog zeggen dat het kan dan moet je daar gewoon op vertrouwen!

9. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.022
    1.038
    113
    Ik heb afgelopen maandag een gaatje gevuld, met verdoving! Is plaatselijk dus het kan gewoon hoor :)

10. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Gaatje vullen met verdoving? Waar is dat voor nodig dan? Echtwaar, gewoon zonder proberen. Herft mij nog nooit pijn opgeleverd.

11. tazzy180

tazzy180 Bekend lid

23 mrt 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    Gaatje vullen zonder verdoving doe ik ook niet hoor! 1 keer gedaan, ik vond t te pijnlijk terwijl t niet nodig is om pijn te lijden.
    Net zoals bevallen met pijnbestrijding. T maakt je niks minder..

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou ook zeggen zonder verdoving, ik heb nog nooit een gaatje laten vullen met verdoving.

13. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik vond het toch geen prettig idee, verdoving tijdens de zwangerschap. En aangezien het een verdoving is die meteen werkt kon het ook tijdens de behandeling nog worden gezet. Maar ging prima, deed wel even pijn maar goed te overzien.
    De steken die ik nu in mijn been heb of de bandenpijn als ik teveel heb gedaan zijn erger.. ;)

14. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Bij mijn 1e zwangerschap viel er ook een flinke vulling uit mn kies... enorm gat en moest opnieuw geboord worden. Ook mijn tandarts zei dat de verdoving gewoon kon maar ik voelde me er niet gerust op. Dus hij boren zonder verdoving. Was ff "doorbijten" maar was te doen ;) Gewoon je gevoel volgen!

15. grl1980

grl1980 Actief lid

3 aug 2014
    219
    2
    18
    NULL
    Je kunt gewome verdoving krijgen bij de tandarts. Als er al verdoving voorbij de placenta komt dan is dat minimaal en is er geen bewijs dat dit slecht is. Een vulling zonder verdoving kan pijnlijk zijn en veel stress geven, zeker niet gezond.

En inderdaad een goede opmerking over die ruggenprik :)

16. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik ook niet. Ik was ook stom verbaasd toen mijn moeder mij vroeg of ik dat echt zonder verdoving deed?! Uhh ja kan het ook met dan :p

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Tja ik vind een gaatje vullen niet zoveel aan eigenlijk. Maar ik zal wel een hoge pijngrens hebben/niet zo gevoelig zijn voor pijn, ik vond de bevallingen ook niet echt pijnlijk.
    Wortelkanaalbehandeling was een hel trouwens :D, maar waarschijnlijk ben ik moeilijk te verdoven en was de verdoving gewoon niet voldoende. Wist ik veel, had nooit eerder verdoving gehad ;). Staat nu in mijn dossier dat ik voortaan een forte verdoving nodig heb. Als ik weer eens een ontstoken kies of tand mocht hebben ;)

Deel Deze Pagina