Hey dames, tot op heden slaapt mijn baby als een blok 's nachts, en ik maak hem dus zelf wakker voor het voeden. consultatiebureau zei dus, dat ik er max. 4 uur mag tussen laten. Ik laat er nu 3 uur tussen, want het voeden en hem goed wakker krijgen duurt ook wel eventjes. maar ik vroeg me af, vanaf wanneer baby's dus een nacht doorslapen zonder voeding. En wanneer dat mag natuurlijk? Ik hoor graag jullie ervaringen.
Ik heb de eerste 2 weken helemaal geen voeding gegeven 's nachts. Ik kreeg haar nooit wakker... Van week 2 t/m 6 kreeg ze 1 voeding in de nacht rond 3 uur. En vanaf dat ze 7 weken is slaapt ze van 7 tot 7, en maakte ik haar om 23:00 wakker voor een voeding, als ik die niet gaf, dan was ze de hele nacht aan het spoken... Vanaf dat ze 14 weken maak ik haar niet meer wakker en krijgt ze haar laatste (pap)fles om 19:00 en de eerste fles om 7:00. Mijn kraamhulp zei dat baby's zelf wel wakker worden en zich laten horen als ze honger hebben...
Ik dnek dat je ook een beetje naar je kindje moet kijken, eet het goed, komt het goed aan qua gewicht.... Ik ben altijd van mening dat als ze honger hebben ze vanzelf wel komen. Onze oudste 2 kwamen in het begin om de 3 uur 's nachts en later nog maar 1 keer, ik voedde ook op verzoek in de nacht. Bij ons derde kindje zei de kraamhulp ook, als je op de dag netjes optijd voedt dat hebben ze in de nacht minder nodig. Hier sliep nr 3 in de eerste week al meteen door op de borstvoeding. 11 uur de laatste keer drinken en om half 7 kwam ze weer. Dit was na 4 dagen en het is daarna ook zo gebleven.
bij pasgeboren babies is dat niet helemaal waar "zelf laten weten wanneer ze honger hebben'....wanneer de bloedsuikerspiegel te ver daalt, word de baby ook te lui om te eten en zla niet genoeg aankomen... maar het ligt aan het gewicht wanneer je je kindje langer mag slapen( vanaf 6 kg volgens mij, vraag het cb)...op den duur als je kindje genoeg plas/poepluiers heeft mag het langer...maar in het begin moet je kindje gewoon wekken zeker overdag genoeg laten drinken... het is zeker niet goed om zo'n kleintje tussen alle voedingen 4 uur te hebben en dan nog es in de nacht 6 uur ertussen...dan zouden maar 5 voedingen zijn...pasgeboren babies hebben er wel even 7/8 nodig eerste weken
Ze kreeg toen ze 7 weken was nog wel een voeding om 23:00 uur he. Pas vanaf 14 weken ben ik die gaan overslaan en slaapt ze inderdaad 12 uur aan een stuk zonder voeding..
hier beeb van 7 weken . slaapt ook al paar weken door hoor, 10 uur laatste fles en naar bed, en wordt pas rond 8 uur wakker heerlijk hoor! En hij wordt gewoon alert wakker. Denk dat het ook een beetje per kind verschilt. ene kan er wel tegen, ander niet. helaas heb ik nu een dreumes van anderhalf die de halve nacht soms aan het spoken is en sinds de wintertijd half 6 klaar wakker!! GRRRR
Mijn kleine slaapt sinds eergisteren wat langer dan normaal. Eerst kwam ze nog om de 3 uur in de nacht, maar sinds eergisteren slaapt ze vanaf 12 uur tot half 8/8uur door. Ook slaapt ze opeens in de middag... dit deed ze voorheen helemaaaaal niet. En als ze sliep, sliep ze in mn armen. Nu ligt ze al sinds half 4 te slapen. Ze heeft om 2 uur haar laatste voeding gehad. Moet ik haar nu wakker maken???
Ik wacht tot mijn mannen zelf aangeven dat ze de fles willen, dit is nu steeds later. Voorheen moesten we ze zelf wakker maken om 3uur en dan dronken ze bar slecht! Nu krijgen we rond 4 uur/half 5 van hun zelf te horen dat ze de fles willen... Gaat prima! Ze krijgen 's nachts overigens geen volle fles meer (90+3 schepjes) maar 30+1 schepje want ze gaan steeds dichter op de eerste voeding van 6 uur zitten
Volgens mijn kraamhulp moest ik overdag toen om de 3 uurtjes doen, en snachts op verzoek. Maar ook dat kwam neer op ongeveer 3 a 4 uurtjes, ze melden zich snachts over het algemeen echt wel als ze honger hebben en zeker in het begin als ze nog zo klein zijn zal daar dan niet langer tussen zitten dan max 4 uurtjes...Overdag mocht er niet te lang tussen zitten, vanwege de bloedsuikerspiegel.
De kraamverzorgster bij ons zei ook 6 uur op een nacht mag gerust (dat deed ze ook netjes) En hier slaapt de kleine dame ook met 8 weken al van 21:00 tot 7:00 was geen probleem volgens het CB. (ze is 5Kg en krijgt 5 voedingen)
Hier zei cb met 4 kg mag ze doorslapen (max 8 uur ertussen). Ze was toen 2 wkn. Madelief moest ik s nachts ook altijd wakker maken, lukte met veel moeite en borst pakte ze dan niet. Mocht in de kraamweek, toen ze aankwam, 5 uur ertussen laten.
In de eerste week sliep onze meid vaak al meer dan 6 uur. De kraamhulp zei als er maar niet meer dan 8 uur tussen zitten. Ik was echt niet van plan om een wekker te zetten om een veoding te geven.
hier werd ook door de kraamverzorgster al gezegd, dat we snachts op verzoek mochten doen, zo'n uurtje of 6 ertussen dus na de fles van 00.00 uur.. Maar dan moesten we wel overdag netjes om de 3 uur voedden. In de praktijk doet ze dat niet en is 4 uur al een luxe . Hopelijk bouwt ze dat snel uit naar 5 uur... Onze oudste voedde we indertijd op verzoek en die sliep vanaf 8 weken van 7 tot 7 .. op het cb hoorde ik naderhand, dat dat vanwege de bloedsuikers, inderdaad gevaarlijk had kunnen zijn, maar aangezien ze gewoon alert wakker werd etc, mochten we er gewoon mee doorgaan. (hoewel ik wel even schrok toen ) .
De kraamhulp zei bij mijn eerste zoontje dat wij 's avonds rond 23 uur de laatste voeding moesten geven en hem dan uiterlijk tot 7 uur 's ochtends mochten laten liggen tot een volgende voeding. Niet dat ons mannetje dat deed hoor! die kwam gewoon 2x 's nachts, maar het was wel het advies van de kraamhulp.