Hallo, Ik plaats dit even hier omdat mijn vraag gericht is aan mama's die al wat langer geleden een keizersnede gehad hebben. Ik ben namelijk zo benieuwd of mijn litteken nog lichter gaat worden, of dat na ruim 1.5 jaar het litteken niet meer veranderd. Het ziet er bij mij erg mooi uit hoor, maar hier en daar is het nog wel lichtroze en op andere plekken is het wit... wordt hij nog in zijn geheel wit in de loop der jaren? Bedankt voor het antwoord! gr. Wendy
Hoi Jantina, hoe lang is het bij jou nu geleden? En zag je nog verandering na 1.5 jaar? Tuurlijk je blijf je 'm altijd zien, het witte zie je ook, maar gaat het roze er nog af?
bij mij is het 3 jaar geleden en heb al ruim anderhalf jaar een wit dun lijntje alleen nu met het weersverandering gaat het jeuken zoo irri
Bij mij is het een wit lijntje. (mijn dochter is 19 maanden) Maar het jeukt idd hier ook bij weersverandering!
mijn litteken begon na 2 jaar toch steeds lichter te worden totdat... het mes er opnieuw inging want er moest weer een klein meisje uit! Dit keer jeukt en steekt mijn buik wel veel meer dan de vorige keer. Maar heb het ook veel drukker met een peuterpuber die je soms bij kop en kont moet pakken om vervolgens op de gang te parkeren of een baby van 7 kilo en peuterpuber tegelijk te sjouwen.
oh dus na 1.5 jr is niet het eindresultaat, kan dus nog lichter worden... thanks voor de antwoorden! en haha wie komt er hier ooit als ie eenmaal wit is ook nog wel een 2de mensje door... ook prima!
Ik heb nu bijna 2,5 jaar geleden een ks gehad en het litteken is bij mij nog duidelijk zichtbaar. Ook bij weersveranderingen merk ik het erg goed dat het litteken daarop reageert. Ik denk dat het bij iedereen anders verloopt. Liefs, Duveldraakje
Ik heb ook een roze lijn en dat van mij is drie jaar geleden.En het litteken is zelf al drie x gebruik ik ben er namelijk al drie x geopereerd. Maar ik heb er wel een heel doof gevoel van over gehouden. mar dat zal wel komen omdat ik 4x in dat gebied ben geopereerd.Maar ik maak me er eigenlijk niet zoveel zorgen over.Ik heb namelijk na de zwangrschap ook een buikje overgehouden en tja dan loop je niet zo graag met een blote buik rond.
Hier na 2 jaar een donker kleurend litteken (donker roze zeg maar) en nog wat dik. Ben nu ook weer in verwachting maar mijn litteken is ook nooit echt mooi geweest (was volgens mij geen tijd voor!).
Ik heb een eerder litteken van een ander operatie en een van de keizersnede. Omdat de eerste operatie van navel tot bikinilijn loopt is dat ook zo bij het litteken van de keizersnede. Het eerdere litteken is pas van paars/roze naar roze/wit gegaan toen ik zwanger was door de betere doorbloeding terwijl het al een jaar of 5 geleden was. Nu moet ik er wel bij zeggen dat die wond gewoon erg slecht gehecht is. Op sommige plaatsen is het ongeveer een centimeter dik. Mijn keizersnede litteken is gelijk al een stuk netter. Dus het kan zelfs nog na erg lange tijd verbeteren.
Mijn litteken is nog steeds donker (ruim 2 jaar geleden) en denk ook niet dat het nog mooier word. Mijn KS was een spoedkeizersnede, misschien dat dat er mee te maken heeft. I don't know...
Hier ook een litteken van een KS, heb geruime tijd vit.E creme gesmeerd ( huideigen vitamine die huidherstellend werkt), nooit te laat om daar mee te beginnen. Consequent 2x per dag aanbrengen, te koop bij drogist en apotheek. Bij mij zie je het litteken wel,maar minimaal, ben ervan overtuigd dat vit.E creme daar goed aan bijgedragen heeft.
Mijn litteken zag je bijna niet meer (na 3 jaar) en wat je zag was mooi wit. Totdat 8 weken geleden het keizerlijke luikje weer open moest voor een jonge dame . Nu is het weer roze. Groetjes anita
Ik heb 3 jaar geleden een spoedks gehad. In de tussentijd nog een kleintje gekregen, maar die heeft de natuurlijke weg genomen. Mijn litteken is bijna helemaal wit, hier en daar nog wat lichtroze. Hij zit ook in mijn schaamhaar dus je ziet hem eigenlijk niet. Wel jammer dat ik boven mijn litteken nu een spoiler heb...
Hier een litteken van 5 en een half jaar geleden. Een strak dun wit lijntje. Je moet goed kijken wil je wat zien Kwebbel
Hier een litteken van bijna negen jaar geleden en nog steeds een lijntje en kan je hem voelen, NU weer zwanger en hij word wat breder maar dat zal wel normaal zijn maar weg gaan dat doet die dus niet meer maar ach me onderbroek zit er toch alijd voor