Hockey en paardrijden tijdens zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lilly1989, 12 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilly1989

Lilly1989 Niet meer actief

Hoi allemaal!
    Ik ben nu 4 weekjes zwanger maar ik vroeg me af of jullie weten hoe het zit met sporten. Ik speel namelijk hockey en ik rij paard.

Tot wanneer zou ik dit kunnen blijven doen? Wat raden jullie mij aan?

2. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Dat laat je lichaam vanzelf merken wanneer het genoeg is 😉 sommigen eijden tot de dsg voor hun bevalling nog paard. Het is en blijft een risico sport (vallen) natuurlijk dus daar zal ik persoonlijk eerder naar kijken of het überhaupt wel verstandig is om te blijven doen

3. PollyBaby86

PollyBaby86 Bekend lid

15 jul 2013
    510
    37
    28
    Voor de zekerheid ben ik gestopt met paardrijden toen ik 12 weken zwanger was. Vrij vroeg, maar had toen net een bloeding gehad waardoor ik voorzichtiger werd. Maar volgens mij is dat wel ook wat er wordt geadviseerd. Zodra het kindje boven je schaambot uit gaat komen zit het minder beschermd en dat is met 12 weken.

4. Kanarie

Kanarie Fanatiek lid

14 mrt 2014
    1.524
    1.570
    113
    Zuid-Holland
    Ik ben met paardrijden gestopt toen ik 15 weken was in de vorige zwangerschap. Ik leasede toen wel een rustig paard.
    Daarna heb ik ook niet meer gereden, maar als ik nog zou rijden was ik langer doorgegaan met rijden in deze zwangerschap.

Het ligt, denk ik, ook aan je paard, voor de beweging hoef je niet bang te zijn. Je kindje ligt nog lekker beschermd en heeft daar geen last van. Het gaat gaat voornamelijk om het risico van het vallen.

Zolang het goed voelt kan je blijven rijden, echter wel in overleg met de instructeur.

Succes!

5. Lilly1989

Lilly1989 Niet meer actief

Dankjulliewel voor de reacties!
    Ik heb een jong ding van bijna 5.. Nog nooit vanaf gevallen ( even afkloppen) maar blijft een paard ;). Denk dat ik het nog even aankijk en als ik het niet vertrouw gewoon ff stop. En anders met 12 weken idd.

Zal het met de hockey het zekfde zijn denk ik dan? Dat je dan ook beter niet na 12 weken meer moet hockeyen?

6. Tierlantijntje

Tierlantijntje Niet meer actief

ik heb gister voorlopig mijn laatste paardrijles gehad. erg vroeg, maar ik ben zo moe dat ik het gewoon niet meer trek om zo intensief bezig te zijn. met 12 weken komt de baarmoeder boven het schaambot uit en worden de risico's aanzienlijk groter dat áls je valt er iets kan gebeuren met je kleintje. Dat is voor mij persoonlijk een risico wat ik niet wil lopen.

bovendien is mn buik behoorlijk opgeblazen en pas ik mn rijbroek bijna niet meer whahah maar dat terzijde LOL

7. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik ben met paardrijden gestopt toen ik 15weken zwanger was. Ik rijd in een manegeles, dus ook nog eens iedere week op een ander. Ik heb het wel vrij vroeg bekend gemaakt op de manege (nog voor de echo) zodat ik alleen op voor mij vertrouwde paarden/pony's werd ingedeeld. Ik denk dat ik anders veel eerder was gestopt.

Met hockey zou ik eerder stoppen. Het risico een bal in je buik te krijgen of een onbedoelde klap met een stick lijkt mij vrij groot.

Ik ben zwangerschapszwemmen gaan doen om in beweging te blijven en conditie te houden en dat is mij prima bevallen. Nog een beetje conditie hebben tijdens de bevalling is wel zo fijn, dus als je nu zoveel sport, probeer dan een alternatieve sport te vinden

8. LianneE

LianneE Niet meer actief

Ik hockey ook en ben van plan tot ongeveer 12 weken door te gaan. Wat al gezegd wordt: daarvoor zit het achter je schaambot. En ik denk dat ik het daarna ook niet meer kan bijhouden qua rennen :D

12 weken is een ook een mooi moment om het met je team te delen :)

Oh gefeliciteerd trouwens ook :)

9. Angel2005

Angel2005 Bekend lid

25 jun 2014
    655
    219
    43
    Utrecht
    Ik reed tot 27 weken nog 5x per week fanatiek dressuur. Nu rijd ik enkel nog buitenritjes...Ik ben wel direct gestopt met springen toen ik 8 weken zwanger was.

10. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Op mijn trouwe fjordenvriendje van elf jaar denk ik voorlopig nog wel door te rijden, lekkere rustige buitenritjes. Op mijn jonge kwpn-er, Special D x Kennedy rij ik niet meer sinds ik zwanger ben. Hij verhuist binnenkort naar een goede kennis die hem verder door zal gaan rijden. Hij zal daarna ook de verkoop in gaan. Kom er nu al haast niet aan toe om ze beide te rijden naast mijn fulltime baan en straks met de kleine zal het helemaal lastig worden. Vind het wel heel jammer maar wel zo eerlijk voor hem, hij is veelste leuk om als weideversiering te houden en heeft ook behoorlijk wat potentie voor de sport dus hopelijk vinden we een leuk nieuws baasje voor hem. Mijn fjordenvriendje gaat nooit weg maar die geeft er dan ook niks om als hij staat te niksen en daar stap je zo weer op en rij je mee weg:D Verder hebben we nog een haflingerruin staan en een twee jarige fjord van mijn man, leuk ook straks voor de kleine!

11. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Paardrijden vindt ik afhankelijk van je rijervaring en van het paard waar je op rijd. Vriendin van stal reed nog toen ze 35 weken zwanger was. Ik zelf gestopt met 15 weken ivm bekken instabiliteit anders had ik zeker langer door gereden.
    Hockey vind ik een beetje eng met die stokken en ballen, en is ook heel actief dus kijk vooral wat je lichaam aankan :)

Deel Deze Pagina