Wanneer mirena laten plaatsen

Discussion in 'Na de bevalling' started by Rimimi, Aug 21, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rimimi

Rimimi Actief lid

Oct 24, 2008
    185
    0
    0
    Hallo,

Ik ben 8 weken geleden bevallen. Wanneer kan ik dan de mirena laten plaatsen. Moet ik dan eerst mijn menstruatie afwachten?

Groetjes!

2. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,232
    0
    0
    Velsen
    Ik gaf Bv en heb het in overleg met de HA na 12 weken laten plaatsen, dat is de normale tijd. Ik had toen nog geen menstruatie, dus daar weet ik niets van. Ik geloof wel dat hij tijdens je menstruatie wordt geplaatst. Anders moet je de HA even bellen en vragen. Je hebt eerst nog een gesprek voordat ze hem plaatsen, dus dan kan je het ook allemaal vragen.

3. suus02

suus02 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,387
    864
    113
    home sweet home
    Hoi
    Ja dat ook als je nog geen menstruatie hebt gehad. Als je bent bevallen dan staat de baarmoedermond nog open. (net als wanneer je ongesteld bent) Het beste is na 12 weken zei de gynecoloog aangezien anders je de kans hebt dat je de baarmoeder kapot prikt omdat hij nog week is ofzo?

gr

4. Donja

Donja Actief lid

Jun 23, 2009
    217
    0
    0
    adm medewerkster
    In een huis
    Ik heb even gegoogeld :D

Starten met anticonceptie na de bevalling

Geeft u geen borstvoeding of aanvullende flesvoeding, dan bent u niet tegen een nieuwe zwangerschap beschermd. Ongeveer drie weken na de bevalling kan er alweer een eisprong optreden. Als u flesvoeding geeft, kunt u daarom het beste starten met de pil tussen de 21ste en 28ste dag na de bevalling. Begint u later, dan moet uw partner de eerste zeven dagen aanvullend een condoom gebruiken. Mocht er echter al gemeenschap hebben plaatsgevonden, dan moet eerst een zwangerschapstest worden gedaan of moet de eerste menstruatie worden afgewacht voordat met de Pil wordt begonnen.
    Een (hormoonhoudend) spiraaltje kan het beste vanaf acht weken na de bevalling geplaatst worden. Voor die tijd is de baarmoeder eigenlijk nog te week. Gebruikte u vóór de zwangerschap een pessarium en wilt u dit na de bevalling weer gaan doen, laat dan een nieuwe aanmeten. Er is hoogstwaarschijnlijk een andere maat pessarium nodig. Vanaf acht weken na de bevalling kunt u een pessarium aan laten meten. Tot slot: condooms kunnen al direct na de bevalling zonder problemen worden gebruikt. Het condoom kan ook gebruikt worden als overbrugging naar de anticonceptie na de bevalling van uw keuze (bijv. hormoonhoudend spiraaltje, pessarium).

5. busster

busster Fanatiek lid

Dec 6, 2007
    1,462
    0
    0
    touringcarchauffeur
    zoetermeer
    Zoals donja opgezocht heeft klopt het alleen plaatsen ze een spiraaltje tijdens je menstruatie dus moet je toch echt je eerst menstruatie afwachten en dat kan wel langer dan 8 weken duren.

Share This Page