TS, nee, je angst is niet reeël. Maar het is duidelijk dat je er last van hebt. Praat erover met iemand die verstand heeft van smetvrees. En nav Dettoldiscussie, je hebt toch ook onderscheid in Dettol? Dettol om je handen mee te wassen lijkt me verdund bijv. een heel ander verhaal dan Dettol om de keuken mee te schrobben.
Dettol blijft een anti-beacterieel ontsmettingsmiddel. Voor je handen of voor de keuken zal de samenstelling wat anders zijn. In je doos wil je dat onder geen beding.
Dat vraag ik me af... een kennisje van mij heeft de gehele zondagnacht op de toiletpot gezeten incl spuugbakje
Dettol stinkt! Ik zou zoiezo al niet willen dat mijn doos een ziekenhuislucht heeft. Jak... Dan maar de haringkar van de overkant hoor.
Het gaat er niet om of dit listeria was of salmonella, ik heb maar twee woorden voor je (en ik hoop dat je ze al kent): cognitieve gedragstherapie. Dwanggedachten en angstgedachten gaan helemaal uit hun verband schieten als je ze niet kunt beheersen, en bij cognitieve gedragstherapie leer je dat. Wat wij ook zeggen over hoe groot het risico is, en of er geintjes of niet over gemaakt worden, niemand kan die gedachten een halt toeroepen behalve jij. Als je al geen hulp hebt, zoek het dan. Bij een gewone tweedelijnspsycholoog zoals een PsyQ zijn geen wachtlijsten voor deze therapie.
wat gaat het er weer lekker (L)hysterisch aan toe zeg, TS hopelijk kun je de juiste hulp vinden voor je angsten, dit is natuurlijk verschrikkelijk voor jou en hoe het jou leven beinvloed, en voor de dames die hun willen wassen met dettol= antiseptisch, je zal er niet meteen aan dood gaan maar je wast wel alle goede bacterien van je vagina weg dus hebben schimmels alle ruimte om zich te vermenigvuldigen,
Wat ik dus niet snap (en dit is niet gemeen of sarcastisch bedoeld), waarom de zalm wel eten -want zo goed verhit is dat normaal in pasta ook niet- maar dan wel bang zijn dat de listeria-bacterie uren lang, inclusief op een kraanknop overleeft? Karlijn, ik denk echt, ook te zien aan je vorige topics, dat je hulp moet zoeken!
Omg ik heb echt 10 pagina's gelezen en bijna van de wc gerold van het lachen... Nu heb ik kramp in mijn benen en ben ik degene die hulp nodig heeft. Bedankt allemaal
Haha ja en het was zo interessant dat ik het eerst wou aflezen voor ik er af kwam... Nu doen mijn benen pijn... Ik denk dat ik ook maar een zielenknijper moet opzoeken