Wat zijn de precieze klachten na het oplopen van een listeria besmetting? Ik vind via verschillende bronnen bij de ene hoofdpijn, stijve nek. Bij een volgende weer braken en diarree of geen enkel symptoom. Ik maak me erg druk of ik geen infectie opgelopen heb in mijn zwangerschap. Ik hou me strikt aan alle regels (geen rauwe melk, kaas en vacuumverpakte voeding) maar het is een paar keer gebeurt dat ik twijfelde of mijn (verhitte) vlees wel voor de volle 100% gaar was. Nu sinds een week last van wat griepachtige klachten met hoofd en nekpijn (+ verkouden). Verder geen koorts gelukkig. Maar ik maak me best wel zorgen omdat het dodelijk kan zijn voor mijn kindje.. Kan mijn kindje zomaar opeens overlijden in mijn buik hierdoor? Ben er zo bezorgd over dat ik absoluut niet kan genieten van mijn zwangerschap. Zowel mijn HA als mijn vk vinden het onnodig om te laten prikken op listeria (schijnt ook alleen te kunnen met hoge koorts?).. Alvast bedankt voor je reactie!
hoi ik snap je zorgen, maar deze zijn niet nodig. De kans op listeria is echt heel klein en je hebt je keurig aan de regels gehouden. Zowel jouw verloskundige als je huisarts hebben je verhaal gehoord en vinden het niet nodig om op basis van wat jij omschrijft te prikken. Ik ben het met hen eens. Probeer het van je af te zetten en te gaan genieten! Mirjam