Beste vk, Ik heb misschien een aparte vraag, maar ik zit er al heel lang mee en ik heb nog niet eerder besproken met iemand noch een arts. Jaren terug heb ik een IUI poging ondergaan in het ziekenhuis. Tijdens de poging lukte het de verpleegkundige niet snel genoeg om mijn baarmoedermond te vinden, om het zaad in te spuiten. Het was een heel gefriemel wat wel zeker 10min duurde. Ze verontschuldigde zich alsmaar tijdens het gehele gebeuren, omdat het bij mij verschrikkelijk zeer deed. De baarmoedermond zat blijkbaar niet op de juiste plek, want ze kon de opening niet vinden. Er moest zelfs assistentie bijkomen, ondertussen zaten er 3 mensen tussen mijn benen. Die IUI poging mislukte, maar ik werd de volgende maand wel wonderbaarlijk spontaan zwanger van ons zoon, terwijl we 2 jaar bezig waren en bij ons beiden (man en ik) onverklaarbaar onvruchtbaarheid was geconstateerd. Het was dat ik het toen nog aan mijn gynaecoloog wilde vragen, maar omdat ik de volgende maand verrast zwanger werd, hebben we het er nooit meer over gehad. Nu zijn we ondertussen weer 1,5jr bezig voor een brusje, en tot op heden nog geen zwangerschap. En begin ik er toch mee te zitten. Ik zit mij elke dag af te vragen of het misschien te maken kan hebben met mijn baarmoeder stand of in ieder geval de baarmoedermond die of haast dicht zit of niet op de juiste plek ofzo. Iets zegt mij dat het gefriemel van de arts toendertijd dat dat een soort van hulpmiddeltje was, dat zij net dat duwtje gaf aan de baarmoeder om goed te zitten. Maar nu dat mijn baarmoeder na de bevalling van ons zoon, weer is gaan zitten zoals voor de IUI poging, en vandaar dat de zaadjes mn baarmoeder niet in kunnen? Hopelijk volgt u mij nog. Klinkt dit logisch? We willen overigens wel binnenkort weer de mmm ingaan. We hebben het steeds uitgesteld, maar nu willen we toch weer die stap nemen. Vriendelijke groet, brusje1
Hoi, Het kan zijn dat je baarmoedermond heel veel naar achter staat. Dit is iets wat wel vaker voor komt, maar geen belemmering voor een zwangerschap hoeft te zijn. Als je al een kind gebaard hebt staat je baarmoedermond zelfs een beetje open van zichzelf. Ik denk dus niet dat het probleem daar ligt. Misschien toch een verstandig om weer naar een arts te gaan. Groeten evelien
Hoi eveline. Super voor je snelle reactie, ik ben blij met de informatie die je me hebt gegeven. De afspraak staat voor volgende week gepland. Hartstikke bedankt. Vriendelijke groetjes, brusje1