Litteken knip na 11 maanden ontstoken?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Luuz, 13 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    hallo dames,

Het is alweer bijna 11 maanden geleden dat ik ben bevallen van ons mannetje.. Herstel van de knip ging hartstikke goed, had er na een paar weken helemaal geen last meer van..

Maar een paar dagen geleden begon het litteken van de knip wat te irriteren en afgelopen woensdag begon het echt pijn te doen.. Ik ben bij de huisartsenpraktijk langs gegaan en de assistente zou het overleggen met de vervanger van mijn huisarts (eigen arts is er maandag pas weer).. 's middags gebeld en volgens de arts moest ik het even aankijken tot na het weekend, omdat ik er geen koorts bij heb en het litteken niet echt warm aanvoelt.. Hij dacht zelf dat het een beginnende ontsteking is die in veel gevallen vanzelf overgaat.. Maar het kan ook zijn dat er een haarzakje naast het litteken is gaan ontsteken..

Het doet ondertussen echt pijn met zitten.. Het litteken is ook helemaal opgezwollen..

Wie heeft dit ook gehad en ging het vanzelf over? Het is echt de eerste keer, heb er nooit last van gehad.. Als het maandag niet beter is moet ik weer langskomen, maar is er zelf iets aan te doen?

Alvast bedankt.

2. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik heb er geen ervaring mee, sterkte! lijkt me geen pretje!

3. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Hier vlak onder staat een draadje van mij over de knip. Die van mij begon rond de 7 maanden te ontsteken. Kreeg een soort dikke pukkel, met daaronder een dikke onderhuidse bobbel. Een abces dus. Na dat de pukkel gesprongen was en de troep eruit kon, was het weer een paar weken rustig, tot hij weer kwam en weer en weer.

Was het zat en ben naar de huisarts gegaan. Die heeft me doorgestuurd naar de gyn en half december gaan ze de knip opnieuw openleggen en hechten. Vermoedelijk een niet-opgeloste zwevende hechting, die voor ellende zorgt.

4. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    ach jee, dat klinkt niet fijn:( hier is het ook echt een bult idd.. En is dat knappen vanzelf gebeurd?

5. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

zo`n bultje heb ik ooit ook gehad, voordat ik zwanger werd. een hard bobbeltje, zo groot als een knikker.
    toen ben ik ermee naar de huisarts gegaan. Die zei dat het vanzelf over ging en dat klopte. Het was een ontstoken talgkliertje waarschijnlijk. Hij is nooit meer teruggekomen en ook niet open-geknapt oid.
    Dus gelukkig hoeft het niet zo erg te zijn als bij chevenne, ik hoop het niet voor je!

@chevenne, meid heel erg veel sterkte in december, wat een ramp!

6. Cinnamon

Cinnamon Fanatiek lid

24 jun 2009
    2.478
    0
    36
    Oeh, dat klinkt niet echt fijn..
    Ik heb er gelukkig geen ervaring mee. Ik had wel vlak na de bevalling een bultje naast een hechting. Dat was volgende vk een soort onderhuidse spatader. Dat is gelukkig vanzelf weggetrokken.

Is het misschien gaan irriteren door je ondergoed dat er over heen schuurt oid?

Deel Deze Pagina