12w6dagen echo

Discussion in 'Zwangerschap' started by shanacasier, Apr 11, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. shanacasier

shanacasier Actief lid

Apr 11, 2016
    137
    11
    18
    dames ik heb een vraag wij hebben vandaag onze 2 de echo gehad en alles was goed de nekplooi enzo , maar ik vroeg onze verloskundige of ze al het geslacht kon zien ze deed een gok en zei een jongetje ( wij zagen iets in de lucht) is dat te vroeg om het te zeggen ? of is het echt een jongentje ( geslacht maakt ons niet uit) maar wil niets kopen wat ik niet weet haha .. wij hebben pas 9 mei nieuwe echo , zijn hier dames die hun geslacht echo willen showen :p

# enigste mooie echo ( hij-zij) beweegde heel veel ..

babyxxx.jpg

2. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

Dec 22, 2016
    4,773
    3,116
    113
    Female
    Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou anders voor de zekerheid nog even wachten tot 9 mei, zodat je zeker weet of het een jongen is.

Of anders een paar kleine dingetjes kopen, als je je echt niet kunt inhouden. ;)

3. Zonnetje13

Zonnetje13 Fanatiek lid

Aug 17, 2015
    1,189
    541
    113
    Heb je wel eens over de nub gehoord?
    Zoek maar eens op ;)
    Ik zelf vond het onmogelijk om te zien of het nou een piemeltje was of die nub haha!

4. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

Aug 6, 2016
    2,768
    2,184
    113
    Ik krijg bij die termijnecho ook te horen dat het een jongetje kon zijn. De echoscopist ging er niet prat of maar zei dat alles wel heel goed te zien was.
    Met de pretecho bleek het echter toch echt een meisje te zijn! Ik zou dus echt even afwachten als ik jou was.

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,915
    15,585
    113
    Nabij Utrecht
    Waarschijnlijk is de nub aangezien voor piemel.
    Ik zou er dus niet vanuit gaan dat het een jongen is.
    M.i. heb je nog 50/50 kans.

6. Cest la vie

Sep 23, 2016
    70
    24
    8
    Ik ben zwanger van de derde, en zowel bij de tweede als deze zwangerschap zagen we bij de 12 weken echo een (vond ik) vrij duidelijk piemeltje. De gynaecoloog zij het toen ook bij beide dit lijkt wel erg veel op een jongetje. Maar hij wilde het pas bij 20 weken bevestigen. Mijn tweede is een zoon geworden en deze zwangerschap is inmiddels ook bevestigd dat het een jongen wordt.

Ik vond bij beide dat uitstekende dingetje (piemeltje of nub) zo groot dat ik dacht; het zou zielig als dit nog een meisje moet worden. :D

Ik ben bij deze zwangerschap na die echo wel begonnen met kleine dingetjes te kopen, maar voor de zekerheid hebben we met 14 weken een simpele 2D pretecho laten maken om het geslacht te bevestigen.
    Het is dus verstandiger even te wachten. Je hoort ook zat verhalen dat ze het bij 12/13 weken nog mis hebben.

En... Wat het ook wordt, het zal ongetwijfeld de mooiste baby van de wereld zijn ;)

7. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

Aug 8, 2014
    1,567
    420
    83
    Zuid-Holland
    #7 Luna30, Apr 12, 2017
    Last edited: Apr 12, 2017
    Bij mijn eerste is er met precies 13 weken met de echo gezegd dat het erg leek op een jongetje, en het bleek een jongetje te zijn.

Met dit kindje wist ik al door nipt (bloed) test dat het een meisje (meer dan 99% zeker) is voor dat ik de 12 weken echo had. Echo gehad met 12 weken en 2 dagen en ik dacht toch echt zeker wat tussen de benen te zien. Zowel de echoscopiste als gyn zeiden dat dat heel normaal was met 12 weken en dat je er nog niks aan kan zien (al heb je wel de NUB theorie natuurlijk, maar die klopt niet altijd). Zowel meisjes als jongens hebben met deze termijn wat uitsteken.

Ik zou voor de zekerheid er nog niet teveel van uitgaan dus tot je de volgende echo hebt al zit jij natuurlijk alweer aan het eind van de 12 weken. Maar goed 50% kans dat het idd een jongen is ;). Volgens mij kunnen ze het evt. vanaf 14 weken met wat meer zekerheid zeggen.

8. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

Sep 4, 2016
    7,734
    3,516
    113
    Hoofdje ziet er wel uit als een jongen.
    Maar zou echt nog niks blauw kopen 😉

9. Hinti

Hinti Fanatiek lid

Dec 29, 2015
    1,463
    207
    63
    Female
    Bij ons zeiden ze ook jongen aan de hand van uitsteekseltje. De nub dus.. En bij 20 weken was het een meid! Ligt aan de hoek geloof ik hoe de nub staat en aan schedel zou je ook iets kunnen zien maar dat is minder betrouwbaar. Plaats je echo eens in het nub forum. Misschien dat daar de echte kenners het kunnen beoordelen

Share This Page