Hallo allemaal, Ik ben nu ruim 16 weken zwanger van mijn 2e kindje. Mijn eerste is geboren via een keizersnede (2,5jr geledem) en ik heb nu sinds een paar dagen wat "last" van het litteken. Het is rood en jeukt. Ziet er niet dikker uit en doet geen pijn maar ik vind het toch niet fijn! Zijn er dames die dit herkennen? Ik heb maandag een controle afspraak bij de verloskundige dus dan vraag ik het denk ik ook nog wel even na, maar was benieuwd of dit herkent wordt!
Hier is de eerste met een spoedkeisersnede gehaald maar zowel bij de tweede als nu bij de derde geen last of pijn van mijn litteken, zou het maandag zeker even aankaarten bij je vk.
Niet helemaal vergelijkbaar maar ik ben vorig jaar geopereerd aan een BBZ via een laprascopie, daar drie kleine littekens aan overgehouden en nu 10 wkn zwanger. Heb de afgelopen weken al vaker jeuk gehad aan die littekens, voor de zwangerschap had ik dat niet. Ze zijn niet rood dus ik zou het niet omschrijven als "last van" en dit soort kleinere littekens zijn natuurlijk absoluut niet te vergelijken met een keizersnede. Maar ik dacht deel het toch even...
Nee ik heb er ook geen last van, dus zou het even met je verloskundige bespreken. Misschien is je buik in een soort groeispurt of je draagt het laag. Bij mij zit mn buik heel hoog en staat er (nog) niet zoveel spanning bij mn litteken.
Ik heb ergens anders op m'n lichaam een groot litteken. Dat jeukt vaak als het weer verandert. Van warm naar koud, etc. Wellicht is dat het?
Nergens last van gehad.. was heeeeel snel zwanger na de eerste keizersnede. Meld het even bij de vk maar zal je er niet teveel zorgen over maken het is een gevoelige plek
Mijn zoon is ook geboren met een keizersnede, en me verloskundige had me al met 8 weken zwangerschap vertelt dat ik. Bij deze zwangerschap wel wat last zou kunnen krijgen van me littekenen door jeuk eraan te hebben of het een beetje te voelen trekken.. maar tot nu nog geen last gehad
Ik had er alleen in het prille begin van mijn tweede zwangerschap last van. Later niet meer. Volgens mij is het heel normaal dat je dit kunt voelen, en niets om ongerust over te zijn. Maar bespreken met de vk kan natuurlijk nooit kwaad.
Ik had wat last van een prikkende jeuk later in mijn 2e zwangerschap. Ik was toen ongeveer 24 weken zwanger, het duurde ook maar 2 dagen. Ik zou het even tijdens je controle bespreken!
Bedankt voor de reacties! Heb het er even over gehad met de verloskundige vandaag en het is niets raars eigenlijk. Je kan er last van hebben maar het hoeft niet. Pas als het echt zoveel pijn doet dat je niets meer kunt dan kan er sprake zijn van bijvoorbeeld scheuren van het litteken. Maar daar gaan we natuurlijk niet van uit!
Ik heb er in het begin van deze zwangerschap last van gehad. Dat is na verloop van een aantal weken weggetrokken!
Ik heb met momenten last gehad van mijn litteken, idd jeuk en soort trekkend gevoel. Waarschijnlijk was het telkens door een groeispurtje want het gaat bij mij altijd na een paar dagen over. Wanneer ik mijn buik met huidolie insmeer, masseer ik dit ook goed rond mijn litteken om alles soepel te houden, maar ja, dat is enkel de buitenkant hé ...