Hoi allemaal, Sinds bijna 2 weken weet ik dat ik zwanger ben. Ik ben zwanger van mijn derde kind. Ik heb al wat ervaringen, maar dit is wel nieuw voor mij : Bijna 6 maanden geleden ben ik geopereerd aan mijn gal. Die is ook verwijderd omdat het flink ontstoken was. Tijdens de operatie ging het niet zo goed dat ik dus open gelegen heb. Gelukkig daarna alles prima gegaan, maar heb er dus 1 hele flinke snee aan overgehouden, 2 kleintje en 1 normale. Het is rondom mijn navel ook gevoelloos, volgens de huisarts komt het doordat er iets van een onderhuids is weggesneden of de zenuw is doorgesneden. Daarom kan het lang gevoelloos blijven. Nou prima, maar nu ben ik zwanger en voel ik het erger. Vind het best wel wat pijnlijk. Wie herkent het ? Ik weet niet hoe het na de keizersnee met de litteken gaat ? Voel je het dan weer normaal of blijft het ook gevoelloos ? Heb de huisarts al gevraagd, maar hoor volgende week meer aangezien hij er niet is vandaag. Verder voel ik me goed, los van de zwangerschapskwaaltjes. Maar dit is gewoon nieuw. Bedankt alvast.
Heb je het dan over een inwendig litteken of aan de buitenkant? Ik heb tussen mijn eerste twee zwangerschappen een blindedarmontsteking gehad... met bijbehorende operatie En ik had bij mijn tweede en derde zwangerschap vooral tussen 13 en 16 weken last van het inwendige litteken, daar waar de blindedarm had gezeten. Daarna eigenlijk geen last meer gehad.