kans op zwangerschap?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Wisti, Mar 6, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wisti

Wisti Lid

Nov 22, 2005
    45
    0
    0
    Ambtenaar
    Alkmaar
    Hallo,

Ik heb een vraagje over mijn cycles.
    17 januari ben ik ongesteld geworden,
    22 en 23 januari onveilig gevreeen,
    31 januari ongesteld geworden (terwijl ik nog 2 weken moest)
    7,8 en 15 januari onveilig gevreeen.

Nu zit ik op dag 34 van mijn cycles maar ik ben nog steeds niet ongesteld. Ik heb vanmorgen ook een zwangerschapstest gedaan en die was negatief.
    Kan ik alsnog zwanger zijn en dat de hcg nog te laag is.
    Ik ben ruim 8 maanden geleden bevallen van een zoon en bij hem testte ik toen op dag 33 positief.

Groetjes Chantal

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi chantal,

Was je cyclus regelmatig sinds je bent bevallen? Heb je anticonceptie gebruikt na de bevalling?
    Je cyclus is nog neit regelmatig en dit kan door het ontpillen komen maar ook nog door de bevalling. Het is daarom erg lastig om precies te weten wat dan je vruchtbare dagen zijn en wanneer je nu echt overtijd bent...
    Wat je kan doen, als je zwanger wil worden, is een temperatuurlijst bij houden of ovulatie testen doen.
    Voor nu zou ik nog een a twee weken afwachten of je menstruatie nog gaat doorzetten en anders nog eens een test doen, misschien ben je jonger zwanger dan je denkt en kleurt de test nog niet positief/.

Imke

3. Wisti

Wisti Lid

Nov 22, 2005
    45
    0
    0
    Ambtenaar
    Alkmaar
    Dank je wel voor het snelle antwoorden.
    Ik heb na de bevalling geen pil gebruikt. In het begin gebruikte we een condoom. We wisten gelijk al dat we heel snel een tweede wilde, vandaar. Mijn cycles was na de bevalling heel regelmatig. Op dag 32 werd ik altijd ongesteld, behalve nu. Ik wacht het wel af.

Groetjes Chantal

Share This Page