Hallo, Op 15 mei 2008 ben ik bevallen en heb 6 hechtingen. Die was inmiddels ontstoken maar het is nu genezen zei de gyn bij nacontrole. Van mijn huisarts kreeg ik zalf (Fucidin) voor huidinfectie. Hij zei 1 week de zalf opsmeren. Maar het is nu al 3 weken en ik gebruik nog steeds de zalf omdat het litteken irriteert nog af en toe. Het is nog hard. Heb je misschien tips? Mag ik de zalf voor huidinfectie nog langer gebruiken of kan ik wat anders halen bij de drogist? Alvast bedankt
Hoihoi, Indien de w ond niet meer geinfecteerd is,heeft het smeren met deze creme weinig meer waarde. Het litteken zal altijd stugger weefsel blijven. Masseren met calendula zalf helpt goed bij het soepel worden van het littekenweefsel. Imke
Hoi Imke, Bedankt voor je antwoord. Ik kreeg de zalf voor huidinfectie (geloof ik), dus niet voor de ontsteking of het is dezelfde? hahahaha sorry een beetje stom. Dus de irritatie, is het een teken van infectie? Het gaat wel beter maar irriteert nog. Ik heb de calendula creme gehaald, dus die mag ik gebruiken? Of is het anders dan de zalf?