Alleen willen eten als ze mag spelen

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Princess81, 30 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.065
    1
    0
    Hollandia
    Mijn dochter is van begin af aan al een slechte eter geweest. Een tijdje terug heb ik ontdekt dat ze wel wil eten als ze iets in haar handen mocht houden. Dit ging een lange tijd goed, maar nu wil ze steeds meer entertainment ;) m.a.w. ik heb haar dus verwend... Nu wil ik er weer vanaf, alleen het probleem is dus dat ze weigert te eten als ik haar geen speeltje geef. Ze slaat met haar handen de lepel uit mijn handen en houdt haar lippen stijf dicht. Dus geef ik haar toch maar weer iets in de handen en hup het mondje gaat open. Als ik haar zelf laat eten, gaat het overigens wel wat beter, maar dan eet ze bijna niets. Ze stopt het in d'r mond, tuft het uit, knijpt het fijn, gooit ermee, etc....

Brood wil ze niet in de kinderstoel eten, als we op de grond spelen en ik stop de stukjes in haar mondje, dan eet ze het wel. Ik heb het idee dat de kinderstoel er ook aan bijdraagt dat ze niet wil eten. Volgens mij vindt ze het vreselijk dat ze daar 'opgesloten' zit.

Kortom een beetje een vicieuze cirkel waar we in terecht zijn gekomen. Weet jij hoe we hier weer uitkomen?

Zou je ook even willen kijken of ze genoeg eet, ze is nu 10,5 mnd en eet:

8u paar slokjes bv
    9u klein bakje yoghurt (lust geen pap en brood 's ochtends weigert ze ook)
    11.30u bv
    13.30u halve tot hele boterham (geen korstjes)
    15u halve banaan of een paar happen ander fruit
    15.30u paar slokjes bv
    17.30u half tot heel potje
    18u beetje met de pot mee
    20u bv

Alvast bedankt voor je antwoord.

2. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.065
    1
    0
    Hollandia
    up...8)

3. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Het is lastig wat je kunt doen om het eten aan tafel makkelijker te laten verlopen. Vaak willen kindjes beter eten wanneer iedereen tegelijk eet, of als ze zelf eten. Afleiden tijdens het eten gebeurt ook vaak hoor, wanneer een kindje dan wel eet is het ook geen probleem.

Wanneer je kindje tevreden is op de hoeveelheid voeding die je geeft en goed groeit is het prima.

Groetjes eveline

Deel Deze Pagina