Litteken keizersnede

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lun, 7 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lun

Lun Actief lid

19 sep 2016
    104
    6
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik ben nu ruim 16 weken zwanger van mijn 2e kindje. Mijn eerste is geboren via een keizersnede (2,5jr geledem) en ik heb nu sinds een paar dagen wat "last" van het litteken.
    Het is rood en jeukt. Ziet er niet dikker uit en doet geen pijn maar ik vind het toch niet fijn!

Zijn er dames die dit herkennen?

Ik heb maandag een controle afspraak bij de verloskundige dus dan vraag ik het denk ik ook nog wel even na, maar was benieuwd of dit herkent wordt!

2. Fauna

Fauna Bekend lid

22 sep 2011
    661
    34
    28
    Vrouw
    Kantoor
    Omg BoZ
    Hier is de eerste met een spoedkeisersnede gehaald maar zowel bij de tweede als nu bij de derde geen last of pijn van mijn litteken, zou het maandag zeker even aankaarten bij je vk.

3. manaolana

manaolana Niet meer actief

Niet helemaal vergelijkbaar maar ik ben vorig jaar geopereerd aan een BBZ via een laprascopie, daar drie kleine littekens aan overgehouden en nu 10 wkn zwanger. Heb de afgelopen weken al vaker jeuk gehad aan die littekens, voor de zwangerschap had ik dat niet. Ze zijn niet rood dus ik zou het niet omschrijven als "last van" en dit soort kleinere littekens zijn natuurlijk absoluut niet te vergelijken met een keizersnede. Maar ik dacht deel het toch even...

4. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Nee ik heb er ook geen last van, dus zou het even met je verloskundige bespreken. Misschien is je buik in een soort groeispurt of je draagt het laag. Bij mij zit mn buik heel hoog en staat er (nog) niet zoveel spanning bij mn litteken.

5. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Ook geen last van...

6. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Ik heb ook geen last! Ook spoedkeizersnede gehad.

7. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Ik heb ergens anders op m'n lichaam een groot litteken. Dat jeukt vaak als het weer verandert. Van warm naar koud, etc.
    Wellicht is dat het?

8. xxmamaxx2016

xxmamaxx2016 Niet meer actief

Nergens last van gehad.. was heeeeel snel zwanger na de eerste keizersnede. Meld het even bij de vk maar zal je er niet teveel zorgen over maken het is een gevoelige plek :)

9. Belle22

Belle22 Bekend lid

22 jan 2015
    653
    210
    43
    Vrouw
    Mijn zoon is ook geboren met een keizersnede, en me verloskundige had me al met 8 weken zwangerschap vertelt dat ik. Bij deze zwangerschap wel wat last zou kunnen krijgen van me littekenen door jeuk eraan te hebben of het een beetje te voelen trekken.. maar tot nu nog geen last gehad

10. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ik had er alleen in het prille begin van mijn tweede zwangerschap last van. Later niet meer. Volgens mij is het heel normaal dat je dit kunt voelen, en niets om ongerust over te zijn. Maar bespreken met de vk kan natuurlijk nooit kwaad.

11. Romantic

Romantic Bekend lid

29 nov 2015
    874
    91
    28
    Ik had wat last van een prikkende jeuk later in mijn 2e zwangerschap. Ik was toen ongeveer 24 weken zwanger, het duurde ook maar 2 dagen. Ik zou het even tijdens je controle bespreken!

12. Lun

Lun Actief lid

19 sep 2016
    104
    6
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties! Heb het er even over gehad met de verloskundige vandaag en het is niets raars eigenlijk. Je kan er last van hebben maar het hoeft niet. Pas als het echt zoveel pijn doet dat je niets meer kunt dan kan er sprake zijn van bijvoorbeeld scheuren van het litteken. Maar daar gaan we natuurlijk niet van uit!

13. Marshmallow

Marshmallow Actief lid

9 jan 2017
    148
    4
    18
    Ik heb er in het begin van deze zwangerschap last van gehad. Dat is na verloop van een aantal weken weggetrokken!

14. Leniemienie

19 dec 2014
    81
    5
    8
    België
    Ik heb met momenten last gehad van mijn litteken, idd jeuk en soort trekkend gevoel. Waarschijnlijk was het telkens door een groeispurtje want het gaat bij mij altijd na een paar dagen over.
    Wanneer ik mijn buik met huidolie insmeer, masseer ik dit ook goed rond mijn litteken om alles soepel te houden, maar ja, dat is enkel de buitenkant hé ...

Deel Deze Pagina