even een vraagje..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door caroline16, 23 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caroline16

caroline16 Niet meer actief

hoi dames,

ik kreeg net te horen dat mijn vriendin in het zkh ligt met weeenremmers.
    ze is nu 34+6 wkn...

kan iemand mij wat meer over dit onderwerp vertellen?
    at word er gedaan, hoelang kunnen de weeen tegen gehouden worden enz.

dankje!

2. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Ik weet er niet veel van,maar met de weeenremmers willen ze de bevalling bij je vriendin uitstellen tot zeker 38 weken.Als het haalbaar is.
    Helaas is dit niet altijd haalbaar,maar zo proberen het wel,zodat er meer in het lichaam van het kindje ontwikkeld kan worden.

3. caroline16

caroline16 Niet meer actief

ja ik snap wel dat het is om het uit te stellen, maar hoe groot is die kans dat de beeb blijft zitten tot de 38e week?

4. Bri

Bri Niet meer actief

Dat hangt van zo veel dingen af, o.a. van de oorzaak van de vroegtijdige weeën. Valt dus eigenlijk niets zinnigs over te zeggen.
    Maar het kán wel. Vriendin van mij heeft met 24 weken in het zkh aan de weeënremmers gelegen. Zij is uiteindelijk bij 36 of 37 weken bevallen, maar dat was een tweeling dus dat was op zich nog netjes op tijd.

Als ze op enig moment denken dat het niet meer lukt, zullen ze haar ook wel iets inspuiten wat de longrijping van de kleine versnelt, zodat deze zo goed mogelijk zelf zal kunnen ademen.

5. bloemetje1985

bloemetje1985 Actief lid

17 apr 2009
    213
    0
    0
    Tja, hoe groot is die kans, dat weet je dus nooit op voorhand.

Iemand die ik ken had met dr eerste twee kindjes de bevalling rond 33 weken.
    De derde werd weer gevreesd dat die rond die tijd zou komen, en dat kindje is met bijna 40 weken geboren. Die heeft dus bij alle drie weeënremmers gehad.

6. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    dat kan je nooit van te voren zeggen...mijn vriendin had dit ook maar dan op week 30..ze had al weeen en moest aan de weeenremmers en werkte meteen bij haar en is uiteindelijk met 38.6 weken bevallen..dus alles kan..het is echt afwachten..
    veel sterkte!

7. elmo82

elmo82 Actief lid

16 jul 2010
    196
    0
    0
    gastouder
    friesland
    Ik heb zelf weeënremmers gehad met de eerste.
    Ik was toen 33 weken zwanger.
    In het ziekenhuis ben ik gelijk aan de ctg gelegd en hebben ze het eerst aangekeken.
    Maar s'nachts zetten de weeën toch door waardoor ik van de 1 cm bij de vk naar 2 cm in het zh was gegaan.
    Ze hebben gelijk een infuus aangelegd met weeënremmers en ik kreeg een injectie voor het rijpen van de longen.
    Dit omdat ze bang waren dat de baby toch geboren zou worden in die dagen.
    Na 7 dagen weeënremmers en daarna nog 1 dag in het ziekenhuis mocht ik weer naar huis met de mede deling dat ik erg rustig aan moest doen omdat anders de kans er in zat dat de weeën weer zouden beginnen.
    Met 37 weken mocht ik weer alles gaan doen van de vk en hoefde ik niet bang te zijn als de baby nu geboren werd.
    Maar onze zoon liet lang op zich wachten want hij is pas met 41 weken en 2 dagen geboren.

Dus bij jou vriendin kan het nog alle kanten op.
    Wat ik haar wel wil mee geven doe wat ze zeggen in het zh want de kans dat de kleine anders geboren word is wel groot.

Veel sterkte voor haar en hopen dat de kleine nog even blijft zitten.

8. elmo82

elmo82 Actief lid

16 jul 2010
    196
    0
    0
    gastouder
    friesland
    Sorry voor het lange verhaal maar misschien heb je er wat aan.

9. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    ik ben met 35 weken bevallen en weeenremmers waren hier niet aan de orde.... Ze zeiden dat ze na een bepaald termijn niet meer aan remmen doen...

Als het geboren word heeft het kindje een hele grote kans op overleven..

10. Liiaatje

Liiaatje Actief lid

8 okt 2010
    214
    0
    0
    succes en sterkte er mee...
    hopelijk houdt de kleine het nog ff vol... xx

Deel Deze Pagina