Hallo, 4 weken geleden is mijn zwangerschap afgebroken om medische redenen, ernstige afwijkingen bij ons kindje. Dat was bij 16 weken en 4 dagen. Het vloeien was al even gestopt, ongeveer bij 2 weken, maar sinds een paar dagen weer begonnen. Volgens mij is het de eerste menstruatie, eerste dag een beetje, tweede dag meer en derde dag+ vandaag vrij veel bloedverlies (helderrood) Nu verloor ik net op het toilet nog een stuk weefsel, zo'n 5 cm lang en het was echt een taaie strook weefsel, geen slijm of iets anders. Is zit zorgelijk? Ik voel me niet ziek of beroerd, geen koorts of verder klachten. Alleen de klachten van een menstruatie, hoofdpijn, chagrijnig en verdrietig maar dit is van het verlies van mijn kindje. Ik vraag me af of ik de verloskundige hier nog voor moet bellen. Ik ben afbehandeld, hoef niet meer op controle bij gynaecoloog of verloskundige. Bij de bevalling is alles er in een keer uit gekomen, ook de placenta. Graag hoor ik of ik hier iets mee moet doen.
Hoi Falau, we weten dat de eerste menstruatie na een bevalling/miskraam een forsere kan zijn dan anders. Juist omdat het een soort laatste grote schoonmaak is. Je kunt er dan dus ook stolsels, stukjes weefsel en slierten bij verliezen. Als het daarbij blijft (misschien komt er nog wat prut) en het bloeden neemt weer af, is het niet erg. Je hebt geen andere klachten, dus ik denk dat je je geen zorgen moet maken. Veel sterkte met jullie verlies. Groetjes Brigitte
Bedankt Brigitte voor de snelle reactie. Ik maakte me niet heel veel zorgen maar dacht voor de zekerheid toch maar even navragen. Ik houd het even in de gaten en als ik het toch niet vertrouw dan neem ik weer contact op, Thanks