waarschuwing Indiase voedselautoriteit

Discussie in 'Gezondheid' gestart door babybanjo, 22 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babybanjo

babybanjo Bekend lid

12 mei 2013
    675
    1
    16
    Juf
  2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Worden de bewuste noodles wel uberhaupt in Nederland verkocht dan?

3. babybanjo

babybanjo Bekend lid

12 mei 2013
    675
    1
    16
    Juf
    Goede vraag, dat staat er namelijk niet bij. Maar Maggi 2 minuten noodles zijn van Nestle.
    :$

4. Wendy blesing

Wendy blesing Actief lid

8 nov 2014
    305
    0
    0
    NULL
    NULL
    e621 zit in heeeel veel prodcuten. wat echt heel slecht voor je is. Vooral tijdens zwangerschap. En zo zijn er meer e nummers.

5. Wendy blesing

Wendy blesing Actief lid

8 nov 2014
    305
    0
    0
    NULL
    NULL
    nu lees ik dat er hier teveel van inzit in dat product. Maar het is zelfs in kleine hoeveelheden schadelijk. Het zit in zoveel producten dat je dan al teveel binnen krijgt. Daarom maak ik alles zelf. Of ik let op de verpakking en ingrediënten lijst.

6. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Is een uitdaging om E621 ( oftewel Ve Tsin ) te vermijden!
    Het zit voornamelijk in hartige producten en kant en klaar sauzen enz ( bijv knor wereld gerechten ), maar ook in de Chinese keuken gebruiken ze het veel. Overigens zag ik laatst in de supermarkt tussen de kruiden gewoon potjes Ve Tsin staan :$!
    Schijnt dat van de jaren 60 al bekend is dat het middel kankerverwekkend is, aangezien we steeds minder vers zijn gaan eten en meer van dit goedje binnen krijgen, verklaart dat een hoop.
    Maar onze regering debatteert liever over Tonic en Bitterlemon dat al dan wel of niet terug moet komen in de 2e kamer :(

7. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    Het is toch al heel lang bekend dat e621 slecht is.... Ik ben nu 27 en mijn moeder probeerde het al te vermijden toen wij klein waren wij eten het ook zo weinig mogelijk... Ik krijg er hoofdpijn en extreme hoofdpijn aanvallen van...

Zo moeilijk is het niet hoor het vermijden... Gewoon zonder pakjes etc koken en als je wel ingeblikt wilt soep en knakworst bijv van Unox bevat het niet...

8. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Het is een smaakversterker die zijn altijd slecht, ook als je niet zwanger bent kun je het beste e600 en e900 nummers mijden.

9. Riemke

Riemke Lid

24 jul 2014
    25
    3
    3
    NULL
    NULL
    Onzin, E-nummers zijn niet slecht. Dit zijn juist de meest onderzochte stoffen in onze voeding!
    Bij normale consumptie is er niets slechts aan hoor... Als je ineens heel veel kant en klaar soepen gaat eten, dan heb je geen normale consumptie meer en kun je (afgezien van de enorme zoutinname) wel teveel van deze stofjes binnenkrijgen.
    Zo lang je normaal, gezond en gevarieerd eet, zijn de E-nummers echt niet gevaarlijk. MSG zit ook van nature in veel producten zoals paddenstoelen. Zie ook de site van het voedingscentrum.

10. Wendy blesing

Wendy blesing Actief lid

8 nov 2014
    305
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Riemke: Dat is jouw mening dat ze niet slecht zijn. Maar Ik vindt ze echt wel slecht. Ze zijn nergens voor nodig. En ook al krijg je er een beetje van binnen. Het kan al schadelijk zijn. Helmaal als je zwanger bent.

Er zijn heus wel testen uitgevoerd. Maar geen testen wat er gebeurd over tientallen jaren met je lichaam. Ook geen testen die testen in combinatie met bepaalde e nummers/voeding etc.

Voor mij is het een bewijs dat ze slecht zijn. Er zijn tegenwoordig ook veeeel meer kankerpatienten, astma, allergieeen etc.

11. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je vers eet, geen pakjes/zakjes/kant-en-klaar, dan kun je vetsin prima vermijden!

12. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    En ook chips, nootjes & toastjes laat staan, dan ben je goed bezig :)

Deel Deze Pagina