Hallo, Misschien vinden jullie dit een rare vraag, maar ik maak me zorgen en ga hem dus toch stellen. Ik weet dat ik als zwangere uit moet kijken met ontlasting van de kat. Nu zit ik vanmiddag nietsvermoedend te computeren, als mijn kat heel hard gaat schreeuwen en 'verlamd' raakt. Hij heeft dit al eens eerder gehad, vermoeden is epilepsie. Ik er heen en het beestje troosten, maar ineens poept hij en dit komt tot overmaat van ramp nog op mijn hand ook ! Natuurlijk meteen goed gewassen en de verloskundige gebeld. Die stelt me echter niet echt gerust, zegt dat handen wassen het enige is wat je kan doen en 'gebeurd is gebeurd'. Ik ben als de dood voor toxoplasmose en besmetting/gevolgen voor mijn kindje. Ik ben bijna 37 weken zwanger en weet dus niet of ik voor mijn zwangerschap al antistoffen had. Mijn kat is ongeveer 5 jaar oud en komt veel buiten. Nu las ik ergens op internet dat dit vooral bij jonge katten voorkomt en dat het minstens een dag duurt voor de ontlasting 'besmettelijk' is. In dat geval zou ik me dus geen zorgen hoeven maken. Weet iemand of dit zo is? Ben erg ongerust!
hoi je hoeft je inderdaad geen zorgen te maken. Eigenlijk zit het alleen in de ontlasting van jonge katten, en je hebt meteen je handen gewassen, dus geen paniek! Mirjam