Goedenacht dames, Tweede nacht op rij met een zeeleeuwtje. Overdag hoor ik dr niet tot nauwelijks, amper snotneus in dr middag tuk (vandaag 3 uur geslapen) ook niet. Van 19:00 tot iets voor 02:00 blijft t ook stil, maar dan gaan we weer los om 02:00...nacht ervoor was t 03:00 Weer Luuf gesmeerd, neus gespoeld (standaard drill), ze heeft wat water gedronken. Hoestprikkel blijft er in zitten. Ik gooi dr zo maar bisofon 2 in 1 bij (die voor vanaf 2 jaar), maar echt happy ben ik daar ook niet mee. Edit:bed staat ook al schuin, is t eerste wat we doen als ze gaat hoesten/verkouden is. Zijn er nog andere dingen/middelen die ik over t hoofd zie? Vindt t zo bizar dat ze niet/nauwelijks verkouden is en midden in de nacht ineens t op een hoesten zet. Vorige nacht kwam die op en vertrok die ook zo ineens weer...deze versie is nieuw voor ons.
Tot na 05:00 is ze bezig geweest, daarna viel ze in slaap en geen kuch meer geweest. (oke dat is krap 2 uur tijdsbestek, weinig om op te gaan). Bisolvon leek iets te helpen maar zette geen zoden aan de dijk.
Ui ook bij een droge hoest/kriebelhoest? Verstopte neus pak ik die ui meestal wel. Maar heb hier niet t idee dat om een productieve hoest gaat (anders zou ik m ook niet remmen).
Misschien is het gewoonte, maar toch grijp ik elke keer ook naar die ui. En ja, het lijkt te helpen. Maar die luchtbevochtiger is cruciaal.
Wordt ze er zelf ook wakker van? Anders zou ik het gewoon laten gaan. Is voor jullie wel vervelend, maar als ik ze hier midden in de nacht ga plagen met allerlei toeters en bellen dan spoken ze alleen maar langer. Zijn ze wakker dan bied ik ze hier vaak wat te drinken aan, gewoon lekker koud water en daarnaast inderdaad hoestdrank en neusspray. Hier is het hoesten s nachts ook altijd erger net als s morgens vroeg. Waarschijnlijk door de droge keel/mond en overdag heb je afleiding waardoor je de kriebel minder door hebt dan s nachts.
Heeft ze er zelf last van? Hier ook Pieterburen snachts maar ze slaapt er zelf doorheen dus ik doe er niets aan, dat is een paar nachten vervelend maar op een gegeven moment hoor ik het niet eens meer
Als ze dr doorheen had geslapen of met een gemopper zich weer had omgedraaid had t niet iets geweest waar ik naar een oplossing zocht Begint eerst met wat kuchjes, dan nog wat geklets, oke prima...maar na de nodige kuchen wordt t aantal decibels in huilen met rasse schreden hoger tot ze bijna over dr nek gaat van t hoesten/huilen. Vannacht van iets voor 02:00 tot voorbij 05:00 met dr bezig geweest. Mopperen en spelen kan ze prima zelf heeft ze mij niet voor nodig, maar dit was luidkeels protest/pijn. Dr zit echt een piek in, t komt op, t wordt erger, t zit op zn hoogtepunt en dan zwakt t weer langzaam aan af. En overdag hoor en zie je niks, ja een beetje erg moe mupseltje met dito humeur.
Luchtbevochtiger aan dr kacheltje gehangen, heb helaas niet zo'n apparaat in huis. Luuf gesmeerd, ui dr naast. Ze begon nu vroeg, dus ff bij dr gezeten samen boekje bladeren, beetje spelen, ademhaling weer wat rustiger, traantjes weer opgedroogd, geen kuch gehoord. In de rondte laten hobbelen op dr kamer, ff speeldoosje laten draaien, beetje drinken, oortjes nagekeken en snelle meting met de oorthermometer, geen kuch gehoord... Ik zeg na 45 minuten dat t nu wel welletjes is en we naar bed gaan, begint spontaan waar ze zit te kuchen...jaaaaaa... Ja ze kucht ook wel echt maar zat me toen ff in de maling te nemen, wijsneus. Ze ligt nu weer, is wel wat onrustig maar niet aan t huilen. Maar weer afwachten hoe de nacht gaat lopen.
Toeval of niet, met ui en zo'n bakkie aan de kachel was t ontzettend stil vannacht! Dus die combinatie houden we er in bij hoestbuien in de nacht.
Fijn dat het vannacht wat beter is gegaan. Wanneer we naar boven gaan zetten we de fijn gesneden ui boven, het heeft meestal een half uurtje nodig om te werken. Luuf onder de voetjes en zoutoplossing in de neus. We hebben ook nog een hoestdrankje wat ook wat helpt.
Die van ons hoest altijd in de avond heel veel. Overdag ook geen snotneuzen ofzo. Maar ze wordt er zelf niet wakker van dus laat ik het maar zo. Meestal is het om 23.00 u klaar. Dan heeft ze twee uren lang gehoest.
Dit is echt ineens een periode, precies na een dikke knuffel van oma die net op de been was met griep dus dan kan je t op je vingers narekenen. Met een bakje water alleen in dr kamertje ging t afgelopen nacht ook goed dus geloof dat we t voir nu weer even gehad hebben. Ze sliep als een engeltje. Kwam in de zoektocht trouwens ook tegen dat t een allergie kon wezen als t langer aanhield, zal niet bij iedereen het geval zijn maar misschien wel handig om in t achterhoofd te houden.