Hi meiden! 21 augustus bevallen en op 2 plekken uitgescheurd.. dit is netjes gehecht en de hechtingen mochten er na 5 dagen alweer uit.. THANK GOD haha! Nu ben ik 10 dagen verder en voelt het nog erg beurs beneden en ook voelen de stukjes huid die gehecht zijn een beetje harder en stug.. Hoe was dat bij jullie? Ik heb geen controles meer en weet ook niet hoe het moet voelen en waar ik op moet letten.. bij mijn zusjr hebben ze namelijk de hele boel opnieuw open moeten knippen omdat het niet goed was geheeld..
Ik denk dat je echt de tijd moet geven, mijn ervaring is dat het harde/stugge langzaam verbetert tijdens het ontzwangeren. Ik ben nu 3 keer ingescheurd en 3 keer gehecht en voel nu ook echt een stug litteken zitten. Dat voelde ik al na de 2e bevalling overigens, maar het lijkt nu wat dikker geworden te zijn. Niet zo lang na de bevalling was het nog wel gevoelig tot pijnlijk bij bepaalde standjes (seks), laatst weer eens geprobeerd en toen deed het geen pijn meer. Maar... heb je geen nacontrole met 6 wkn? Dat is eigenlijk standaard verloskundige zorg, dus als je daar geen afspraak voor hebt, kun je die volgens mij wel makkelijk maken. Dan kun je ook iemand laten kijken hoe litteken eruit ziet en je vragen/klachten bespreken.
Paar weken geduld hebben, word vanzelf beter. Ik heb zelf nog altijd een "hard" stukje (bindweefsel) op 1 plek waar ik ben uitgescheurd. Heb er geen last van.