9 weken na bevalling opnieuw hechten?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door 01Patricia, 2 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 01Patricia

01Patricia Actief lid

16 jun 2012
    463
    1
    16
    Ik ben op 28 juni bevallen van mijn dochtertje en toen uitgescheurd. Daarna is het in de OK gehecht met diverse kleuren hechtdraad. De eerste dag viel er al een witte hechting uit en gaandeweg de weken kwamen er ook paarse hechtdraden voorbij.

Nu ben ik inmiddels 9 weken verder en het doet nog steeds zeer van onder! Als ik op de toilet zit dan staat er een grote druk op de onderkant, poepen doet al helemaal zeer, ik kan niet fietsen en aan vrijen moet ik helemaal niet denken. Nu ben ik terug geweest naar de verloskundige en zij heeft aangegeven dat ik de witte hechtingen te snel verloren ben waardoor er nu een heel stuk 'open staat' en daar heb ik last van!

Een optie is nu om het opnieuw te laten hechten in het ziekenhuis. Ik weet dat ze dan eerst een stukje opensnijden en daarna weer aan 'elkaar naaien'. Maar ik vraag me af: doet het zeer? Hoe is het herstel? Gaat het dit onder narcose of met ruggenprik?...

Wie heeft ervaringen? Please...vertel!

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Een kennis heeft het ook laten doen, bij haar was het deels los gegaan en daarna scheef weer teruggegroeid. Ze had ook pijn bij het toilet, en sex was geen doen (ze had zo'n zin ;) )

Ze zei, je begint gewoon opnieuw. Nieuwe wond, zelfde plek. Hoogstens die beursheid van de doorgang van het hoofd minder. Die 2 weken ellende wogen wel op tegen de ellende van die hechtingen.

Narcose/ruggenprik weet ik zo niet.

3. Humava

Humava Niet meer actief

Ik ben 's middags bevallen en toen ingeknipt. De gynaecoloog heeft mij toen gehecht maar dit niet goed gedaan. Toen ben ik 's avonds ruim 2 ltr bloed verloren waardoor ik weer opnieuw naar het ziekenhuis moest. Ze hebben bij mij toen weer de hechtingen eruit gehaald en opnieuw gehecht. Ik mocht kiezen of ik een ruggenprik wilde of narcose. Ik heb gekozen voor narcose. Het is niet echt hetzelfde als bij jou maar misschien heb je er evengoed iets aan.

4. 01Patricia

01Patricia Actief lid

16 jun 2012
    463
    1
    16
    Ik ben blij met ieder verhaal, want ik heb namelijk de indruk dat het maar weinig voorkomt... op internet is maar heel weinig te vinden!

5. Humava

Humava Niet meer actief

Mijn herstel ging trouwens heel goed. Zat na 2 weken alweer op de fiets. :) Ik hoop voor je dat het bij jou ook goed gaat

Deel Deze Pagina