Ziekenhuisbevalling of bij birth and breakfast?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Darinka1, 5 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Darinka1

Darinka1 Bekend lid

21 nov 2010
    504
    10
    18
    thuis
    Hej,

Misschien een rare vraag maar ik vraag me af wat jullie zouden aanraden en waarom.
    ik loop momenteel bij een gyn omdat dit de normaal in belgie is.
    daarhoort natuurlijk een bevalling in een ziekenhuis bij.
    bij onze eerste dochter heb ik het vrij storend gevonden dat de verloskundigen en verpleegsters bij een schiftwissel tijdens mijn weeën zich elke keer kwamen voorstellen en in de kraamtijd elke ochtend de verpleging kwam vertellen wanneer dl in bad moest enzo.

Sinds 1jaar is hier om de hoek een birth and breakfast (principe van een b&b je bevalt blijft een nacht en krijgt ontbijt en gaat naar huis dan doet de vroedvrouw van de praktijk thuis de verzorging enzo)
    ik heb zelf alle voor en nadele van beide opties op een rij gezet en neig momenteel meer naar hier om de hoek bevallen.

Tegen mijn gyn durf ik dit niet te vetellen want stel dat ik uiteindelijk toch in het ziekenhuis beland dan zou ze wel eens moelijk kunnen doen. De vroedvrouwen mogen daar niet binnen nl.

Thuisbevallen is geen optie omdat onze oudste mij geen seconde zal loslaten en overstuur wordt als ze denkt dat ik pijn heb.
    Mijn man vind dat ik moet beslissen want en ik citeer :"jij moet het doen en je er goed bij voelen,ik zit er maar bij..."

Sorry voor de lap tekst en ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Misschien hebben jullie nog een woordje wijsheid voor mij die me over de streep trekt om te beslissen.

Groetjes

Darinka

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Darinka,

Ben je al gaan praten bij de B&B? Zij zullen met je vraag ervaring hebben lijkt mij. En ik weet niet precies hoe ze in België tegenover bevalling buiten het ziekenhuis staan, maar als je een weloverwogen keuze hebt gemaakt op de gronden die voor jou en je man belangrijk zijn, kan de gyn hier niets over zeggen hoor. Mocht het alsnog medisch worden, dan kan deze niets anders doen dan jou gewoon aannnemen en naar zijn beste kunnen behandelen. Ik denk dat je niet te erg in moet zitten over wat een ander denkt, maar volg je gevoel. Dan beval je overigens vaak het beste!
    En is je oudste wegbrengen naar een oppas op het moment van de bevalling niet een idee? Dan kun je toch proberen thuis te bevallen.

groetjes Brigitte

3. Darinka1

Darinka1 Bekend lid

21 nov 2010
    504
    10
    18
    thuis
    Nee manlief ziet alle rommel thuis niet zitten.
    Heb vandaag te horen gekregen dat ik in het eerste trimester een cmv besmetting heb opgelopen. Morgen wordt er extra echo gedaan en zal dan een besluit nemen of ik de b&b contacterr. De extra echo is bij een andere gyn als mijn normale en toevallig de gyn die met de vroedvrouwenpraktijk samenwerkt.
    Dus ga daar morgen eens aan vragen of thuis bevallen nog mogelijk is.

B3dankt voor de reactie

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Darinka,

dat lijkt me inderdaad een goed plan. Hopelijk kan ze je objectief helpen met je twijfel.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina