Litteken creme

Discussie in 'De lounge' gestart door Annie24, 15 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Iemand goede ervaringen met iets?

Pas een moedervlekje op mijn zij laten verwijderen. Hechtingen zijn er uit en de 2 mini hechtpleisters mochten er vandaag af, dus dat heb ik net gedaan.

Het is best een behoorlijke plek geworden wat ik niet verwacht had, dus wie heeft er goede ervaringen met creme en met welke?

2. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Bio oil vond ik heel fijn op mn striae na de bevalling....zorgde er ook voor dat t paarsige er binnen notime af was en t gewoon lichte littekens werden.
    Maar of dat aan te raden is op zo’n wond weet ik niet.

De meeste cremes reageer ik niet goed op omdat er vaak iets van aloe vera oid in zit. Calendulan kan ik ook niet tegen bijv.

Vitamine e schijnt te helpen bij littekens dus ik zou in elk geval kijken dan naar een spullie waar dat in zit

3. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Ik heb ooit gelezen dat het niet uitmaakt waar je mee smeert, zolang je het nieuwe litteken maar elke dag masseert met een crème of olie. Geen idee of het waar is. Ik zou wel spf gebruiken voorlopig (als het litteken niet bedekt is door kleding).

DastyQueen vindt dit leuk.
  4. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    #4 huggybird, 15 sep 2018
    Laatst bewerkt: 15 sep 2018
    Ik heb het(weet niet meer welke) gebruikt nadat ik de tweede keer aan mijn schouder was geopereerd.
    Na de eerste operatie was het een dun streepje, na de tweede operatie een streep van 5-6 cm lang en een halve cm breed.
    De crème heeft naar mijn idee niets geholpen.
    Nou moet ik zeggen dat ik geen probleem heb met het hebben van een een litteken. Soms zijn er mensen die roepen :eek: wat heb jij daar!!! :rolleyes: Echt zo overtrokken...
    Ja het is zichtbaar als ik een hemdje draag... tja, dit hoort nu bij mij...

Toevoeging: ik smeer het in de zomer wel extra goed in omdat het snel verbrand en dat is dan erg gevoelig.
    En als ik ergens heel erg van schrik krijg ik een soort stroom/pijn scheut op die plek, maar dat is vooral interessant( dus als iemand weet hoe dat komt hoor ik het graag)

Vitamientjuh vindt dit leuk.
  5. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.234
    1.891
    113
    Vrouw
    Vsm heeft er een. Die smeerde ik bij m'n zoontje vanwege z'n waterpokken. (Hij had er heel veel, ontstoken, narigheid) Hij heeft nu van een aantal hele kleine littekentjes over gehouden, die ik nog steeds insmeer en heb wel het idee dat het iets doet.

Verder zeggen ze dat Callendula goed is voor littekens.

6. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Op mijn rug zit een litteken van 9x3 cm door een super moedervlek die verwijderd is toen ik 16 was, litteken is toen gaan wijken door een allergische reactie op de hechtlijm, dus ben wel gewend dat mensen kijken :roflmao:

Wat ik met dat litteken heb is dat ik pijnscheuten krijg bij de overgang naar koud weer. Als ik dan opsta uit een warm bed weet ik meteen dat het buiten heel koud is. Klinkt als wat jij met schrikken hebt? Misschien iets met spieren ofzo?

7. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Bedankt voor de reacties dames!

8. Nimue

Nimue Niet meer actief

Siliconen schijnt te helpen maar dit heb ik zelf nog niet geprobeerd.
    Wel heb ik bio-oil, bepanthen en kruidvat litteken crème gebruikt maar geen verbetering gezien..

9. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Ik heb litteken crème van biodermal en bio oil gebruikt. Geen resultaat.

10. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

Ik werk regelmatig samen met plastisch chirurgen en wij geven altijd de volgende adviezen mbt littekens. Met Bepanthen of een andere vochtinbrengende crème goed masseren. Met kleine ronddraaiende bewegingen over het hele litteken. Volgens onze artsen maakt het soort crème eigenlijk niet echt uit maar is het masseren het allerbelangrijkst. Een litteken is pas na 1 jaar helemaal genezen en in die tijd ook altijd tegen de zon beschermen met een zonnecrème factor 50.

11. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Dit inderdaad! Ik smeerde gewoon met rituals, m’n littekens zijn prima weggetrokken.

12. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Ik heb Alhydran gekocht bij de apotheek. Litteken is nog zichtbaar, maar het valt erg mee, dus ga er vanuit dat het geholpen heeft.

13. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Het zou inderdaad gaan om het onderliggend bindweefsel als het gaat om de herstel van een litteken. Welke crème maakt dan niet uit wel het soepel houden van de huid en het bindweefsel.

14. Jute

Jute Fanatiek lid

20 jul 2011
    2.011
    204
    63
    Vrouw
    Vaseline werkt ook prima.

15. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Ik heb die van de Kruidvat gebruikt bij mijn zoontje naar liesbreuk operatie. Ik kreeg die tip in het ziekenhuis

16. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Ik heb ook altijd begrepen dat het niet uitmaakt wat je smeert als je maar smeert.

17. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Ha, ja! Met kou heb ik het ook, als ik in de winter ga hardlopen voel ik dat in het begin in het litteken. Grappig he? Ik was dat vergeten met deze warme zomer:D

Maar wat balen dat je die reactie had op de hecht lijm...

18. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ben zelf nu met bio-oil aan het smeren voor een groot litteken. Het smeert en masseert fijn. Dus ik vind het prima zo.

19. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    Ik heb siliconen gel op recept van de plastisch chirurg omdat mijn litteken hypotrofisch is

20. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Cicaplast gel

Deel Deze Pagina