Kaneel/couramin in huidverzorging = schadelijk?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Kikki, 17 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Ik ben nog maar net zwanger en kom op diverse sites tegen dat kaneel wel eens schadelijk kan zijn tijdens de zwangerschap, omdat hier de stof couramin in zit. Nu blijkt dat deze stof ook in vele (huid)verzorgingsproducten wordt gebruikt, zoals in mijn favoriete douchecreme (Dove), maar ook in producten van vele andere merken, van dagcremes tot olieen. Het lijkt me toch niet dat we nu moeten stoppen met het verzorgen van ons zelf? Of weet iemand een merk waar deze stoffen niet in worden gebruikt? Of maar gewoon lekker met Dove, Nivea e.d. blijven douchen?

2. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Als je van plan bent een kilo kaneel per dag te eten kan het schadelijk zijn, verder niet ;)

Dus gewoon je normale verzorgingsproducten blijven gebruiken, gewoon een appel-kaneel pannenkoek blijven eten, en ook appeltaart is geen verboden eten.

Gefeliciteerd!

3. valhalla

valhalla Niet meer actief

Couramin kan eventueel schadelijk zijn, maar het is niet onomstotelijk bewezen. Er is een aantal dingen ontdekt die eventueel aan zouden kunnen tonen dat er schadelijke effecten zouden kunnen zijn.

Verder is men er helemaal niet zeker van of de couramin uit kaneel dezelfde effecten heeft als de 'schadelijke' couramin. Die uit kaneel is nl. anders dan de onderzochte couramin.

Kortom, een boel losse verbanden maar geen directe bewijzen bij een stof die lijkt op kaneel maar het niet is.

Echt niet dat een bodylotionnetje schadelijk is. Of ontbijtkoek. Of kaneel in zijn algemeenheid.

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Zolang je niet in ene bad met kaneel gaat zitten 24 uur lang, 12 liter kaneelthee drinkt, kaneelijsjes en kaneelstokken eet en kaneelblaadjes door je eten gooit.

Kan het geen kwaad.

Alles met mate.

Deel Deze Pagina