https://www.google.nl/amp/s/amp.nos.nl/artikel/2276519-meerdere-gewonden-bij-schietincident-utrecht.html In een tram in Utrecht zijn meerdere gewonden gevallen door schoten. Hulpdiensten zijn massaal onderweg naar het 24 Oktoberplein, onder meer met drie traumahelikopters. Onduidelijk is nog wat er precies is gebeurd. Premier Rutte spreekt in een reactie van "een verontrustende situatie". De schoten vielen rond 10.45 uur. De politie onderzoekt wat de aanleiding was. Onduidelijk is nog hoeveel gewonden er zijn. Er is nog niemand aangehouden. De omgeving rond het plein, in het westen van Utrecht, is afgezet. Het tramverkeer is stilgelegd en de linkerrijstrook van de A12 is dicht om hulpdiensten op weg naar het 24 Oktoberplein de ruimte te geven.
Ik zit het extra journaal te kijken op NPO1 en daar zeggen ze niks over meerdere trams, maar wel dat er in ieder geval 1 iemand om het leven is gekomen.
Echt vreselijk.....!!! Ik denk van niet, meestal als er zo een chaos is komen nieuwszenders met niet geverifieerde info om maar het publiek te voeden.. althans ik hoop het niet...
Mijn dochter zit op school in de wijk waar dit nu allemaal gebeurt. De onderbouwlocatie waar ze vorig jaar nog zat is daar letterlijk om de hoek. Haar bovenbouwlocatie, waar ze nu zit, zit wat verder weg, maar ik zit hier echt niet lekker op de bank nu...
het is nog niet eens 8 jaar geleden dat de laatste schietpartij in Nederland was..... wapens zouden verboden moeten worden als we het met elkaar afwegen is dit het echt niet waard.. Iedereen die maar aan een wapen kan komen en erger nog dat dit ook gebeurt met legale wapens. #wapenverbod
@Ffion misschien de school even bellen of de kinderen er daar überhaupt iets van meekrijgen? Stelt jezelf misschien een beetje gerust.
Politie is bezig met een inval ergens op de Trumanlaan. Onderbouwlocatie van mijn dochters school is Attleeplatsoen. Echt 2x vallen...
https://www.ad.nl/dossier-schietpartij-utrecht/liveblog-politie-houdt-rekening-met-terroristisch-motief-schietpartij-utrecht~af608212/ Zo te lezen hebben ze ook vanuit de auto een paar mensen neer geschoten die daar op straat liepen. Vrouw voor se rabobank. Komt erg dichtbij zo... Liep door park en hoorde allerlei ambulances, helicopters enz voorbij komen. Later op snelweg voorbij gereden door donkere auto's met zwaailichten.. Brrrr..... kan hier zo niet tegen hè