Sorry meiden, maar daar ben ik weer... Ik merk aan mezelf dat ik het verschrikkelijk eng vind om straks de utrogestan af te gaan bouwen en er dan uiteindelijk mee te stoppen, ben er zo afhankelijk van geweest... Ik ga er gewoon vol mee door (3 keer per dag 2) tot de 12 weken en daarna moet ik gaan afbouwen. In het ziekenhuis zeiden ze dan een paar dagen 2 keer per dag 2 en dan een paar dagen 1 keer per dag 2 en daarna stoppen. Maar zou zelf toch liever die paar dagen verlengen tot een week en dan nog vind ik het eng om met 14 weken helemaal te stoppen. Hoe hebben jullie dat gedaan en konden jullie er dan echt zonder? Ook als je er daarvoor helemaal afhankelijk van was?
Ik heb hetzelfde afbouwschema gekregen van het ziekenhuis (Voorburg) Snap dat je het onwiijs eng vind, maar je lichaam kan het straks echt zelf. Ik was ook best bang, maar ben uiteindelijk sneller gestopt dan voorgeschreven. Ik had trouwens een combinatie van Utrogestan en Progynova, dus moest met twee soorten medicatie stoppen. Succes!
Ik zit ook in het Diaconessen in Voorburg. Progynova heb ik ooit ook eens gebruikt, maar nu was het gewoon in een natuurlijke cyclus. Was jij ook zo afhankelijk van de utrogestan? Zonder de utrogestan werd ik altijd veel te vroeg ongesteld, kon er dus echt niet zonder.
Ik vond het ook doodeng, maar bij mij is het gelukkig goed gegaan en zoontje is nu inmiddels al 18 maanden . Weet niet meer precies hoe ik heb afgebouwd, maar volgens mij was het net zoiets als bij jou, rond de 12 weken flink geminderd, vlak na 12 weken helemaal gestopt. De placenta neemt de progesteronaanmaak nu over, daarom is het zometeen veilig om te stoppen. Dat is althans wat ik ervan begrepen heb. Ik ben ongerust gebleven tot ik hem kon voelen bewegen iedere dag, toen pas ging ik echt geloven dat het goed kon komen. Succes en probeer vertrouwen te hebben!
Jij hebt de utrogestan om een andere reden dan mij, dus denk niet dat het een meerwaarde heeft om mijn schema te posten haha. Maar ik slik het ter voorkoming van miskraam en van een vroeggeboorte. Tot 12 weken ook 3 keer 2 per dag. Van 12 tot 16 weken 2 keer 2 per dag en vanaf 16 weken tot 36 weken 1 keer 2 per dag. Maar ik denk dat als jou dit schema geadviseerd is dat het veilig is.
@Beebiewens: klopt wat je zegt, maar denk dat ik het ook nog wel eng blijf vinden totdat ik de kleine flink voel bewegen... @BeetjeMama: ik heb ook 3 miskramen gehad, maar moet er maar op vertrouwen dat ze in het ziekenhuis weten wat ze doen/zeggen...
Ik begrijp dat je er erg tegenop ziet om te stoppen met de utrogestan... Ik heb het gebruikt tot ik 12 weken zwanger was en mocht toen in één keer stoppen met utrogestan en de progynova. Vond het doodeng, maar in het UMC Utrecht zei de arts dat het helemaal geen meerwaarde had om het af te bouwen. Ben inmiddels alweer 19 weken zwanger en alles gaat goed. 20 weken echo inmiddels ook gehad en daar is ons wondertje helemaal goed gekeurd. Sterkte met het stoppen, ik vond dat ook heel spannend.
@Jona: ben toch wel blij dat ik af mag bouwen, voel ik me toch beter bij. Heb net gevraagd of ik nu nog 1 week 6 mag, dan 1 week 4, dan 1 week 2 en daarna stoppen, hoor vanmiddag of dit mag.
Het mag! Ga nu nog 1 week 3x per dag 2, 1 week 2x per dag 2 en 1 week 1x per dag 2 inbrengen en daarna helemaal stoppen. Heel eng, maar moet er maar op vertrouwen dat onze uk het dan alleen kan! En aan de ene kant is het ook wel lekker om te kunnen stoppen, ben het stiekem ook best zat!