Ik heb laatst een groeiecho gehad en toen bleek dat onze kleine man in stuit ligt met hoofdje boven en billen onder, benen over het hoofd. Nou hoor ik verschillende verhalen dat hij nog kan draaien tot de laatste dag, maar ook dat de kans nu steeds kleiner word dat hij nu draait. Ook hoorde ik van andere dat ze de baby dan eerst gaan proberen te draaien en dat dat niet zo fijn is. Bij me schoonzus hebben ze heel hard lopen duwen op der buik en zelfs knieen in der buik gezet. Gaat dat echt zo? Dit is mijn derde kindje bij me andere 2 ging alles gewoon hoe het moest en waren ze allebei met 31 weken in gedaald. Dus dit is nieu voor me. Ben nu wel een beetje bang geworden. En als hij niet gedraaid kan worden enzo blijf liggen moet het een keizersnee worden? Hoorde dat je tegenwoordig niet meer zo natuurlijk mag bevallen als het met de billen beneden ligt. Ik moet aankomende dinsdag weer voor controle naar de VK gaan ze dan al gelijk proberen te draaien denk je? Groetjes Christa
Hoihoi, Met 33 wkn neemt het kindje vaak zijn of haar voorkeurshouding aan maar tot 36 wkn kunnen ze nog draaien soms zelfs nog later. Er hebben al twee kindjes in jou buik gewoond dus je hebt wat meer ruimte. Als ze het kindje gaan draaien kan dat wel vervelend aanvoelen, de druk is best groot maar knieeen gebruiken ze niet en als het erg pijn doet dan stoppen ze! Je kan prima vaginaal bevallen als het kindje in stuit ligt! Zeker als er al twee zijn gepasseerd! Imke
sorry lees nu pas u reactie terug had het zo druk. Ben bij de vk geweest en die zegt het zelfde als u Als hij over 2 weken nog niet is gedraaid krijg ik een echo en aan de hand daarvan gaan ze proberen te draaien. En idd ik mag wel een stuip bevalling doen omdat ik al 2 keer eerder gebaard heb. Hartstikke bedankt voor uw antwoord ben er nu een stuk relaxter onder