Litteken keizersneden: tips?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Stefanie83, 9 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    4 maanden geleden heb ik een keizersnede gehad. Helaas is de wond heel lelijk geworden, doordat ik complicaties heb gehad (wond is opgebarsten en heb er een bacterie bij gehad). De huid is helemaal verkleefd met het littekenweefsel waardoor het litteken helemaal naar binnen is getrokken. Het gaat echt een heel stuk de diepte in. Het is heel lelijk, want mijn buik is hierdoor echt in 2 helften verdeeld. Daarnaast is het ook lastig, want de randjes van ondergoed en leggings (gewone broeken kan ik hierdoor al helemaal niet aan) rollen steeds naar beneden in die diepe huidplooi. Dit is super irritant en ook pijnlijk.

Op aanraden van de Gyn masseer ik de wond twee keer per dag met een vette creme, maar dit levert niet het gewenste resultaat. Heeft iemand tips om dit te verbeteren?

2. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    Ik heb ook een keizersnee gehad maar bij mij is het een mooi lijntje geworden. Ik zou toch proberen om het te blijven insmeren want het duurt gewoon ook lang eer je resultaat ziet.

Plastisch chirurg misschien?? Misschien kan die een litteken reconstructie doen? Ik zeg maar wat hoor.....Komt in mij op.

3. Ikke20

Ikke20 Actief lid

13 okt 2008
    379
    1
    0
    Hoi meid,

Ik heb ook een keizersnee gehad, maar dit is goed gegaan. Wat jij nu beschrijft heb ik met mijn littteken van een blindedarm operatie. Ik zou inderdaad doorgaan met het masseren met de vette creme. Helaas duren dit soort dingen best een tijdje. Het kan echt wel zijn dat je er nog wel last van houdt. Gelukkig gaat met de tijd mee die pijn die je hebt met ondergoed en leggings wel weg. Dat scheelt al behoorlijk. Misschien voorlopig even van die niet-sexy, grote onderbroeken dragen?
    In ieder geval heel veel succes en ik hoop dat het snel beter aan zal voelen!

Groetjes Mariska

4. Nadja7

Nadja7 Niet meer actief

Hoi,

Ik heb voor een litteken op een andere plek op mijn lichaam een soort siliconenplakstrips gehad. Je krijgt tegenwoordig ook een soort siliconengel geloof ik, is nu een reclame van op tv.
    Succes!

5. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Ik heb na een ongeluk een litteken op mijn been.Na advies van een verpleegster heb ik er 2x per dag nertsolie op gesmeerd en het is heel erg mooi en goed genezen.

6. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

he wat naar, een gewoon litteken van keizersnee is al iets wat lang duurt voordat het normaal aan voelt, die van mij kan soms nog heel pijnlijk zijn, en raar verdoofd gevoel.
    als het zo ver naar binnen is getrokken, misschien idd op denduur toch vragen of ze het misschien opnieuw kunnen doen, dus litteken weg snijden en dan opnieuw hechtenbv.

7. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    Bio oil is ook erg goed.

8. lisette 103

23 jun 2010
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat naar voor je, maar er is iets aan te doen!

Een amerikaanse massage terapeut heeft een massage ontwikkeld speciaal voor het herstel van littekens op de buik.
    Deze massage heeft als doel het litteken zacht, soepel, vlak en kleiner te maken, helpt zeker ook voor verklevingen.
    De massage is toepasbaar op nieuwe maar ook "oude" littekens.
    De massage is beschreven ( uitgebreid met foto's geillustreed) in een boekje en word verkocht bij een keizersnede herstel band van het merk Abdomend.
    Als ik jou was zou ik vragen of je dit boekje ook los kunt verkrijgen!
    Ik heb tijdens mijn werk in het ziekenhuis veel verbeterde littekens gezien door deze massage.

Ik wens je heel veel succes en duim voor een mooier litteken voor je!:)

9. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie tips! Ik ga zeker info zoeken m.b.t. de abdomend!

10. ylona25

ylona25 Bekend lid

8 mei 2008
    669
    0
    0
    hoogezand
    Ik heb ook een ontstoken wond gehad door een huidbacterie en de wond hebben ze weer open gemaakt. Een paar maanden is de stuk die open gemaakt was breder en dikker geweest maar nu zie je ook bijna niks meer van!

Liefs Ylona

11. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik adviseer altijd de huideigen vitamine E creme te gebruiken.
    Dit bevordert het huidherstel. dr.Hooy is een bekend merk. Een pot kost rond de 6 Euro.
    Drie keer per dag goed inmasseren.

12. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland

Ik heb het zelfde gehad als jouw maar gelukkig is mijn litteken mooi geworden. En 4 maanden is nog niet lang geleden hoor! Met 4 maanden zag het er ook nog niet mooi uit en was het paars en begon het pas te genezen maar nu heeft het een mooie huidskleur gekregen.
    Dus ik zou gewoon doorgaan met smeren.

13. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    Bij mij zat het, ondanks goed herstel, aan de binnenkant wat verkleefd. Ik heb het door mijn osteopaat los laten 'trekken' (soort bindweefselmassage). Heel pijnlijk, maar de enige manier. Nu is het een mooie dunne streep.

Smeren is absoluut goed (met Calendula-emuslie bijv.), maar als het echt diep verkleefd zit, red je het nooit met smeren alleen (sorry, ben fysio van beroep en weet er alles van). Zoek dus hulp bij een goede fysiotherapeut of osteopaat.

14. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    ik herken je verhaal
    had dit bij m'n eerste KS ook aan de hand. mij zeiden ze dat het enige wat ze konden doen was een herstel operatie.

Deel Deze Pagina