Stront verkouden. Wat mag je gebruiken tijdens de zwangerschap?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Anniek88, 30 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Helaas flink verkouden inclusief eindeloze hoestbuien snotteren keelpijn etc. 15 weken zwanger dus ik mag lang niet alle medicatie gebruiken.
    Neusspray met alleen Nacl werkt niet. Dus ik gebruik xylometazoline 1 spray per neusgat. Merk dan gelijk verlichting. Maar lees soms dat dat niet mag?
    En ik heb tijmsiroop gehaald om het hoesten en de zere keel een beetje te dempen.

Iemand nog andere tips die ik over het hoofd zie? Stomen, thee met honing e.d. ken ik al.

2. Sunkiss

Sunkiss Actief lid

26 apr 2015
    217
    79
    28
    Hier hetzelfde. Koop een rhinohorn en gebruik m een paar keer per dag . Geen wondermiddel maar geeft wel verlichting. En pepermunt voor je keel.

3. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.256
    12.631
    113
    Vrouw
    Neus spoelen met zoutwater oplossing en gorgelen ermee voor de keelpijn ect. Makkelijk te maken. Water koken 200 ml theelepel zout erin doorroeren af laten koelen tot lauw is en spoelen maar!

4. Linnidee

Linnidee Fanatiek lid

15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Hier ook mega verkouden, toch maar die neusspray met xylo dinges gehaald want zoutoplossing werkt echt voor geen meter. Is overigens al de 3e keer sinds is zwanger ben dat ik zo intens verkouden ben :(

5. Dielle

Dielle Fanatiek lid

18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik had 2 zakken anta flu snoepjes gehaald en pakte die de hele dag door.
    Smeert je keel een beetje en lijkt iets te verzachten. Helpt ook tegen hoesten omdat je de hele tijd sabbelt.

Verder pak ik er niks bij. Ben toch altijd terughoudend met zelfzorggeneesmiddelen als ik zwanger ben.

6. Zoranya

Zoranya Bekend lid

31 jan 2017
    783
    488
    63
    Ik zat ook aan de antaflu, af en toe spoelen met een zoutoplossing (maar ja, als het dicht zit deed dat ook helemaal niets). En voor het slapen gebruik ik neusspray met Xylometazoline van 0,25 mg/ml. En ook al voelde ik me zwaar klote door de verstopte neus, ik mag van mezelf absoluut niet meer dan 1 keer per dag deze neusspray gebruiken. (ik gebruik deze dagelijks, ivm verstopte neus in de nacht, en dan kan ik niet slapen). Verder uitzingen helaas....heb er een bijholteontsteking bij gekregen die ruim anderhalve week geduurd heeft (en lijkt nu weer een beetje op te komen zetten).

7. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.655
    27.304
    113
    Vrouw
    Er paracetamol bij nemen kan je ook even wat erdoorheen slepen. En wat al eerder gezegd is, neusspray met xylo erin mag gewoon kortdurend gebruikt worden.

Je mag ook gewoon noscapine nemen om de hoest te onderdrukken. Vanuit lareb:
    Noscapine wordt vaak gebruikt tijdens de zwangerschap. Kortdurend gebruik leidt waarschijnlijk niet tot nadelige effecten bij het ongeboren kind.

(Valt bij hun in de groene categorie)

Vanuit farmaceutische kompas
    Zwangerschap

Teratogenese: Geen aanwijzingen voor schadelijkheid op basis van ruime ervaring (niet gedocumenteerd).
    Advies: Kan overeenkomstig het voorschrift kortdurend worden gebruikt.

8. Linnidee

Linnidee Fanatiek lid

15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Ik heb trouwens de kinderversie gekocht van die neusspray, helpt ook gewoon maar daar zit dan toch wat minder in.

9. Visser90

Visser90 Lid

4 dec 2017
    49
    50
    18
    Vrouw
    Ik ben ook zo erg verkouden en hoest de longen uit me lijf..
    Ik ben hiervoor bij de dokter geweest omdat ik me rust ook niet kon pakken omdat slapen echt moeilijk was en me ribben zeer deden van het hoesten..
    Ik mocht 7 dagen lang 3x per dag neusspray met xyolmetazoline. En 3x per dag 2 paracetamol. Heeft hier wel echt heel erg geholpen.. op dit moment ben ik er net een dag vanaf. En zit nu weer dicht. Maar gelukkig is wel vele malen minder als dat het was.. nu doe ik voor dat naar bed ga nog zoutoplossing en 1 paracetamol.

10. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Trachitol misschien iets om het hoesten te verlichten?

11. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

12. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
  13. Ila

Ila Fanatiek lid

30 aug 2017
    1.237
    989
    113
    Vrouw
    Vanwege steeds dichtzittende oren (een niet al te vaak voorkomende zwangerschapskwaal) heb ik van de huisarts een week lang neusspray met xylometazoline voorgeschreven gekregen (het liefst huismerk). Ik mocht dit gewoon volgens de bijsluiter gebruiken. Voor de zekerheid heb ik de kinderversie gehaald, daar zit de helft minder werkzame stof in.

14. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    s Avonds halve liter tijm thee met honing.

En in een hoekje van de douche waar weinig water komt kwakje dampo doen en dan lekker warm douchen.

15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Vraag beclometason bij de huisarts voor je neus en koop isla hydro medical voor de keel!

Deel Deze Pagina